تاریخ انتشار : 1400-08-12 | منبع : خبرگزاری صنایع کشور | کد خبر : 4479 | دسته بندی : صنعت آب و برق
تصویر خبر

احداث مخازن آبی در کشور

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از احداث یک میلیون مترمکعب مخزن ذخیره آب خبر داد.

متن خبر :

*** استفاده از مخازن ذخیره آب در زمان های بحرانی

به گزارش صنایع، حمید رضا کشفی با اشاره به اینکه یک میلیون متر مکعب مخزن ذخیره آب در حال ساخت هستند، اظهار داشت:

کمبود مخزن ذخیره آب در کشور سبب می‌شود آب شرب تولید شده بلافاصله به شبکه تزریق شود این درحالی است که با احداث و تکمیل مخازن، آب تولید شده در این مخازن ذخیره شده و در زمان‌های بحران می‌توان از آب آن‌ها بهره برداری کرد.

همچنین از اواسط تابستان سال ۱۴۰۰ با ابلاغ انجام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه اجرای این طرح در استان‌های دارای تنش آبی کلید خورد که امیدواریم تا پیش از تابستان سال آینده تکمیل شود.

*** نقش موثر طرح ارتقا کیفی منابع آب

به گزارش صنایع، سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان، عنوان داشت:

از سال گذشته برای تاب آوری بیشتر در تأمین آب پروژه‌ای آغاز شده است که امیدواریم با تأمین اعتبار به سرانجام برسند تا بتوان پایداری فعلی آب را در کشور حفظ کرد که البته این موضوع به میزان بارندگی‌های امسال نیز بستگی دارد.

ارتقا کیفی منابع آب یکی از پروژه‌های مؤثر در تأمین مطمئن آب است و درحال حاضر ۳۰ درصد از چاه‌های تأمین آب به دلیل افزایش غیر استاندارد املاح از مدار تولید خارج شدند که با اجرای طرح ارتقا کیفی منابع آب، می‌توانیم این منابع را به مدار تولید بازگردانیم.

همچنین تکمیل رینگ انتقال آب از دیگر طرح‌های در دست اجرا است که با اجرای این طرح کیفیت و فشار آب در سطح شهر های مختلف کشور یکسان خواهد شد.