آشنایی با پارت نامبر گوشی های آیفون

آشنایی با پارت نامبر گوشی های آیفون

پارت نامبرهای آیفون به خاطر تفاوتی که دارند ممکن است در زمان خرید ابهاماتی را برای خریداران ایجاد کنند. اغلب خریدارانی که هیچ اطلاعی در رابطه با این اصطلاح ندارند، چنین تصور می کنند که پارت نامبرها به کیفیت دستگاه تلفن یا قطعات مورد استفاده در آن مرتبط می ‌شوند. درحالی که پارت نامبر کدی است که هیچ ارتباطی با این کیفیت ندارد و به منظور دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از سایت مناقصه هزاره در رابطه با پارت نامبر اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می ‌دهیم.

پارت نامبر آیفون چیست؟

پارت نامبر کد مخصوصی است که کلیه محصولات الکترونیکی به آن تجهیز شده ‌اند. پارت‌نامبر آیفون، کدی منحصر به فردی است که مشخص‌کننده کشور عرضه یا بازار مقصد فروش دستگاه است. این کدها بر روی قطعات و جعبه کالا نوشته می ‌شوند که بیانگر آن است که محصول در چه سالی، توسط چه شرکتی و چگونه ساخته شده است. همچنین، این کدها به تعمیرکاران گوشی‌‌ های موبایل کمک می ‌کنند تا آپدیت ‌های نرم ‌افزاری را بهتر انجام دهند یا قطعات و قسمت ‌های مخدوش را به کمک آن عوض کنند.

حروف اول پارت نامبر آیفون

حرف اول پارت نامبر آیفون در بیشتر مدل ‌هایی که در کشور ما به فروش می رسند M هست، اما اگر حرف دیگری بجز M را در این قسمت دیدید، می‌ توانید آن را با توجه به لیست زیر تعبیر کنید.

  • M : حرف M در اول آن نشان ‌دهنده پلمپ بودن گوشی آیفون است.
  • F : آیفون (توسط شرکت اپل) رفرش شده است.
  • P : آیفون به صورت سفارشی تولید شده است.
  • N : دستگاه یک آیفون کاملاً جدید است که جهت تعویض دستگاه معیوب تحت گارانتی برای کاربر صادر گردیده است.

لیست کدهای پارت نامبر آیفون

جهت تشخیص پارت نامبر های گوشی آیفون به حروف الفبای لاتین قبل از / (معمولا دو حرف و گاهی هم یک حرف) دقت کنید. لیست کامل پارت‌نامبر گوشی های آیفون در ادامه ارائه شده است:

AE : امارات

LL : آمریکا، کانادا

LA : کلمبیا، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، پرو، کاستاریکا، نیکاراگوئه، باربادوس

LZ : ایالات متحده آمریکا، کاستاریکا، مکزیک

  LE : آرژانتین

  ZA : سنگاپور

ZP : هنگ کنگ، ماکائو، سنگاپور

J : ژاپن

  MG : مجارستان

HN : هند

NF : بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ، پرتقال

  FB : فرانسه، لوکزامبورگ

FD : اتریش، لیختن اشتاین، سوئیس

PL : لهستان

PO : پرتقال

PP : فیلیپین

RO : رومانی

RS : روسیه

IP : پرتقال، ایتالیا

T : ایتالیا

TA : تایوان

TH : تایلند

TU : ترکیه

X : استرالیا، نیوزلند

Y : اسپانیا

B : ایرلند، بریتانیا

C : کانادا

CH : چین

CZ : جمهوری چک

DN : اتریش، آلمان، هلند

E : مکزیک

EE : استونیا

GR : یونان

KN : نروژ، دانمارک

KS : فنلاند، سوئد

KH : کره جنوبی، چین

VC : کانادا

TY : اسپانیا، ایتالیا

SO : آفریقای جنوبی

SL : اسلواکی

AB :مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات

BR :برزیل (مونتاژ شده در کشور برزیل)

BZ :برزیل (مونتاژ شده در کشور چین) 

CL : کانادا

D : آلمان

MO : ماکائو، هنگ کنگ

MY : مالزی

پارت نامبر گوشی آیفون کجاست؟

برای پیدا کردن پارت نامبر آیفون خود، می توانید، یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

  1. در تنظیمات گوشی:  پارت نامبر آیفون خود را در تنظیمات گوشی، در بخش «General» > «About» یک یا دو حرف آخر قبل از ممیز (بعد از عدد، قبل از ممیز) را در قسمت Model بخوانید. برای مثال؛ در مدل MG4F2LL/A دو حرف پیش از ممیز LL است که براساس لیست فوق، پارت نامبر کشور آمریکا می باشد.
  2.  با استفاده از نرم افزار iTunes: در این روش می توانید پارت‌نامبر آیفون خود را با استفاده از نرم افزار iTunes پیدا کنید. برای این منظور، گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید و نرم افزار iTunes را باز کنید. سپس، روی آیکون آیفون در iTunes کلیک نموده و در پنجره باز شده، پارت نامبر آیفون خود را در بخش «Model» ملاحظه فرمایید.
  3.  تشخیص پارت‌نامبر آیفون از روی جعبه گوشی بدین صورت است که با در دست داشتن جعبه‌ی گوشی متوجه می ‌شوید که شرکت اپل این دستگاه را برای عرضه در چه کشوری مد نظر داشته است. بنابراین Model Number در پشت جعبه درج شده است.
 پارت نامبر گوشی های آیفون

تفاوت پارت نامبر های آیفون

 پارت نامبرهای آیفون با توجه به کشور عرضه شونده دارای تفاوت‌ ها و محدودیت‌ های کوچکی بایکدیگر هستند. به طور کلی، تفاوت پارت نامبر های آیفون را می ‌توان در موارد زیر مشاهده نمود:

  • تفاوت در نحوه بسته ‌بندی و محتوای جعبه
  • ارتباطات و شبکه موبایل نظیر؛ تک یا چند سیمکارته بودن
  •  تفاوت ‌های جزئی از لحاظ نرم ‌افزاری (برای مثال نصب نبودن آپ فیس تایم به‌ طور پیش‌ فرض یا صدای شاتر)

معایب پارت نامبر ch

به خاطر رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی در کشورهای آسیایی همچون؛ چین و ژاپن، امکان حذف صدای شاتر دوربین در دستگاه ‌های آیفون وجود ندارد. حتی اگر گوشی آیفون در حالت سکوت باشد، در حین عکاسی همچنان صدایی قابل شنیدن خواهد بود. همچنین، در نسخه‌ های چینی آیفون ch، امکان برقراری تماس ‌های صوتی و گروهی از طریق FaceTime وجود ندارد، اما امکان برقراری تماس ‌های ویدئویی وجود دارد. همچنین، زمانی که شارژ گوشی به ۱۰ یا ۲۰ درصد می ‌رسد، یک صدای غیر عادی شبیه به پخش می ‌شود که نمی ‌توان آن را قطع کرد.

بهترین پارت نامبر آیفون در ایران

پارت نامبرهای آیفون در ایران از نظر کیفیت هیچ تفاوتی بایکدیگر ندارند و تمام گفته ‌ها شایعه ‌های فروشندگان و تجربه شخصی افراد است. اما برای خرید آیفون بهترین گزینه پارت نامبر سنگاپور یا همان ZAA به شمار می رود؛ چون که این پارت‌نامبر دو سیم ‌کارت است و هیچ محدودیت نرم افزاری نیز ندارد. بعد از سنگاپور، پارت نامبر چین در رتبه دوم قرار دارد.


مقاله پیشنهادی: بررسی کامل گوشی محبوب Samsung Galaxy A14

جمع بندی

همان طور که در این مقاله اشاره شد، پارت نامبرهای گوشی آیفون در واقع همان شماره مدل ‌های این سری از گوشی ‌ها هستند که هیچ تأثیری روی کیفیت گوشی ندارند. در حقیقت، این کدها نشان‌ دهنده کشوری هستند که قرار است گوشی آیفون مورد نظر در آن ارائه شود. همچنین، این کد اطلاعات مختلفی درباره مدل آیفون، سال ساخت، ظرفیت ذخیره سازی و دیگر مشخصات را برای کاربران ارائه می دهد.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات بین المللی ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌