طراحی کاتالوگ چیست؛ از معرفی محصول تا برندسازی

طراحی کاتالوگ چیست؛ از معرفی محصول تا برندسازی

کاتالوگ یکی از موثرترین راه‌های ارتباطی شما با مشتری است. به جای اینکه گفت‌وگویی مستقیم با مخاطب داشته باشید می‌توانید از طریق تصاویر و متن با او سخن بگویید. در دنیایی که بسیاری از تبلیغات در بستر فضای دیجیتال انجام می‌شود، کاتالوگ‌های کاغذی همچنان قدرت خود را حفظ کرده‌اند. با استفاده از آن برند شما در سطح گسترده‌ای توسط افراد مختلف شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید در فرآیند برندسازی جایگاه طراحی کاتالوگ چیست؛ این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

با زبان تصویر و کلمه خود را به مشتری معرفی کنید

منظور از طراحی کاتالوگ چیست؟ کاتالوگ همانند یک کتابچه، اطلاعات مهمی از محصول و شرکت را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هدف ابتدایی چاپ کاتالوگ فهرست‌بندی کالای شرکت‌ و ارائه قیمت به مشتری است. کارایی یک کاتالوگ حرفه‌ای و خوب فراتر از این‌ها می‌رود و به یک عامل موثر در برندینگ تبدیل می‌شود. با عرضه کاتالوگ به مخاطب، می‌توان مشتری‌های بالقوه را تشویق به خرید کرد. از طریق آن می‌توان خواننده را با داستان برند درگیر کرده تا به کسب‌وکار شما علاقه‌مند شوند. سطح کیفی کاتالوگ نشان‌دهنده کیفیت محصولات و مسئولیت‌پذیری برند شما خواهد بود.

کاتالوگ؛ پل ارتباطی میان مشتری و برند

کاتالوگ‌ها می‌توانند تصمیم‌گیری مشتری را تحت‌الشعاع خود قرار دهند. آن‌ها قابل لمس هستند و تا مدت زمان طولانی در کنار مخاطب باقی می‌مانند. این موضوع برند را در معرض دید مشتری قرار می‌دهد و او را ترغیب به خرید از کسب‌وکار می‌کند. کاتالوگ‌ها به یک واسطه میان برند و مشتری تبدیل می‌شوند تا پیوندی قوی میان آن‌ها ایجاد کند. در ابتدا طراحی اصولی و متفاوت آن سبب جلب توجه مخاطب می‌شود و سپس حس کنجکاوی او را برانگیخته می‌کند. با مطالعه کاتالوگ و بررسی محتوای آن، امکان تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر خواهد شد.

کاتالوگ؛ پل ارتباطی میان مشتری و برند

کاتالوگ به راهنمای سفر مشتری تبدیل می‌شود

کاتالوگ از طریق تصاویر و محتوای خود، مشتری را به یک ماجراجویی جذاب دعوت می‌کند. با استفاده از آن مصرف‌کننده در دنیای محصولات شما سفر می‌کند و از امکانات برند لذت می‌برد. کاتالوگ به یک راهنمای مسیر تبدیل می‌شود و مدام شگفتی‌های محصول را به مخاطب نشان می‌دهد. با استفاده از ظاهر چشم‌نواز و محتوای جذاب، تعامل برند با مشتری افزایش خواهد یافت. کلیت کاتالوگ تصویری منحصربه‌فرد از برند ارائه می‌دهد تا مخاطب را به خرید تشویق کند.

کاتالوگ به نماینده برند تبدیل می‌شود

بدون شک بخش مهمی از بودجه هر برند، صرف تبلیغات گسترده برای کسب‌وکار خواهد شد. کاتالوگ نیز یکی از ابزارهای قوی برای بازاریابی شرکت محسوب می‌شود. همچنین از آن دست ابزارهای تبلیغاتی است که مدام در معرض نگاه و توجه مشتری قرار می‌گیرد. مواجهه هرروزه مخاطب با نام برند، ماندگاری کسب‌وکار را در ذهن او بیشتر می‌کند. این امر رفته‌رفته منجر به ایجاد یک ارتباط عمیق با مشتری می‌شود. کاتالوگ مانند یک بازاریاب حرفه‌ای مخاطب را از کیفیت محصولات و اعتبار برند مطمئن می‌کند. در نتیجه او ترغیب به خرید از کسب‌وکار شما خواهد شد.

ظاهر کاتالوگ را زیبا کنید تا درون آن زیباتر به نظر برسد

بدون شک یکی از سوالاتی که برای شما پیش آمده این است که اصول طراحی کاتالوگ چیست؟ در ابتدا شما باید متناسب با محتوای خود تعداد صفحات و ابعاد کاتالوگ‌ها را انتخاب کنید. این موضوع نظم و یکدستی زیبایی را به ظاهر کاتالوگ ارائه می‌دهد. کاتالوگ فضایی کافی را برای طراحان ایجاد می‌کند تا بتوانند مطالب توصیفی و تصاویر متنوع را در آن به‌کار ببرند. هرچه نمونه طرح کاتالوگ گرافیکی آن چشم‌نواز باشد مشتری بیشتر ترغیب به خواندن آن می‌شود.

تصاویر کاتالوگ را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنند

مهم‌ترین نقش تصاویر در طراحی کاتالوگ چیست؟ در کاتالوگ نه فقط از طریق متن که به زبان تصویر نیز باید با مشتری سخن بگویید. تصاویر برای شکستن بخش‌هایی از متن و جلب توجه مشتری به‌کار گرفته می‌شوند. عکس‌های چاپ‌شده در کاتالوگ مربوط به خدمات یا محصولات برند شما است. تصاویر باید با کیفیتی عالی و مطابق با اصول عکاسی سازمانی گرفته شوند. عکس‌هایی که از وضوح و کیفیتی بالا برخوردار باشند مخاطب را بیشتر درگیر برند می‌کنند. یک عکس عالی تصویری حرفه‌ای و بی‌نقص از خدمات و محصولات شما به مشتری ارائه می‌دهد.

عبارات ساده و زیبا به ذهن مشتری نفوذ می‌کند

قبل از چاپ محتوای نوشتاری کاتالوگ ابتدا باید آن را بررسی و ویرایش کنید. مخاطب از خواندن متن‌های بسیار طولانی با کلمات پیچیده خودداری می‌کند. هدف مشتری از مطالعه کاتالوگ کسب اطلاعات مفید و مختصر از برند و کالاهای آن است. یک متن دشوار و پرتکلف، در همان صفحات اول او را خسته خواهد کرد. به احتمال زیاد مخاطب کاتالوگ را در گوشه‌ای پرتاب می‌کند و دیگر به سراغ خواندن آن نمی‌رود. متن‌های کوتاه با عبارات ساده توجه مشتری را به خود جلب و او را وادار به خواندن کل کاتالوگ خواهد کرد.

متن ساده ذهن پیچیده مشتری را تسخیر می‌کند

استفاده از فونت یکسان و زیبا خوانایی کاتالوگ را بیشتر خواهد کرد. وقتی کاتالوگ دارای صفحات بسیار زیادی باشد ممکن است وسوسه شوید تا از فونت‌های مختلف استفاده کنید. این کار بسیار اشتباه است و سبب بی‌نظمی در نمای کلی کاتالوگ می‌شود. وجود نظم و هماهنگی در میان عناصر کاتالوگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع از شلخته‌ به‌نظررسیدن کاتالوگ جلوگیری می‌کند تا مخاطب حین خواندن آن سردرگم نشود. همچنین می‌توانید فونت بدنه متن را یکسان اما سرفصل‌ها را کمی متفاوت‌تر انتخاب کنید.

طراحی کاتالوگ

از طراحی اختصاصی کاتالوگ تا دعوت مشتری به خرید

اهمیت رعایت تناسب در طراحی کاتالوگ چیست؟ مردم به راحتی می‌توانند با مشاهده و خواندن کاتالوگ برند شما را قضاوت کنند. تمام عناصر کاتالوگ باید از یکپارچگی و تناسب برخوردار باشند. کمی تنوع برای مخاطب خوشایند خواهد بود اما در حالت کلی صفحه‌آرایی‌ها و تایپوگرافی باید با هم هماهنگ باشند. از طراحی جلد نیز نباید غافل شد. بسیاری از اوقات کاتالوگ در قفسه‌های نمایشگاه قرار می‌گیرد. جلد جذاب آن می‌تواند به سرعت توجه مشتری را جلب کند و باعث آشنایی او با برند شود.

با فضای سفید مشتری را به عمق برند بکشانید

شاید بپرسید منظور از فضای سفید در طراحی کاتالوگ چیست؟ فضای سفید که به عنوان فضای منفی نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای خالی در میان صفحات و عناصر طراحی کاتالوگ است. این فضا به‌صورت غیر مستقیم تاکید شما را روی برخی از محصولات نشان می‌دهد. در صفحه‌ای با فضای سفید، چشم مخاطب صرفا روی محصول و ویژگی‌های آن متمرکز خواهد شد و او را به خرید ترغیب می‌کند. فضای سفید تعادل را به طراحی و نمای بصری کاتالوگ اضافه می‌کند.

از صفر تا صد طراحی کاتالوگ را به شبکه چاپ بسپارید

جزییات بسیار زیادی در طراحی کاتالوگ وجود دارد که افراد متخصص در این حوزه بهتر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شبکه چاپ بر این اصول کاملا مسلط است و کاتالوگی متمایز و خاص را به شما ارائه می‌دهد. خوشبختانه در شبکه چاپ امکان عکس‌برداری‌های سازمانی نیز وجود دارد. خلاقیت و مهارت بالای مجموعه ما سبب ایجاد کاتالوگ‌های اختصاصی و بی‌نظیر خواهد شد. حال که به سوال اصول طراحی کاتالوگ چیست پاسخ دادیم می‌توانید با خیالی راحت به شبکه چاپ اعتماد کنید. کافی است سفارش خود را در سایت یا http://www.shcatalog.ir/ ثبت کنید تا در کمترین زمان آن را با کیفیتی عالی دریافت کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌