همه چیز در مورد درگاه پرداخت

همه چیز در مورد درگاه پرداخت

امروزه، یکی از مهم ترین بخش های فروشگاه آنلاین، درگاه پرداخت است که مشتریان هزینه محصول را از طریق آن پرداخت می کنند. اما این درگاه پرداخت چیست؟ چند نوع درگاه پرداخت داریم؟ بهترین درگاه پرداخت اینترنتی کدام است؟ با ما تا انتها این مقاله از سامانه مناقصات هزاره همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت یا بانکی، قسمتی از فروشگاه آنلاین است که پس از تکمیل سبد خرید خود، با وارد نمودن اطلاعات کارت خود، مبلغ مشخص شده را پرداخت می کنند و سپس عملیات سفارش به پایان می رسد و شما می توانید در بخش سفارشات آن ها را مشاهده و مدیریت نمایید.

اهمیت و ضرورت استفاده از درگاه پرداخت

هرچقدر فرآیند خرید ساده تر باشد، تجربه و رضایت بهتری نیز برای مشتری رقم می خورد. حتی فروشگاه ‌های قدیمی نیز سعی می کنند تا روش های مختلفی به ‌غیر از پرداخت با پول نقد یا از طریق دستگاه پوز، برای مشتریان فروشگاه خود ایجاد کنند. اهمیت این مسئله در هنگام خرید آنلاین، بیشتر از قبل احساس می شود؛ زیرا توقع مشتری از خرید آنلاین این است که همه‌ چیز سریع و راحت انجام شود. شاید برخی افراد چنین فکر کنندکه انتقال پول به روش کارت ‌به ‌کارت گزینه بهتری باشد؛ اما این روش به خاطر درد سرهای خاص خود (ارسال رسید، کد پیگیری، بررسی ساعت و … ) مورد استقبال افراد کمی قرار می گیرد.

انواع درگاه پرداخت

انواع درگاه های پرداخت به دو شکل کلی وجود دارد، از جمله:

  • درگاه پرداخت مستقیم (psp)
  • درگاه پرداخت غیر مستقیم ( واسط)

 هر یک از این درگاه های پرداخت، ویژگی های مختص خود را دارند که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آن ها را برای فروشگاه اینترنتی خود راه اندازی کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی مبلغ خرید خود را از طریق آن پرداخت کنند.

درگاه پرداخت مستقیم (psp) چیست؟

درگاه پرداخت مستقیم به صورت رسمی اجازه ارائه درگاه اینترنتی را دارند. برای گرفتن این درگاه باید به بانک‌ ها مراجعه نمایید. در هنگام گرفتن درگاه پرداخت برای فروشگاه خود حتما به این نکته توجه کنید که سایت شما ای نماد داشته باشد و می بایست مجوزهای لازم را برای گرفتن این نوع درگاه ارائه کنید. سپس، بسته به اینکه از چه بانکی و چه نوع درگاهی استفاده کرده باشید، بانک دستورالعمل های موردنیاز را جهت اتصال درگاه به سایت شما را خواهد داد و یا اینکه مستقیما IP سرور شما را به درگاه متصل می ‌کند.

هنگامی که در درگاه پرداخت مستقیم، پرداختی صورت می‌گیرد، مبلغ واریزی به صورت مستقیم به حساب شما واریز شده و شما آن را در همان لحظه دریافت خواهید کرد. علاوه بر آن، در این درگاه از شما کارمزدی هم گرفته نخواهد شد و شما با ساده ترین روش ممکن می ‌توانید این کار را انجام دهید و با حساب خودتان کار کنید.

درگاه پرداخت غیر مستقیم چیست؟

درگاه‌ های پرداخت غیر مستقیم یا واسط، شرکت هایی هستند که با PSP ها قرارداد می بندند و درگاه‌ های پرداخت را از طریق آن ‌ها دریافت می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند. در این نوع درگاه پرداخت، انجام تراکنش و قبل از ورود به صفحه بانک مورد نظر، مستلزم ورود مشتری به سایت واسط بانک با اطلاعاتی همچون؛ پذیرنده ، قیمت، اطلاعات پرداخت است. سپس، بعد از گذشت چند ثانیه به صفحه بانک هدایت می شوید.

ویژگی های یک درگاه پرداخت خوب

به طور کلی، یک درگاه پرداخت خوب می بایست از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • افزایش سرعت در بارگذاری و هدایت مخاطب
  • ارائه راهنمایی لازم جهت نصب
  • داشتن امنیت بالا
  • به‌ روزرسانی همیشگی جهت رفع باگ ‌ها
  • اطلاع ‌رسانی مشکلات احتمالی به کاربران
  • ارائه پشتیبانی تمام‌ وقت

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

در ادامه به بهترین درگاه های اینترنتی اشاره شده است. شامل:

۱.درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال

زرین پال، معروف ترین و شاید پرطرفدار ترین درگاه پرداخت واسط ایران است. این شرکت با خدمات جذابی که همراه با درگاه ‌های خود ارائه می‌کند، توانسته است مشتریان زیادی را جذب کند. زرین کارت به عنوان یکی از خدمات آن محسوب می شود. زرین کارت همانند کارت عابر بانکی است که امروزه همه‌ ما برای تراکنش های خود از آن استفاده می‌کنیم. با داشتن این کارت نیز امکان دریافت و انتقال از کلیه دستگاه‌ های خودپرداز ATM که عضو شبکه شتاب هستند را برای شما فراهم می کند.

۲.درگاه پرداخت سنترال پی

سنترال پی یک درگاه پرداخت اینترنتی امن و قابل اعتماد به شمار می رود. این درگاه پرداخت به کسب‌ و کارها امکان می ‌دهد تا انواع روش ‌های پرداخت از جمله؛ کارت ‌های اعتباری، کارت ‌های بانکی و فرآیند پرداخت را به طور موثر انجام دهند. خدمات سنترال‌ پی برای پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک، بازارهای آنلاین، خرده ‌فروشان و دیگر کسب و کارها طراحی شده است که به نیازهای پردازش پرداخت کارآمد و قابل اعتماد نیاز دارند.

درگاه پرداخت جیبی مو

۳.درگاه پرداخت اینترنتی جیبی مو

درگاه پرداخت اینترنتی جیبی ‌مو به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن توسط وب ‌سرویس یا افزونه ‌های آماده قابل راه ‌اندازی است. این درگاه پرداخت با داشتن مجوز پرداخت‌ یاری از طرف شاپرک بانک مرکزی و ماژول تشخیص و جلو‌گیری از کلاهبرداری های داخلی، فروشی کاملا مطمئن را برای کسب ‌وکارها ضمانت می ‌کند. این درگاه قابلیت گزارش ‌گیری کامل و تسویه حساب آسان و سریع را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

۴.درگاه پرداخت اینترنتی پی دات آی‌ آر

 سایت پی دات آی ‌آر به مجموعه سامان کیش تعلق دارد. این درگاه ورژن جدیدی از درگاه پی لاین سابق است که با نام جدید خود در حال فعالیت است. در این درگاه امکان ساخت کیف پول برای شما فراهم شده که بتوانید حساب خود را به راحتی مدیریت کنید. همچنین این امکان را فراهم می کند تا بدون نیاز به رفتن درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک، به حساب افراد عضو سایت، انتقال وجه داشته باشید. یکی از قابلیت ‌هایی که این کیف پول ارائه می‌دهد این است که در صورتی که دارای چندین سایت باشید، می ‌توانید بدون داشتن اکانت‌های جداگانه حساب های خود را مدیریت نمایید.

آیا دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید چنین اظهار نمود که براساس قوانین کشور، بدون کد مالیاتی ارائه درگاه پرداخت امکان پذیر نیست، اما برخی از شرکت ‌های پرداخت یار که مسئول تسهیل کردن شرایط پرداخت برای کسب و کارها را دارند با مجوزهای لازم، سعی کرده ‌اند، همکاری لازم با کسب و کارهای آنلاین را داشته باشند. برخی از شرکت ‌ها نیز برای ساده کردن فرایند دریافت کد مالیاتی، از طریق API با سامانه مالیات کشور، به صورت خودکار کدمالیاتی را صادر می کنند تا فرآیند دریافت درگاه پرداخت برای صاحبان کسب و کار تسهیل و در فاصله زمانی بسیار کوتاه انجام شود.

سخن پایانی

یکی از بخش ‌های مهم هر سایتی که خدمات یا کالایی را ارائه می دهد، بخش درگاه پرداخت اینترنتی است. در این مقاله در رابطه با درگاه پردخت و انواع آن مطالبی ارائه شد. به طور کلی؛ سایت هایی متعددی هستند که خدمات درگاه پرداخت اینترنتی ارائه می ‌دهند. اما ما در این مقاله سعی کردیم ۴ مورد از مهمترین و بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی را برای شما بررسی کنیم.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌