مشخصات گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو

مشخصات گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو

شیائومی کاربران را در دریایی از مدل‌ های متنوع خود غرق می‌کند. هر زمانی که کاربر قصد خرید یک گوشی جدید داشته باشد متناسب با بودجه خود می تواند مدلی جدید از این شرکت پیدا کند. شیائومی نوت ۱۳ پرو  4Gدقیقا همان گوشی است که بسیاری از کاربران برای تهیه یک گوشی میان ‌رده خوب به سراغ آن خواهند رفت، اما آیا این محصول ارزش خرید دارد؟ در ادامه این مقاله از پایگاه مناقصات هزاره به معرفی گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو خواهیم پرداخت و و این گوشی میان رده را زیر ذره بین قرار می دهیم تا مشخص گردد این مدل شیائومی تا چه اندازه ارزش خرید دارد.

 طراحی و کیفیت ساخت Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G

شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G دارای بدنه مکعبی ‌شکل و لبه‌ های منحنی است و از نیم ‌رخ ظاهری شبیه اپل به خود گرفته است. شکل بدنه این مدل گوشی شیائومی از رو به ‌رو به گوشی ‌های پرچم ‌دار شباهت زیادی دارد. این گوشی دارای ابعاد ۸ × ۷۵ × ۱۶۱.۱ میلی ‌متر بوده که نشان از ضخامت کم و نسبت طول ‌به‌ عرض گوشی است. این ویژگی در کنار وزن ۱۸۸ گرمی Note 13 Pro تضمین می کند که با یک گوشی بزرگ و در عین حال خوش ‌دست و سبک مواجه هستید.

پلاستیکی بودن بدنه و فریم، تأکیدی بر میان ‌رده بودن گوشی است که خوشبختانه با انتخاب رنگ‌ های جذاب جبران شده است. جنس پنل پشتی حالتی مات دارد و در نتیجه چربی دست و اثر انگشت کمتر دیده می شود. نمایشگر نیز با شیشه گوریلا ۵ محافظت شده است. لبه‌ های بالا و پایین گوشی محل قرارگیری اسپیکرها، میکروفون، پورت تایپ سی و جک صدای ۳.۵ میلی ‌متری است. در حاشیه‌ های سمت چپ و راست نیز کلید های پاور و صدا و اسلات کارت حافظه نعبیه شده که از سیم کارت نانو و میکرو ‌اس ‌دی پشتیبانی می ‌کند. بخش عمده‌ بالای پنل پشتی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو را لنزهای بزرگ در بر می گیرد که به خاطر ضخامت محسوس‌ شان در هنگام قرار گرفتن روی زمین کمی اختلاف سطح به وجود می آورند.

نمایشگر گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو

نمایشگر شفاف و پهن نوت ۱۳ پرو شیائومی با تکنولوژی AMOLED ساخته شده و از ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می ‌‌کند. روشنایی صفحه گوشی در حالت بیشینه ۱۳۰۰ نیت بوده و به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید می توانید با گوشی کار کنید. ابعاد ۶.۶۷ اینچی و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ این گوشی در کنار تراکم پیکسلی ۳۹۵ppi‌ به معنای وضوح تصویر بالا و تصاویر شارپ فول اچ دی است.

 شیائومی نوت ۱۳ پرو

اصلی ترین بخش صفحه نمایش ردمی نوت ۱۳ پرو رفرش ‌ریت ۱۲۰ هرتزی آن است. این نرخ تازه‌ سازی به صورت هوشمند نوع استفاده از گوشی را تشخیص می ‌دهد و مناسب ترین مقدار را برای ایجاد بهترین تجربه کاربری در نظر می ‌گیرد. سنسور اثر انگشت این گوشی از نوع اپتیکال بوده و زیر صفحه نمایش طراحی شده است.

نرم افزار شیائومی نوت ۱۳ پرو

برخلاف انتظارها، Redmi Note 13 Pro 4G با سیستم عامل جدید HyperOS عرضه نمی ‌شود و به صورت پیش فرض MIUI 14 روی آن نصب شده که مبنی بر اندروید ۱۳ است، البته جای هیچگونه نگرانی نیست و شما به راحتی می‌ توانید آن را به روز رسانی نمایید. کارشناسان این برند چینی وعده داده اند که نوت ۱۳ پرو حداقل تا ۳ سال آپدیت نرم افزاری و پکیج امنیتی دریافت خواهد کرد. MIUI 14 علاوه بر زیبایی بصری، از سرعت بالایی نیز برخوردار است و حتی اگر تجربه استفاده از آن را نداشته باشید، خیلی زود به آن عادت می ‌کنید و شما را با چالش خاص و آزار دهنده ‌ای رو به رو نمی کند.

سخت افزار شیائومی نوت ۱۳ پرو

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو قدرت خود را از تراشه Helio G99 Ultra می ‌گیرد و چیپست جدید مدیاتک قدرت بالایی دارد. این گوشی شما را برای اجرای گیم و کارهای مولتی تسکینگ نا امید نخواهد کرد. پردازنده گرافیکی نیز براساس انتظار Mali-G57 MC2 است. شیائومی نوت ۱۳ پرو در دو نسخه با رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی ارائه شده است که نسخه پرمیوم از حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌ برد و طبیعتاً قیمت بالاتری نیز دارد. نوت ۱۳ پرو ۴G با نسخه بلوتوث ۵.۲ و همچنین، NFC عرضه شده است، اگرچه در بعضی کشورها از جمله کشور ما امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد.

دوربین و کیفیت عکس گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو

ردمی نوت ۱۳ پرو از یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی قدرتمند برخوردار است و چه در طول روز و چه در شرایط نور کم تصاویر قابل قبول ثبت می ‌کند. شیائومی در این مدل از لنز ۷P اپتیکال استفاده نموده که به پوشش ضدبازتاب و OIS مجهز شده و این باعث شده تا عکس برداری در هر شرایط نوری امکان پذیر باشد. عکس ‌های این لنز هم میزان شارپنس خوبی دارند و هم رنگ ‌ها را به درستی نشان می ‌دهند. در بعضی از شرایط نور، حتی زوم دیجیتال ۴x هم تصاویر باکیفیت و قابل استفاده ‌ای به ما عرضه می کند.

لنز اولترا واید و ماکرو نیز با کیفیت‌ های معمولی ۸ و ۲ مگاپیکسل به این گوشی اضافه شده ‌اند. تصاویر لنزهای دوربین در هنگام روز عملکرد خوبی ندارند و این مشکل در شب دو چندان می شود. دوربین سلفی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل عرضه شده و در کمال تعجب هیچ قابلیت Beauty Mode‌ یا گزینه‌ ای شبیه به آن ندارد. عملکرد دوربین سلفی قابل قبول است اما در حالت سلفی پرتره ممکن است بعضی از لبه ‌ها را درست تشخیص ندهد.


مقاله پیشنهادی: معرفی و بررسی گوشی پوکو x6

باتری Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G

بیشترین قسمت بدنه Note 13 Pro را باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی ‌اش تشکیل داده است. این باتری قدرتمند از قابلیت توربو شارژ ۶۷ واتی برخوردار است که می ‌تواند در عرض ۱۶ دقیقه میزان شارژ آن را به حدود ۴۵ درصد برساند. به طور کلی، شیائومی برآورد نموده که این گوشی در حدود ۴۵ دقیقه فول ‌شارژ می ‌شود. در هنگام استفاده‌ های سنگین‌ نظیر؛ تماشای ویدیو و پخش موزیک مداوم و یا بازی، شارژدهی گوشی به حدود ۱۱ الی ۱۲ ساعت می رسد که عدد نه چندان جذاب اما راضی کننده ای است.

اسپیکر گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو 

 اسپیکرهای دوگانه نوت ۱۳ پرو از کیفیت Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند تا صدای استریو همه‌ جانبه ‌ای را در اختیارتان قرار دهند. کیفیت صدای پخش شده بسیار خوبه و بلندی صدا هم مناسب و قابل قبول است.

ارزش خرید ردمی نوت ۱۳ پرو

 قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو ۲۵۶ گیگ بسیار مناسب است و به واسطه امکاناتی که دارد از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشد. از جمله نقاط قوت ردمی نوت ۱۳ پرو ۴g می ‌توان به مواردی همچون؛ دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، نمایشگر عالی و باتری حجیم با فست شارژ ۶۷ واتی اشاره نمود که توانایی برطرف کردن نیاز هر کاربری را دارد.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات تبلیغات » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌