قیمت روکش دندان در سال 1403

روکش دندان

شاید شما هم درخصوص قیمت روکش دندان کنجکاو هستید و برایتان سوال شده که روکش‌کردن به‌ازای هر واحد دندانی چقدر هزینه دارد؟ روکش دندان یک نوع پروتز است که در کلینیک زیبایی برای بازیابی عملکرد، استحکام و فرم دندان‌هایی که براثر تخریب یا آسیب‌دیدگی تغییر حالت داده‌اند، کاربرد دارد.

روکش‌ها به‌صورت یک کلاهک روی تاج تراش‌خورده دندان قرار می‌گیرند و با چسب مخصوصی به نام (سمان) روی دندان نصب می‌شوند. روکش‌ها ضمن این‌‌که موجب بهبود سلامت دهان و دندان می‌شوند، از جنبه زیبایی هم برخوردار هستند؛ چراکه در اصلاح طراحی لبخند نقش موثری دارند. اگر دوست دارید در مورد روکش دندان، قیمت آن و شاخص‌های موثر بر این هزینه بیشتر بدانید، از مطالعه این مقاله غافل نشوید.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان که البته با نام کراون هم شناخته می‌شود، یک روش رایج و محبوب در درمان‌های زیبایی و ترمیمی است. دندان‌ها همواره در معرض آسیب‌های گوناگونی همچون پوسیدگی و شکستگی هستند. برای دندان‌هایی که دیگر قابل ترمیم نیستند و میزان پوسیدگی آن‌ها به‌حدی است که حتی پر هم نمی‌شوند، از کراون دندان استفاده می‌شود.

خیلی از متقاضیانی که با کلینیک تماس می‌گیرند و راجع‌به قیمت روکش دندان می‌پرسند، به‌خوبی با چیستی و چگونگی این عمل زیبایی آشنایی دارند. روکش‌ها نوعی پروتز دندانی هستند که جایگزین تاج صدمه‌دیده دندان اصلی می‌شوند و مانند کلاهک تمام آن را می‌پوشانند تا زیبایی ظاهری و استحکام دندان خراب مجدد بازگردد.

به بیانی دیگر، روکش دندان یک محافظ برای دندان‌های آسیب‌دیده است که به آن‌ها در استحکام و جویدن کمک می‌کند. از روکش دندان با نام پروتز ثابت هم یاد می‌شود. این روکش جنس‌های مختلفی دارد که بعد از قالب‌گیری توسط سرویس‌دهنده، به لابراتور تحویل داده می‌شود. لابراتور هم مطابق با قالبی که دریافت کرده، روکش دندان را با ظرافت تمام می‌سازد.

انواع روکش دندان

یک مورد مهمی که در قیمت روکش دندان تاثیر دارد، انواع مختلف روکش‌هاست که هرکدام از آن‌ها در هزینه، استحکام و زیبایی با یک‌‌دیگر متفاوت هستند. در ادامه، انواع کراون‌ها را به شما معرفی کردیم.

  • روکش پی.اف.ام: روکش PFM مخفف Porcelain Fused to Metal و به معنای پرسلن ذوب‌شده به فلز است. هسته این روکش وظیفه استحکام‌بخشی دارد و لایه سرامیکی آن، کاربرد زیبایی. البته این کراون زیبایی کراون‌های تمام‌سرامیک را ندارد اما از قیمت به‌صرفه‌تری نسبت به آن‌ها برخوردار است.
  • روکش زیرکونیا: زیرکونیا یک روکش تمام‌سرامیک است که هم از نظر استحکام وضعیت قابل قبولی دارد و هم ازنظر زیبایی جلوه فوق‌العاده طبیعی از خود منعکس می‌کنند. روکش‌های زیرکونیا فاقد هرگونه حساسیت هستند. به همین دلیل هزینه بیشتری نسبت به کراون پی.اف.ام دارند.
  • روکش ایمکس: ایمکس از گران‌ترین روکش‌هایی بوده که از سرامیک لیتیوم سیلیکات ساخته شده است. به همین دلیل، حتی نسبت به روکش زیرکونیا هم استحکام بالاتری دارد. اما مشکل اینجاست که به علت بالابودن قیمت روکش دندان ایمکس، هرکسی مقدور به استفاده از آن نیست.
  • روکش طلا: روکش‌ طلا یک امر سلیقه‌ای است که در گذشته طرفداران بیشتری داشت. این کراون از مزایایی نظیر زیست سازگاری، استحکام بالا و عدم تغییر رنگ در گذر زمان برخوردار است.
  • روکش فلزی: جنس روکش‌های فلزی ترکیبی از پلاتینیوم، کبالت، نیکل و کروم است. این روکش‌ها با این‌‌که از استحکام خوبی برای جویدن برخوردارند و دیر هم فرسوده می‌شوند، اما از لحاظ زیبایی اصلا کارآمد نیستند. به همین علت، امروز استفاده از آن‌ها متقاضی ندارد.

عمر روکش دندان

به‌دلیل این‌‌که قیمت روکش دندان ازنظر خیلی از مراجعین، قیمتی هنگفت است، آن‌ها بابت طول عمر روکش نگران هستند و معمولا این سوال برایشان پیش می‌آید که حالا به‌ازای هزینه کلانی که قرار است خرج کنند، تا چه مدتی می‌توانند از وجود کراون در دهان خود بهره ببرند؟

ماندگاری کراون دندان حدود ۱۰ الی ۱۵ سال است؛ البته منوط به اینکه افراد به دستورات مراقبتی سرویس‌دهنده پایبند باشند و بهداشت دهان و دندان‌شان را فراموش نکنند. هرچه مراجعه‌کننده توجه و مراقبت بیشتری از دندان‌های خود داشته باشد، طول عمر مفید روکش‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

ناگفته نماند که جنس روکش‌ها هم در طول عمر آن‌ها مفید هستند. روکش‌های تمام‌سرامیکی استحکام فوق‌العاده مطلوبی دارند و به این زودی‌ها قرار نیست با پوسیدگی و خرابی شما را ناامید کنند. شاید قیمت بالای آن‌ها شما را متعجب کند اما مطمئن باشید که زیبایی و کیفیت در چنین روکش‌هایی حرف اول را می‌زند.

هزینه روکش دندان با تخفیف

معمولا زمانی که اسم از روکش دندان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن افراد می‌رسد قیمت بالای آن است. اما واقعا این قیمت در مقایسه با کاربردهای زیبایی و ترمیمی کراون‌ها بالاست؟ موارد متعددی در هزینه روکش دندان موثر هستند که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس روکش دندان: پیش‌تر هم گفتیم که روکش‌های دندانی در جنس‌های مختلف سرامیکی، سرامیکی ـ فلزی، طلا و تمام‌فلزی وجود دارند. دراین‌بین، کراون‌های سرامیکی و زیرکونیایی که هم استحکام بالاتری دارند و هم ظاهر جذاب‌تر، نرخ بالاتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
  • تجربه و مهارت سرویس‌دهنده: یکی از عوامل تضمین‌کننده ماندگاری روکش و هزینه آن، سطح مهارت و تخصص سرویس‌دهنده است.
  • تعرفه خدمات لابراتور: روکش‌ها به سفارش سرویس‌دهنده و توسط لابراتورهای پروتز دندانی ساخته می‌شوند. مسلما تعرفه خدمات لابراتورهای متخصص و باسابقه بیشتر است.
  • الزام یا عدم نیاز به درمان‌های جانبی: گاهی اوقات در کنار روکش، ممکن است مراجعه‌کننده به درمان‌های اضافی دیگری مانند عصب‌کشی نیاز داشته باشد. این اقدامات منجر به افزایش قیمت تمام‌شده روکش دندان می‌شود.

اگر تصمیم به استفاده از خدمات سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک دارید، باید به شما بگوییم که قیمت روکش دندان شما از بازه ۲۴۰.۰۰۰ تومان که مربوط به چسباندن هر واحد روکش قدیمی است تا ۷.۲۰۰.۰۰۰ تومان به‌ازای روکش زیرکونیا متغیر خواهد بود.

دکترتو کلینیک به معرفی ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی برای انجام روکش دندان همراه با تخفیف‌های ویژه می‌پردازد. شما با سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک شاهد تخفیف‌های ۲ الی ۳۷درصدی هستید. پس دیگر نگران هزینه درمان خود نباشید.

جمع‌بندی

قیمت روکش دندان را می‌توان با توجه به نوع و مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت روکش، کیفیت خدمات لابراتور و مهارت سرویس‌دهنده ارزیابی کرد. در نظر داشته باشید که سرویس‌دهندگان معرفی‌شده در پلتفرم دکترتو کلینیک، همگی دارای تجربه و تخصص کاری بالایی هستند و یکی از معیارهای مهم آن‌ها در خدماتی که ارائه می‌دهند، کیفیت است.

دسترسی به تخفیف‌های ویژه‌ای که ازسوی سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک ارائه می‌شود، به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و با خیال راحت‌تری درمان‌تان را آغاز کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌