معرفی بزرگترین کشتی باربری دنیا

معرفی بزرگترین کشتی باربری دنیا

امروزه بیشترین درصد حمل و نقل های تجاری از طریق دریا و به وسیله کشتی‌ ها انجام می گیرد. کشتی ‌های باربری یکی از انواع کشتی‌ ها هستند که به منظور انتقال کالا و محصولات از یک نقطه به نقطه دیگر به کار گرفته می شود. در این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره قصد داریم تا به معرفی انواع کشتی های باربری و بزرگترین کشتی باربری دنیا بپردازیم.

مزیت های استفاده از کشتی های باربری

کشتی های باربری از نظر ایجاد آلودگی و دی ‌اکسیدکربن، مناسب ‌ترین گزینه نسبت به هواپیما و کامیون برای انجام امور باربری است. با استفاده از این کشتی ها، دیگر دغدغه و نگرانی درباره کم بودن فضا و هزینه‌ های بسیار زیاد برای حمل کالاهای بسیار بزرگ نظیر؛ یخچال‌ ها یا اجسام مرتفع وجود ندارد. همچنین جهت ارسال کالاهای بالای ۲ هزار کیلو و به طور خاص محموله ‌های تجاری، می‌ توان از حمل و نقل دریایی استفاده نمود که صرفه اقتصادی بهتری نسبت به دیگر روش ‌های حمل و نقل دارد. در نتیجه، منطقی ‌ترین راه جهت انتقال بار، استفاده از ابزارهایی همچون؛ کانتینر و سیستم حمل و نقل دریایی است که مزیت ‌های زیادی از جمله: امنیت، صرفه اقتصادی، میزان کرایه ثابت و توانایی حمل کالاهای خیلی بزرگ دارد.

انواع کشتی های باربری

کشتی های باربری دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی و توضیح مختصر هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

کشتی های باربری عمومی

همان طور که از نام این نوع کشتی پیداست، حمل و نقل کالاهای گوناگون با کشتی های باربری انجام می ‌شود. ساختار این کشتی‌ های باربری به گونه ‌ای است که کالاها را به صورت بسته بندی شده حمل می‌کنند.

کشتی کانتینری

حمل انواع محموله ‌های دارای بسته بندی کانتینر با این نوع کشتی باربری انجام می ‌شود. از جمله مزایای این نوع کشتی امکان سهولت بارگیری و صرفه اقتصادی آن‌ ها است. حمل بار به وسیله کانتینر نسبتا آسان است و امکان محافظت بیشتری از کالا وجود دارد. همچنین صرفه اقتصادی این نوع کشتی ‌های باربری به خاطر امکان حمل بار با هر یک از وسایل نقلیه اعم از کشتی، کامیون یا راه آهن می ‌باشد.

کشتی های فله بر

کشتی فله ‌بر یکی از انواع کشتی با بری است. این نوع کشتی به منظور حمل محموله ‌های فله و بسته‌ بندی نشده اعم از غلات، زغال سنگ، سنگ معدن، کلاف ‌های فولادی و سیمان در انبار‌های بار خود طراحی شده است.

کشتی های نفت کش

محموله کشتی های نفت کش معمولا گازهای مایع، نفت و محصولات نفتی است. این نوع کشتی ‌های باربری جهت بارگیری و تخلیه از سیستم پمپ استفاده می‌کنند و به همین علت سرعت انجام کار در آن ‌ها بسیار بالا است.

کشتی های یخچال دار یا ریفری

این نوع کشتی باربری برای حمل مواد غذایی و کالا‌های فاسد شدنی اعم از میوه سبزیجات که باید در طول سفر در شرایط خوبی نگهداری شوند، مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتی های رول دار

از این نوع کشتی برای حمل محموله های چرخ دار نظیر؛ کامیون، اتومبیل، تریلر و کامیون های نیمه تریلری که به تنهایی قابلیت سوار و خارج شدن از کشتی را دارند، استفاده می‌ شود.

کشتی های چند منظوره

این کشتی ها می توانند بارهای متعددی را در ابعاد و حالات مختلف حمل کنند. این محمولات شامل محموله های مایع و جامد و محموله های عمومی است که به طور همزمان قابل انتقال هستند.

معرفی بزرگترین کشتی های باربری جهان

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بزرگترین کشتی های باربری جهان چه نام دارند و دارای چه ویژگی هایی هستند؟ در این بخش ۴ نوع از بزرگترین کشتی های باربری دنیا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

Ever Ace بزرگترین کشتی باربری دنیا

 کشتی باربری Ever Ace به عنوان بزرگترین کشتی باربری دنیا و در عین حال گران ترین کشتی دنیا به شمار می رود. این کشتی ساخت صنایع سامسونگ در کره جنوبی است و دارای طول ۴۰۰ متر و وسعت۶۱.۵۳ متر (برابر ۴ زمین فوتبال) و ۲۴ ردیف کانتینر کنار همدیگر، و با موتوراصلی که قدرت ۷۰۹۵۰ کیلو وات و ۱۱ سیلندر و ظرفیت ۲۳۹۲۲ TEU می باشد. بسرعت این غول عظیم دریایی در سطح آبهای جهان ۲۲.۶ گره دریایی است. اولین سفر دریایی کشتی باربری THE EVER ACE در ماه جولای سال ۲۰۲۱ بوده است. این کشتی بزرگ در حال حاضر با پرچم پاناما فعالیت می کند.

 بزرگترین کشتی باربری دنیا

کشتی باربری HMM ALGECIRAS

 کشتی باربری HMM ALGECIRAS با برخورداری از استانداردهای لازم، طرفدار محیط زیست، ظرفیت ۲۳۹۶۴ و ۲۸ کانتیر کمتر از کشتی اول جهان و با عمق ۳۳.۲ توانسته است دومین جایگاه جهان را به لحاظ بزرگترین کشتی باربری به خود اختصاص دهد. این کشتی باربری بین آسیای شرقی و اروپا و همچنین با بندرهایی همچون؛ هامبورگ، دروازه لندن، کانال سوئز، شانگهای، سنگاپور، روتردام، پوسان و چینگدائو در رفت و آمد است و خدمات خطی ارائه می دهد. نخستین سفر آبی این غول شناور در آبهای بیکران دریا در سال ۲۰۲۰ بوده است. این کشتی توسط شرکت کشتی ‌سازی و مهندسی دریایی دوو ساخته شده است.

کشتی باربری HMM OSLO

کشتی باربری HMM OSLO در یازدهم ماه می سال ۲۰۲۰ با کسب جایگاه سوم در جهان، اولین حرکت دریایی خود را آغاز کرد. طول این کشتی دریایی بزرگ معادل ۳۹۹.۹ و عرض آن ۶۱.۵۰ و مجهز به سیستم اسکرابر به منظور مهیا سازی جهت قوانین زیست محیطی IMO 2020( ساخت موتورهای مفید و بدنه ای بهینه) می باشد. این نوع کشتی باربری توسط شرکت سامسونگ و با ظرفیت۲۳۷۹۲ TEU ساخته شده است.

کشتی باربری HMM OSLO

کشتی باربری MSC GULSUN

 چهارمین کشتی باربری بزرگ دنیا MSC GULSUN است. این کشتی غول پیکر توسط کمپانی SHI ساخته شده و به وسیله شرکت کشتیرانی مدیترانه در ژنو سوئیس اداره می شود. اولین سفر دریایی آن در سال ۲۰۱۹ انجام شده است. ظرفیتی برابر۷۵۶ ۲۳TEU با طول ۴۰۰متر و عرض ۶۲ متر و ۲۴ ردیف کانتیر کنار هم دارد. این کشتی گران قیمت مجهز به سیستم پاک کننده گازهای خروجی هیبریدی (مورد تایید IMO) است. عملکرد این سیستم ها به گونه ای است که میزان نشر دی اکسید کربن را کاهش داده و سوخت مورد نیاز برای حرکت این کشتی بین المللی سوخت کم سولفور را فراهم می کند.

کشتی باربری MSC GULSUN

جمع بندی

امروزه ساخت کشتی های بزرگ و پیشرفته در صنعت حمل و نقل دریایی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. در این مقاله در رابطه با انواع کشتی های باربری و بزرگترین کشتی باربری دنیا مطالبی ارائه شد. امیدواریم که از مطالب ارائه شده استفاده کافی را برده باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات حمل و نقل جاده ای، دریایی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌