میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟

میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت (micro cement)، پوششی مدرن و دکوراتیو است که از موادی همچون؛ سیمان و رزین های خاص پایه آب، تشکیل می شود تا بهترین کارایی را برای هنرمندان و مجریان هنرهای دکوراتیو داشته باشد. تنوع رنگ و اجرای این پوشش، بسیار زیاد است و برای استفاده در سطوح مختلف بسیار مناسب است.در ادامه این مقاله از پایگاه ملی مناقصات هزاره به معرفی جامع میکروسمنت ها پرداخته ایم.

ویژگی ‌های میکروسمنت چیست؟

پوشش میکروسمنت دارای ویژگی های مختلفی است که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است:

  • چسبندگی بسیار بالا بر روی سطوح مختلف (گچ، سیمان، رنگ، سرامیک، سنگ و …)
  • داشتن مقاومت بالا در برابر خط و خش و ضربه
  • قابلیت فرم پذیری بسیار بالا
  • قابلیت اجرا در فضاهای خارجی و داخلی
  • ضدآب و عایق رطوبت
  • قابلیت اجرا بر روی دیوار، سقف و کف
  • قابلیت استفاده جهت خلق آثار هنری
  • قابل اجرا در ضخامت ‌های مختلف
  • ایجاد پوشش دیواری یکدست بدون هیچ درزی
میکروسمنت

کاربردهای میکروسمنت

بدون درز بودن میکرو بتن شرایط بسیار راحتی را جهت تمیز کردن، ضدعفونی کردن و شستشوی سطوح به وجود می آورد و در نتیجه در ایجاد فضایی عاری از باکتری و میکروب کمک می ‌کند. ازاین‌رو، به ‌آسانی می ‌توانید این پوشش دکوراتیو را در مطب، اماکن درمانی، بیمارستان ‌ها، آشپزخانه، حمام و…استفاده کنید. میکروسمنت ها به لحاظ کاربرد به انوع مختلفی تقسیم بندی می شوند، از جمله:

میکروسمنت آشپزخانه

از پوشش میکروسمنت در نقاط مختلف آشپزخانه‌ استفاده می شود. این پوشش پلیمری می ‌تواند کف‌ و دیوارها، سقف‌ و میز کار آشپزخانه را در هر رنگ و بافتی که دوست دارید، بپوشاند. همچنین از میکرو اسکرید می ‌توانید به ‌عنوان یک گزینه مناسب برای فضای بین کابینت نیز استفاده کنید.

میکروسمنت دیوار

میکرو بتن دیوار یک مصالح ساختمانی بسیار مناسب جهت پوشش انواع دیوارها است. به علت ساختار و همچنین تنوع رنگی و بافت، این پوشش یک گزینه ایده آل برای جایگزینی کاغذ دیواری و رنگ بر روی دیوار است.

میکروسمنت کف

استفاده از میکروسمنت برای کف، با ایجاد سطح یکپارچه، بدون درز و ترک، فضایی زیبا و جذاب را در کف ساختمان، کف اتاق ‌ها، کف نشیمن و…برای شما فراهم می کند. این پوشش مدرن جایگزین بسیار عالی برای پارکت، لمینیت، سنگ، کفپوش، موزاییک و سرامیک است.

میکروسمنت پله

میکروسمنت پله

 راحتی اجرای میکرو اسکرید و انعطاف ‌پذیری آن در حدی است که حتی می ‌توان از آن برای پوشش پله ‌ها استفاده کرد. با میکروسمن می‌ توان پله ‌هایی مقاوم را طراحی نمود.  این نوع میکروسمنت، جایگزین مناسبی برای پارکت، لمینت، موزاییک، سنگ و … است.


مقاله پیشنهادی: آشنایی با مصالح نوین ساختمانی

میکروسمنت استخر

با استفاده از میکرو بتن استخر، داخل و اطراف آن به بهترین شکل پوشانده می شود. فاکتورهایی همچون؛ عدم لغزش و ضدآب بودن این پوشش و همچنین مقاومت عالی آن در برابر اشعه ماورا بنفش، آن را برای پوشش استخر سرپوشیده و روباز به یک گزینه ایده‌ آل و جذاب تبدیل کرده است.

میکروسمنت حمام و سرویس بهداشتی

 میکروسمنت به خاطر مقاومت بالا در برابر رطوبت و همچنین قابلیت نظافت آسان، یک پوشش تزئینی مناسب برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی است. با اجرای این پوشش، مشکلات رایجی چون طبله کردن، ایجاد ترک و سایر مشکلاتی که رنگ آمیزی در سرویس بهداشتی ایجاد می کند، اتفاق نخواهد افتاد.

میکروسمنت نما

میکرو بتن نما یک پوشش یکپارچه عالی برای سطوح خارجی ساختمان اعم از کف تراس، پاسیو و به وی‍ژه نما ساختمان و دیوارها است.

مراحل اجرای میکروسمنت

اجرای این پوشش پلیمری و بادوام معمولاً در ۴ مرحله اصلی انجام می ‌شود:

نظافت سطوح

 در اولین مرحله باید سطح موردنظرتان عاری از هرگونه گرد و غبار، ذرات، کثیفی، لکه و چربی باشد. چنانچه در این فرایند از آب استفاده کردید، باید منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود. متخصصان این حوزه معتقدند که برای شروع اجرای میکروسمنت حداکثر رطوبت سطح باید ۵ درصد باشد.

 اجرای پرایمر

 پرایمر یک لایه چسبناک و متشکل از رزین است و استفاده از این ماده باعث شده تا میزان چسبندگی میان میکروسمنت و پوشش قبلی سطح افزایش یابد. انتخاب نوع پرایمر به نوع پوشش قبلی و میزان جذب آن بستگی دارد. به عنوان مثال؛ هنگامی‌که پوشش قبلی از جنس بتن (با خاصیت جذب بالا) باشد، نباید از پرایمر رقیق استفاده کنید. همچنین اگر قرار است پوشش جدید را بر روی کاشی اجرا کنید، باید برای پر کردن درزهای کاشی از فیلر مناسب استفاده کنید.

 مش ‌بندی فایبرگلاس و اجرای میکروبیس

 میکروبیس نوعی میکروسمنت است که در اجرای این پوشش، از آن برای زیرسازی استفاده می ‌شود. استفاده از آن به همراه مش فایبرگلاس سبب شده تا احتمال ترک خوردن این پوشش به مرور زمان، کاهش یابد. بعد از اجرای ترکیب فایبرگلاس و میکروبیس، باید یک مرتبه دیگر میکروبیس روی آن بزنید.

اجرای میکروسمنت نهایی

 در این مرحله با توجه به میزان لغزندگی مورد نظرتان، محل اجرای این لایه و بافت و رنگ دلخواه، باید یکی از انواع میکرو اسکرید را انتخاب و دو مرتبه از آن را روی لایه قبلی اجرا کنید. افزودنی ‌هایی که مقاومت پوشش جدید را از نظر شیمیایی و مکانیکی بالا می برند، باید در این مرحله به آن افزوده شوند. در نهایت، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و افزایش مقاومت در برابر سایش، باید یک لایه رزین شفاف به پوشش خود اضافه کنید.

معایب میکروسمنت چیست؟

 مزایا و معایب نمای میکروسمنت با توجه به نوع آن تعریف خواهد شد. به همین خاطر نمی‌توان برای این محصول جذاب و مدرن معایب و مشکلات کلی مطرح تمود. شاید بتوان از مهمترین معایب میکرو بتن، دقت در تولید و نصب آن عنوان کرد. چون که این ماده با پوششی بسیار جذاب باید توسط متخصص نصب شود. در برخی مواقع اگر خلوص آن به درستی مشخص نشود، این ماده بسیار جذاب و کاربردی نمی‌ تواند عایق مناسبی باشد و خود به خود دچار ترک می ‌شود.

قیمت و هزینه اجرای میکروسمنت

برخی از افراد چنین تصور می کنند که قیمت میکروسمنت نسبت به رنگ آمیزی با رنگ های موجود در بازار بیشتر است، اما با در نظر گرفتن ماندگاری بالا ، بافت مقاوم و نمای فوق العاده میکرو بتن، با هزینه بسیار کمی می توانید از این پوشش استفاده نمایید. در اجرای میکرو اسکرید با انتخاب مواردی از جمله زیر ساخت کار، محیط مورد نظر، انتخاب نقش و رنگ و زبر یا نرم بودن سطح پوشش می توان هزینه اجرا را متفاوت دید.

خرید میکروسمنت

امروزه تولیدکنندگان بسیاری در زمینه تولید و اجرای میکروسمنت به فعالیت می پردازند. با توجه ‌به اینکه این پوشش مدرن، متریال چندان ارزانی نیست، انتخاب و خرید میکرو اسکرید مرغوب و باکیفیت بسیار مهم است. بنابراین، در زمان خرید میکرو بتن به عواملی همچون؛ قدمت و سابقه شرکت تولیدکننده توجه ویژه‌ ای داشته باشید.

جمع بندی

همان طور که اشاره شد، میکروسمنت یک ماده پوششی بر پایه بتن و پلیمر است و با ویژگی های ثانویه قابل تعریف می ‌باشد. این ماده می تواند به منظور مقاوم سازی و زیبا سازی انواع سازه مورد استفاده قرار گیرد. چسبندگی میکرو بتن بسیار زیاد است و می تواند روی نیاز شما تاثیر گذار باشد. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، آن را در شبکه های اجتماعی خود به دوستان و آشنایان نیز معرفی کنید؛ چون که افراد زیادی با این ماده جذاب آشنایی ندارند و همین امر نیز باعث شده تا در انتخاب متریال مناسب برای منازل خود دچار معضل شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «  مناقصات سنگ » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌