بررسی گوشی a55 سامسونگ

گوشی a55 سامسونگ

در حال حاضر، گوشی میان رده a55 گلکسی جدیدترین ساخته‌ برند مطرح سامسونگ است که به‌ علت طراحی جذاب و قابلیت های متنوعی که دارد، توجه همه را به سوی خود جلب کرده است. در این مقاله از پایگاه ملی مناقصات هزاره به طور جامع به بررسی تمام قسمت ‌های گوشی a55 از جمله نرم افزار، سخت افزار، دوربین و دیگر بخش ‌های آن می ‌پردازیم.

مشخصات نرم افزاری گوشی a55

این گوشی با آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۴ و One UI 6.1 به بازار معرفی شده است و تا ۴ سال نیز به روزرسانی ‌های نرم ‌افزاری و تا ۵ سال پچ ‌های امنیتی را دریافت می‌کند. با توجه به این موضوع که NFC در کشور ما چندان کاربردی ندارد، اما گلکسی A55 از این قابلیت پشتیبانی می کند. بنابراین، گوشی a55 سامسونگ از لحاظ نرم‌ افزاری به روز است و از قابلیت ‌های کاربردی همچون؛ اسمارت ‌ویو و چند پنجره شدن برنامه‌ ها حمایت می کند.

مشخصات سخت افزاری گوشی a55

سامسونگ a55 به تراشه ‌ای مجهز شده که در میان گوشی ‌های میان رده از جایگاهی ویژه برخوردار است. سامسونگ با قرار دادن تراشه اختصاصی خود یعنی Exynos 1480 باعث شد تا گلکسی A55 به قلب قدرتمندی مجهز شود. برجسته ترین ویژگی این تراشه ۴ نانومتری، سیستم خنک کننده آن است. گوشی آ۵۵ خیلی کم ‌تر از گلکسی a54 و حتی S23 FE و S21 FE (قاتل پرچمدارهایی که از میان رده ‌ها بهترند) داغ می کند.

گوشی a55 سامسونگ

 تراشه اگزینوس ۱۴۸۰، تراشه ‌ای میان رده است که جهت بازی کردن (نه کاملا تمام بازی‌ها)، وبگردی، عکاسی و فیلمبرداری و اجرای انواع اپلیکیشن ‌ها تراشه ‌ای مناسب به نظر می ‌رسد. این تراشه از ۸ هسته پردازنده مرکزی برخوردار است، بالاترین نرخ کلاک در آن برابر با ۲.۷۵ گیگاهرتز است که ۴ هسته Cortex-A78 آن با همین سرعت کار می‌کنند و ۴ هسته Cortex-A55 هم با فرکانس ۲.۰ گیگا هرتز فعالیت می ‌کنند. روی این تراشه هم یک پردازنده گرافیکی Xclipse 530 قرار گرفته تا گوشی را برای بازی کردن و اجرای انواع برنامه گرافیکی در حد متوسط آماده سازد.

طراحی نمایشگر a55

صفحه نمایش این گوشی از نظر ظاهری مابین نمایشگر گوشی گلکسی S۲۴+ و گلکسی a54 است. سامسونگ برای گوشی a55 نسبت به a54 نمایشگری بزرگ ‌تر با حاشیه ‌هایی ظریف تر اما با همان پنل، نرخ نوسازی و میزان روشنایی طراحی نموده است. در واقع، یکی از مهمترین مزایای خرید گوشی A55 همین صفحه نمایش و مشخصات جذاب آن است. گوشی Galaxy A55 به صفحه نمایشی ۶.۶ اینچی با پنلی از نوع سوپر امولد (Super AMOLED) مجهز شده که رزولوشن آن هم برابر با ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این گوشی در کنار رزولوشن مناسبی که دارد؛ دارای ۳۹۰ پیکسل بر هر اینچ تراکم پیکسلی و ۱۰۰۰ نیت روشنایی صفحه است که هر کدام از این قابلیت ‌های مذکور به تنهایی برای درجه یک بودن یک صفحه نمایش کافی به نظر می آیند.


مقاله پیشنهادی: بررسی گوشی سامسونگ a25

طراحی بدنه سامسونگ a55

سامسونگa55  دارای بدنه ای تخت و صاف است. لبه های کناری قاب پشتی دارای انحنا می باشد که همین امر باعث شده تا این گوشی بسیار خوش دست باشد. واضح ترین تغییر و تحول در طراحی این گوشی میان رده، تغییر در طراحی فریم دور گوشی است، جایی که فریم پلاستیکی نسل های قبلی جای خود را به فریم آلومینیومی مات و جذاب داده و حس فوق العاده ای را به کاربرانش منتقل می کند. در قسمت راست بدنه این گوشی، دکمه کم و زیاد کردن صدا و پاور طراحی شده که در داخل یک برجستگی به نام Key Island قرار گرفته است.

دوربین گوشی a55

گلکسی A55 سامسونگ از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی برخوردار است. این گوشی میان رده یک دوربین اصلی دارای سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی با لنزی از نوع عریض (wide) دارد که گشودگی دیافراگم f/1.8  و حسگرهای تشخیص فوکوس خودکار (PDAF) و لرزشگیر (OIS) نیز مطابق انتظار برای این دوربین به کار رفته است. علاوه بر آن، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با فوکوس خودکار و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

کیفیت عکس گوشی a55

زمانی که با دوربین اصلی این گوشی در هنگام روز عکاسی می‌کنید، متوجه درصد بالایی از کیفیت مرز رنگ بندی سوژه ‌ها خواهید شد. عکس‌ ها در این گوشی از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار هستند و رنگ‌ ها در آن بالاترین شباهت را به رنگ‌ های واقعی دارند. در حقیقت، عکس ‌ها سرزنده هستند و در مجموع حس خوبی از عکس را به بیننده انتقال می‌ دهند.

وضعیت باتری A55 سامسونگ

باتری این مدل گوشی سامسونگ در حالت پخش ویدئو FHD به مدت ۱۵ ساعت و در حالت استفاده از رسانه ‌های اجتماعی و اتصال به شبکه WIFI تقریباً ۱۱ ساعت شارژ‌دهی خواهد داشت. البته این عدد به صورت تقریبی است و عوامل دیگری نیز ممکن است بر عملکرد کلی یک باتری تاثیر داشته باشد. به صورت کلی، باتری سامسونگ a55 با استفاده معمولی تا یک روز و با استفاده سبک تا دو روز دوام می‌ آورد. علاوه بر آن، باتری این گوشی با فست شارژ ۲۵ واتی شارژ می ‌شود.

رنگ بندی گلکسی A55

 چنانچه به گوشی ‌های ارائه شده از این برند کره ‌ای در ۲ سال اخیر نگاه کرده باشید، حتما متوجه تمایل طراحان آن به استفاده از رنگ ‌های پاستلی شده ‌اید. سامسونگ، گوشی گلکسی آ۵۵ را با رنگ‌ های جذاب و منحصر به فردی به بازار عرضه نموده و نام ‌های شخصی سازی شده خودش را بر روی آن ‌ها قرار داده است. در زمان خرید گلکسی A55 سامسونگ شما می ‌توانید گوشی مورد نظر خود را از بین رنگ ‌های Ice blue (آبی یخی)، Lilac (یاسی)، Lemon (لیمویی) و Navy (مشکی) انتخاب نمایید.

قیمت گوشی a55

قیمت گوشی a55 در گروه محصولات میان رده سامسونگ قرار می‌گیرد و قیمت مناسبی نیز دارد. این محصول امکانات زیادی دارد که در کمترین پرچمداری دیده می‌ شود. در صورتی که نیاز به گوشی با قابلیت‌ های متنوع دارید که قدرت بالایی داشته باشد و صفحه ‌نمایش با کیفیتی نیز برای آن در نظر گرفته شده باشد، A55 می ‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. در حال حاضر قیمت A55 سامسونگ در بازار جهانی حدوداً بین ۳۸۰ تا ۴۳۰ دلار بوده که این قیمت بسته به ظرفیت حافظه آن متغیر است.

 a55 سامسونگ

خرید گوشی a55 سامسونگ

خرید گوشی a55 تراشه اگزینوس ۱۴۸۰، صفحه ‌نمایش سوپر امولد با نرخ تازه ‌سازی ۱۲۰ هرتز، باتری ۵۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی همگی از مواردی هستند که به گوشی a55 سامسونگ ارزش خرید می‌ بخشند. این گوشی با کیفیت برای استفاده مداوم و حتی هدیه دادن بهترین انتخاب است.

سامسونگ a55 برای چه افرادی مناسب است؟

اگر تولید کننده محتوا در سطح فضای مجازی یا حتی سایت شخصی هستید و روزانه به چندین ساعت عکاسی و فیلم برداری نیاز دارید؛ گوشی A55 مناسب کار شماست. علاوه برآن،  چنانچه علاقه به ساعت ‌ها مشاهده ویدیو و ادیت آن را دارید، باز هم باید به سمت A55 بروید. البته به هیچ عنوان نباید گمان کنید که تنها با شغل‌ های مذکور نیاز به این گوشی خواهید داشت؛ چون که A55 می ‌تواند انتخابی مطمئن برای تمام سخت پسندان و افراد جزئی ‌نگر باشد.

جمع بندی

با توجه به قیمت گوشی A55 و تمام مشخصاتی که این سازنده برای آن مد نظر قرار داده  است، می ‌توان با اطمینان گفت که گوشی سامسونگ مدل A55 یک انتخاب ایده آل برای شما به شمار می رود، چون که نمایشگر باکیفیت، پردازنده خوب و طراحی زیبا می‌ تواند برای هر کاربری قانع کننده باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «  مناقصات تجهیزات مخابرات  » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌