بررسی موتور سیکلت ان اس

بررسی موتور سیکلت ان اس

موتور سیکلت ان اس یا همان باجاج پولسار ns 200 یکی از محصولات شرکت موتور سیکلت‌ سازی هندی باجاج است. این محصول از سال ۲۰۱۲ به فهرست تولیدات این کمپانی راه یافت. این موتور شیک و خوش استایل اولین بار در سال ۱۳۹۳ وارد بازار کشورمان شد و مورد استقبال جوانان و مشتریانی که در پی یک موتور اسپرت و زیبا بودند، قرار گرفت.

باجاج پولسار ان اس ۲۰۰ یا ۲۰۰ns در گروه موتور سیکلت ‌های نیکد طبق بندی ‌شده و حروف ns آن مخفف شده عبارت نیکد اسپرت است. با توجه به ادعای شرکت سازنده این موتور سیکلت، ان اس مشابه با مدل اروپایی کی تی ام دوک ۲۰۰ ساخته شده و در واقع نمونه ارزان ‌تر آن محصول به شمار می رود. در این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره قصد داریم تا موتور سیکلت ns 200 را از جنبه ‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده و شما را با این موتور سیکلت جوان پسند هندی موجود در بازار کشور بیشتر آشنا سازیم.

طراحی ظاهری موتور سیکلت ان اس ۲۰۰

 اولین چیزی که در موتور سیکلت NS 200 توجه شما را جلب خواهد کرد، طراحی باک است که بسیار شیک و جذاب بر روی دیزاین کلی موتور نشسته است. قرار گیری پنل ‌های پلاستیکی در دو طرف باک، نمایی بزرگتر و شیک ‌تر به ظاهر موتور ان اس ۲۰۰ بخشیده است. طراحی تند و تیز استایل کله چراغ با فرم کلی بدنه از هماهنگی مناسبی برخودار می باشد. همچنین، طراحی چراغ جلو سبب شده که این موتور اسپرت ‌تر به نظر برسد؛ به گونه ای که حالتی ستیزه‌ جویانه و خشن را به نمای رو به روی پالس ان اس ۲۰۰ بخشیده است. قرار گرفتن لوله اگزوز در زیر بدنه نیز باعث توزیع بهتر و متعادل تر وزن میان هر دو نیمه موتور سیکلت شده است. صفحه کیلومتر ان اس در روشنایی روز کاملا واضح است و در شب نیز ال ای دی ‌های قرار گرفته در کیلومتر، دید لازم را در اختیار راکب قرار می ‌دهد.

NS 200

مشخصات فنی موتور سیکلت NS 200

باجاج پولسار ان اس ۲۰۰ از یک انجین تک سیلندر ۴ سوپاپ سه شمع برخوردار است که نیرویی برابر با ۲۳ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه دریافت می کند، نیروی به دست آمده از این انجین توسط یک‌ گیربکس شش سرعته با کلاج دستی به سوی چرخ عقب روانه می ‌شود. این موتور دارای وزن ۱۴۵ کیلوگرم شتاب صفر تا صد حدود ۱۰ ثانیه را رقم می زند. از سال ۱۳۹۶ به بعد، این موتور سیکلت ها به سیستم انژکتور مجهز شده اند که توانسته قدرت بیشتر و بهتری به این موتور بدهد.

شتاب صفر تا ۶۰  موتور سیکلت ان اس حدود ۸۶/۴ ثانیه به طول خواهد انجامید، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است. ظرفیت باک آن معادل ۱۲ لیتر است و میانگین مصرف سوخت آن ۲/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. سیستم خنک کننده آن آبی بوده و باعث عملکرد بهتر انجین پالس ان اس می‌ شود. ترمزها در قسمت جلو از نوع دیسکی تک کاناله به قطر دیسک ۲۸۰ میلی متر و در قسمت عقب موتور از دیسک ۲۳۰ میلی متر و همچنین دارای سیستم تعلیق با کمک فنر های تلسکوبی و بوش‌ های ضد اصطحکاک برخوردار می باشند و یک کمک فنر گازی وظیفه جذب ضربات در ناحیه عقب را بر عهده گرفته دارد.


مقاله پیشنهادی:  بررسی انواع موتور سیکلت کاوازاکی

سواری موتور ان اس ۲۰۰

 حالت نشستن راکب روی موتور سیکلت pulsar ns200 به صورت عمودی است و هیچ گونه احساس خمیدگی در کمر فرد مشاهده نمی شود. این موضوع باعث شده تا این موتور نسبت به موتورهایی در سبک ریس، سواری راحت ‌تری داشته باشند.

رنگ بندی موتور سیکلت NS

موتور سیکلت ان اس از سال ۹۲ تا ۹۵ در مدل ‌های کاربراتوری و در چند رنگ مختلف نظیر؛ آبی، مشکی، زرد، قرمز، سفید پرچمی و قرمز پرچمی به بازار ارائه می شد. با اجرایی شدن قانون منع پلاک شدن موتور سیکلت ‌های کاربراتوری در سال ۱۳۹۶، مدل انژکتور NS 200 در رنگ‌ های سفید- نوک ‌مدادی، قرمز- نوک مدادی و مشکی-‌ نوک ‌مدادی به بازار عرضه می شود.

نکات مثبت موتور سیکلت NS 200

اگر قصد خرید موتور سیکلت ان اس ۲۰۰ را دارید، نکات مثبت ارائه شده این بخش به شما کمک می‌کند که انتخاب خود را با آگاهی بیشتری انجام دهید. از جمله؛

  • کیفیت ساخت مناسب و قابل قبول
  • طراحی ظاهری زیبا
  • مصرف سوخت مناسب
  • سیستم خنک کننده آبی
  • استهلاک پایین
  • سواری راحت
  • شتاب و سرعت نهایی بالا
  • دسترسی به قطعات و تعمیرکار ماهر
  • امکان خرید و فروش راحت در بازار دست دوم
موتور سیکلت ان اس

نکات منفی NS200

موتور سیکلت ان اس نیز دارای معایبی است که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است:

  • سیستم سوخت ‌رسانی کاربراتوری
  • شتاب ‌گیری نه چندان مهیج در سرعت ‌های بالا
  • وزن نسبتا زیاد
  • قدرت ترمزگیری پایین ‌تر از حد انتظار
  •  قیمت بالا به نسبت بقیه رقبا
  •  استفاده از لاستیک ‌هایی با کیفیت نسبتاً پایین در بازار ایران

قیمت موتور سیکلت ان اس ۲۰۰

 قیمت پالس NS200 تقریباً بین ۲۹۰ میلیون تا ۳۱۰ میلیون تومان با توجه به عواملی همچون؛ کارکرد و میزان تمیزی موتور متغیر خواهد بود. این موتور سیکلت در دسته ۲۰۰ سی ‌سی به خاطر مشخصات خاص و عملکرد برتر خود، در میان علاقه ‌مندان به موتورسواری بسیار محبوب است، با این که چند سال از عرضه این موتور سیکلت در بازار ایران می گذرد و رقبای بسیاری با این موتور در تقابل هستند، اما ان اس ۲۰۰ با عملکرد بی نظیر خود همچنان متقاضی های زیادی دارد و به ‌طبع از رشد قیمت بالایی برخودار است.


مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع بیمه موتورسیکلت در ایران

جمع بندی

در این مطلب، موتور سیکلت ان اس ۲۰۰ را برای شما معرفی کردیم. همان طور که متوجه شدید، پالس ان اس ۲۰۰، یک موتور سیکلت اسپرت شهری با ظاهری زیبا و جوان پسند است. دلیل استقبال خوب از این موتور سیکلت را می ‌توان مصرف سوخت پایین، استفاده از متریال با کیفیت، هندلینگ عالی و طراحی زیبا نام برد.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات موتور سیکلت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌