آتش نشانی نیازمند اجرا مناقصات بهتر

مناقصه آتش نشانی

در جریان نشستی که طی هفته‌های گذشته با حضور اعضای نظام مهندسی تهران، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران، نماینده اتاق اصناف تهران و آتش نشانی برگزار شد؛ به بررسی نیازهای این سازمان‌ها به استفاده از تجهیزات بیشتر تهویه تاکید شد. صنعت تهویه در ایران جزو صنایع پیشرو با قدمتی ۷۰ ساله است که در حال حاضر بیشترین نیازمندی‌های بخش نفت و گاز و انرژی هم از تولیدات داخلی تامین می‌شود.

 مساله اصلی در این زمینه در ارتباط با جریان مناقصات در این حوزه است که مناقصات آتش نشانی و دیگر نهادها در این زمینه با شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که کالاهای بی‌کیفیت خارجی را با قیمت بالا و کیفیت پایین ارائه می‌دهند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

لزوم استفاده از استاندارد یورونت در معاملات آتش نشانی

آتش نشانی همانند دیگر سازمان‌ها اقدام به برگزاری انواع مناقصات کرده و به این وسیله علاوه بر شفاف سازی در جریان معاملات خود به همکاری بیشتر و بهتر با دیگر سازمان‌های دولتی و خصوص می‌پردازد. این سازمان با ارائه یک اطلاعیه عمومی به اعلام نیازهای خود در ارتباط با انجام بخشی از کارها اقدام می‌کند. این آگهی باید در جراید کثیرالانتشار منتشر شده یا در فضای مجازی و وب سایت‌هایی نظیر هزاره و غیره منتشر شود. سپس شرکت کنندگان در مناقصه با ارسال مدارک خود اعلام حضور می‌کنند. در صورت کامل بودن مدارک و شرایط کافی برای مناقصه شرکت‌ها وارد فرایند مناقصه شده و به رقابت با هم می‌پردازند. پس از بررسی هیات داوران شرکتی که قیمت مناسبی را در این زمینه ارائه کرده باشد و قیمت آن شرکت از دیگر شرکت‌ها پایین‌تر باشد برنده مناقصه خواهد بود و اقدام به بستن قرارداد با آتش نشانی خواهد کرد. بر اساس این قرارداد طرفین دارای وظایفی می‌شوند که تا انتهای زمان قرارداد ادامه پیدا می‌کند.

مناقصات تجهیزات آتش نشانی

شرایط شرکت در مناقصه آتش نشانی

 یکی از شروط شرکت در مناقصات آتش نشانی این است که محصولات ارائه شده توسط شرکت‌ها باید استاندارد یورونت داشته باشد که به دلیل تحریم دریافت این استاندارد کمی سخت شده است. این شرط البته راه تولید کنندگان داخلی را نیز برای شرکت در مناقصات سد کرده است.

بنابراین شرکت‌ها نیاز به استاندارد سازی جدی برای حضور در انواع مناقصات دارند تا بتوانند از قاچاق در این زمینه جلوگیری کرده و معاملات خود را با شرکت‌های داخلی افزایش دهند. به عنوان مثال ۵۰ درصد کولر گازی‌های موجود در بازار قاچاق بوده و ۵۰ درصد دیگر آن تولید داخل است. در زمینه تهویه مطبوع نیز که یکی از لوازم مورد نیاز در حوزه آتش نشانی و دیگر صنعت‌ها است؛ اوضاع به همین منوال است. در این زمینه قاچاق هدفمند شکل گرفته است و حتی شرکت‌هایی نیز تحت عنوان ماشین آلات اقدام به واردات کالا می‌کنند. بنابراین در حوزه‌های مرتبط با ایمنی باید شرایط جامعی وجود داشته باشد تا از واردات قاچاق جلوگیری کرده و با طراحی استانداردهای داخلی شرکت‌های داخلی نیز بتوانند در انواع مناقصات شرکت کرده و همکاری خوب و بلند مدتی را با سازمان آتش نشانی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های سیستم های ایمنی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌