چگونه با پول کم صاحب ماشین شویم

چگونه با پول کم صاحب ماشین شویم

این روزها با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار، بسیاری از مشتریان دیگر قادر به خرید خودروهای مورد علاقه خود نیستند و به نوعی می توان گفت که خرید خودرو برای بسیاری به آرزو تبدیل شده است. اما همیشه مجموعه هایی با روش های کارآمد برای خرید و خودروی ایده آل وجود دارد که این امکان را برای مردم فراهم کرده است. یکی از مجموعه های معتبر و شناخته شده در این زمینه خرید خودرو مزایده ای است که مزایای ویژه ای دارد.

بنابراین در صورتی که امکان خرید خودرو با بودجه کم را ندارید، می توانید با استفاده از شرایط فوق العاده در این روش خرید هر مدل خودروی داخلی یا خارجی را که می خواهید داشته باشید، بنابراین می توانید خودرو را انتخاب و بلافاصله آن را تهیه کنید.

افزایش چشمگیر قیمت خودرو و روش های عجیب قیمت گذاری خودرو سازان و تصویب آن در شورای رقابت، خرید خودرو در این روش را به یکی از روش های پرطرفدار برای خرید خودرو زیر ارزش بازار تبدیل کرده است.

اگر تا به حال در این روش خرید خودرو شرکت نکرده اید، بهتر است بدانید که روند کار با آنچه در فیلم ها دیده اید متفاوت است و نباید شخصی با چوب دستی پشت تریبون بایستد و پیشنهاد خود را به شرکت اعلام کند. حضار. شرایط تحویل خودرو در این روش خرید مانند فیلم ها نیست و بلافاصله پس از پایان روند انجام نمی شود.

خرید فوری ماشین از طریق مزایدات

در حال حاضر برای خرید خودرو به صورت فوری از طریق مزایده باید به یکی از سایت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید. برای شرکت در خرید های دولتی مانند خرید خودروهای گمرکی یا خرید خودروهای لوکس باید به سایت اختصاصی آنها مراجعه کنید. البته برخی ارگان ها همچنان روش خرید حضوری خودرو برگزار می کنند که معمولا مراحل رویت خودرو، ارائه مدارک و خرید خودروی آنها در چند روز انجام می شود.

نحوه خرید ماشین در این روش خرید شامل مراحل زیر است:

• ممکن است پس از مراجعه و ثبت نام در سایت های مذکور، آگهی های مربوط به خودرو را مشاهده کنید که معمولاً حاوی اسناد مزایدات و شرایط آن می باشد. لطفاً این شرایط و ضوابط را به دقت بررسی کنید.

• در صورتی که این روش خرید امکان بازدید شخصی را داشته باشد، برای بازدید و بازدید از خودرو لازم است به آدرس مشخص شده مراجعه نمایید. پیشنهاد می کنیم در این مرحله یک کارشناس خودرو همراه خود داشته باشید.

• مبلغ واریزی (معمولاً ۱۰ درصد قیمت خودرو) را به موقع پرداخت کرده و در مدت زمان تعیین شده مدارک لازم را ارائه دهید.

• پیشنهاد خود را هنگام باز کردن پیشنهادها وارد کنید. این قیمت باید بالاتر از قیمت پایه و کمتر از قیمت روز خودرو در بازار باشد تا ضرر نکنید و بتوانید سود ببرید.

• هنگام اعلام برنده، سایت را بررسی کنید. اگر برنده نشدید صبر کنید تا مبلغ سپرده پرداخت شود.

• معمولا ماشینی که برنده می شوید بین چند روز تا چند هفته بعد به شما تحویل داده می شود. مدارک خودرو را با دقت بررسی کنید و در صورتی که خودرو فاقد مدارک است و قابل پلاک‌ شدن است، حتما نامه را از مرجع ذیصلاح به دادگاه ببرید تا سند خودرو را به نام خود بزنید.

باید مزایا و معایب خرید ماشین در این روش را بسنجید. از مهم ترین مزایای این خودروها می توان به قیمت پایین آنها نسبت به قیمت های فعلی بازار و زمان تحویل کوتاه آنها نسبت به طرح هایی مانند سیستم های یکپارچه اشاره کرد.

از طرفی احتمال کمی وجود دارد که ماشین در این روش خرید معیوب نباشد. گاهی اوقات ایرادات خودرو ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد و بیش از قیمت روزانه یک خودروی صفر در بازار برای شما هزینه داشته باشد. اگرچه خودروها در این روش خرید اغلب بدون گارانتی عرضه می شوند، اما گاهی اوقات بررسی آنها قبل از خرید غیرممکن است.

علاوه بر این، خرید خودرو در این روش از یک خودروساز داخلی اغلب مشروط به تعمیر عیوب آن است. بنابراین خرید قطعات برای استفاده و تبدیل آنها به اوراق چندان منطقی نیست.

توصیه می کنیم اگر خطرات خرید این خودروها را به طور کامل ارزیابی کردید و به این نتیجه رسیدید که کفه ترازو به نفع مزایای آن سنگین تر است، به خرید آن ها ادامه دهید.

خوش فروش ترین ماشین های بازار ایران

در حال حاضر خودروهای ایران و سایپا تامین کنندگان اصلی خودروهای اقتصادی در ایران هستند. از این رو بدون شک محصولات این دو شرکت به دلیل قیمت پایین در زمره پرفروش ترین خودروهای داخلی قرار گرفته اند.

از پرفروش ترین خودروهای دست دوم ایران خودرو می توان به محصولات پژو پارس تیو ۵، دنا پلاس، پژو ۲۰۷ دنده ای، رنو ال ۹۰، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ اشاره کرد. البته سایر محصولات این خودروساز نیز فروش خوبی دارند و معاملات بسیار خوبی را تجربه می کنند، اما محصولات فوق نسبت به سایر محصولات هم رده قیمتی نسبتاً محبوبیت بیشتری در بازار دارند.

محصولات اقتصادی سایپا نیز در بخش قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان جزو پرفروش ترین خودروهای صفر کیلومتر یا دست دوم هستند. تیبا صندوق دار اس ایکس، ساینا ex، کوییک دنده‌ای عنوان پرفروش ترین خودروهای رده قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان در ایران را از آن خود کرده اند. قیمت پایین و لوازم یدکی نسبتا ارزان از جمله دلایل موفقیت و محبوبیت این خودروهای سایپا در بازار ایران است.

بهترین محصولات در بازار خودروهای دست دوم چینی عبارتند از جک s5، چری تیگو ۵، چری تیگو ۷ ie و ام وی ام x33 اس اسپرت. ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت نیز فروش خوبی دارد و یکی از کراس اوورهای کوچک چینی محسوب می شود که فروش نسبتا خوبی در ایران دارد.در رده سدان، چری آریزو ۵ توربو، برلیانس H330، مرسدس بنز B30 و سایر محصولات از پرفروش ترین خودروهای دست دوم چینی هستند.

پرفروش ترین خودروهای خارجی ایران متعلق به شرکت های کره و ژاپنی مانند هیوندای، کیا و تویوتا است. در رده سدان می توان به هیوندای سوناتا YF، کیا اپتیما TF، تویوتا کمری، مزدا ۳ و … اشاره کرد که پرفروش ترین مدل های خودروهای کارکرده خارجی هستند. هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، کیا سورنتو، تویوتا راو ۴ و نیسان ایکس تریل از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند ژاپنی و کره ای هستند.

کلام آخر

در متنی که از پیش رو گذراندید و توسط سایت مزایدات و مناقصات نوشته شده بود به این نتیجه رسیدیم که می توان گفت عواملی مانند کیفیت ساخت، کمیت عرضه، خدمات پس از فروش، قیمت قطعات یدکی، نوع برند و شهرت از جمله عواملی هستند که تعیین کننده فروش خوب یا عدم فروش خودرو در بازار ایران هستند و البته در سایر نقاط جهان تأثیر مستقیم خواهد داشت. قبل از خرید خودرو قیمت ها را در سایت های مختلف بررسی کنید تا هزینه اضافی برای خودرو خود نپردازید. بسیاری از فروشندگان خودرو برای واسطه گری بین فروشنده و خریدار مبلغی را از دو طرف دریافت می کنند و یا در موارد معدودی قیمت خودرو را بالاتر از ارزش واقعی آن اعلام می کنند. بنابراین در صورت اطلاع از قیمت های بازار، احتمال ضرر در معامله کاهش می یابد.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌