بررسی کامل ماشین سهند سایپا

ماشین سهند سایپا

سایپا، تولیدکننده اصلی خودروهای اقتصادی در بازار ایران است. تیبا، ساینا، پراید و اکنون ماشین سهند، خانواده خودروهای اقتصادی این شرکت را تشکیل می ‌دهند. سایپا سهند، جدیدترین عضو این خانواده است که در واقع نسخه فیس ‌لیفت شده و ارتقا یافته ساینا به شمار می رود. در ادامه این مقاله سامانه مناقصه هزاره بیشتر به جزئیات این خودرو می پردازیم و در نهایت در مورد قیمت ماشین سهند توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

طراحی بدنه ماشین سهند سایپا

خودرو سهند سایپا در قالب پلتفرم x200 طراحی شده است و از لحاظ طراحی بدنه شباهت زیادی به ساینا s دارد؛ ولی طراحی نمای جلو و عقب آن کمی نسبت به ساینا s بهبود یافته است.

 در نمای جلو خودرو سهند، اولین نکته ای که نگاه شما را به سوی خود جذب می کند، استفاده از چراغ های کشیده، جلو پنجره آبشاری متصل به چراغ ها و ورودی های هوای سپر جدید است. به ‌علاوه سپر این خودرو نیز طراحی خوبی دارد؛ به این صورت که داخل آن دو چراغ مه ‌شکن تعبیه شده‌ اند و کاپوت با طراحی دلنشین و منحصربه ‌فرد، نمایی زیبا، اسپرت و جوان ‌پسند به بخش جلویی سایپا سهند داده است.

در نمای جانبی ماشین سهند تغییر خاصی نسبت به ساینا رخ نداده و می توان همان ظاهر ساینا را مشاهده نمود. اما آینه های جانبی به صورت باز طراحی شده و از آن فرم نامناسب آینه های قبلی خبری نیست. طرح رینگ ها نیز متفاوت شده و دستگیره درب های خودرو هم تغییر یافته ‌اند. چراغ های عقب این خودرو نیز مانند جلو طراحی کشیده و نسبتا باریکی دارند که تا روی درب صندوق خودرو نیز امتداد یافته اند‌؛ سپر خودرو حجیم طراحی شده اما از خطوط تند و تیز در طراحی آن خبری نیست. در کل، این نما نسبت به ساینا ظاهر منحصر به فردی پیدا کرده است.

ماشین سهند سایپا

طراحی داخلی ماشین سهند

سایپا برای طراحی داخل ماشین سهند از کابین اطلس استفاده کرده است؛ به این ترتیب کابین این دو خودرو اقتصادی به یکدیگر شبیه خواهند بود.کابین این خودرو نسخه ارتقا یافته فضای داخلی خودروهای ساینا و کوییک است؛ به این معنا که نقاط ضعف با استفاده از مواد بهتر و رنگ‌ بندی جذاب‌ تر بهبود یافته ‌اند. نسخه ‌های ارائه شده از سایپا سهند، به کابین با تریم دو رنگ مجهز هستند. فرمان خودرو نیز از نوع دی ‌کات است که مشابه آن در تیپ‌ های فول آپشن ساینا و کوییک مشاهده می شود.

اهرم تعویض دنده خودرو سهند سایپا با نسخه نصب شده روی شاهین مشخص است. همچنین طراحی کنسول میانی سهند نسبت به ساینا با تغییرات جزئی رو به رو شده که در نتیجه آن اهرم تعویض دنده با صندلی خودرو اندکی فاصله گرفته است. با وجود تغییر در بعضی قسمت ‌ها، این خودرو همچنان برمبنای پلتفرم پراید شکل گرفته است و فاصله محوری مشابهی نسبت به ساینا دارد. این خودرو با فاصله بین دو محور ۲.۴ متر، همچنان یک سدان جمع و جور و جذاب محسوب می شود.

داخل ماشین سهند

جایگاه نمایشگر سیستم سرگرمی نیز اندکی به سمت جلو آمده است. این نمایشگر نسبت به گذشته ابعاد کوچکتری دارد و علاوه برآن در دسترس سرنشین قرار دارد. سایپا برای آن‌که سهند را نسبت به ساینا S‌ بهتر جلوه دهد، در قسمت‌ های نزدیک به سرنشینان از پلاستیک نرم استفاده کرده است. کیفیت دیگر اجزای کابین نیز در مقایسه با نمونه‌ های فعلی محصولات سایپا ارتقا یافته ‌اند. البته سهند سایپا در قالب چند تیپ به بازار معرفی شده است و امکان دارد که کابین باکیفیت تنها در تیپ ‌های گران ‌تر این خودرو در دسترس مشتریان قرار گیرد.

مشخصات ماشین سهند

 پارس خودرو سهند در قسمت فنی به پیشرانه M15 از نوع GSI مجهز است. علاوه بر آن، برخورداری از موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ باعث شده تا۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ ‌های جلو منتقل شود.

حجم باک ماشین سهند همانند ساینا است و باک سوخت این خودرو همچنان ۴۱ لیتر ظرفیت دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. با این وجود، انتظار می رود که در شرایط عادی این رقم بیشتر شود. پیشرانه سایپا سهند نیز از استاندارد عدم آلایندگی یورو ۵ تبعیت می ‌کند، بنابراین جهت پر کردن باک آن به سوخت باکیفیت نیاز خواهید داشت.

ماشین سهند سایپا

امکانات رفاهی و ایمنی سایپا سهند

سایپا تصمیم دارد تا ماشین سهند را در قالب چند تیپ به بازار عرضه کند. نسخه ‌های پایه این ماشین به حداقل امکانات رفاهی مجهز خواهند بود، در حالی که نسخه ‌های فول آپشن سهند به انواع امکانات ایمنی و رفاهی مورد نیاز کاربران تجهیز خواهند شد.

  • در بخش ایمنی، امکانات استاندارد سایپا سهند شامل؛ دو کیسه هوا، سیستم‌ های ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز هستند. انتظار می ‌رود تا سهند همانند ساینا به ترمزهای کاسه ‌ای در چرخ ‌های عقب مجهز باشد. با این وجود، تیپ ‌های بالاتر سهند خودرو به سنسور تشخیص نقاط کور و احتمالاً سامانه کنترل پایداری مجهز خواهند شد.
  • در بخش تجهیزات رفاهی، سایپا سهند به امکاناتی همچون؛ کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال با کولر اتوماتیک، روکش پارچه ‌ای صندلی‌ ها، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت به صورت دستی، خروجی برق ۱۲ ولت، چراغ روشنایی در روز، سنسورنور و باران، سیستم صوتی با چهار بلندگو و سنسور پارک عقب مجهز شده است. با خرید تیپ فول آپشن سایپا سهند، صاحب تجهیزات بیشتری همچون؛ نمایشگر سیستم سرگرمی، دوربین عقب، صندلی برقی راننده و روکش چرمی صندلی ‌ها خواهید شد.
خودرو سهند سایپا

 قیمت ماشین سهند

با توجه به نسخه ‌های اتوماتیک و دوگانه‌ سوز خودرو سهند، قیمت کارخانه سهند سایپا در مدل ‌های مختلف تفاوت معناداری داشته باشد. از طرف دیگر داشتن طراحی جذاب و به ‌روز، احتمالاً سایپا را به این نتیجه می ‌رساند که قیمت سهند s کارخانه را بالاتر از دیگر خودروهای اقتصادی خود مثل ساینا و کوئیک اعلام کند.

مقاله پیشنهادی: معرفی محبوب‌ ترین خودرو سایپا

در مورد اختلاف قیمت ماشین سهند کارخانه و بازار هم باید صبر نمود تا این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به متقاضیان تحویل داده شود. در آن زمان قیمت کارخانه سهند سایپا، قیمت ارز و سیاست‌ های دولت در حوزه قیمت ‌گذاری و نحوه عرضه خودرو و … تعیین کننده اختلاف قیمت سهند کارخانه و بازار خواهد بود. البته طبق روال معمول میزان تقاضای نسخه ‌های مختلف روی اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن ‌ها تاثیر می ‌گذارد.

به عنوان مثال؛ ممکن است که قیمت کارخانه سهند s آپشن دار منطقی نباشد و خریداران بازار آزاد ترجیح بدهند نسخه ‌های ساده‌ تر از این خودرو را خریداری نمایند.

جمع بندی

ماشین سهند سایپا یکی از جدیدترین و در عین حال اقتصادی ترین محصولات این گروه خودروسازی است. سهند مثل شاهین از محصولات محبوب این مجموعه به شمار می رود. در مقاله حاضر تمام تلاش خود را نمودیم تا با بررسی سهند از نظر طراحی خارجی و داخلی، فنی و آپشن ‌های اعلام شده، شناختی کلی از این ماشین را برای شما ارائه دهیم. امیدواریم که از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را کرده باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایدات خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌