بررسی ماشین یانگ وانگ

ماشین یانگ وانگ

ماشین یانگ وانگ بی وای دی با فروش ۹۱۱ هزار و ۴۱۰ دستگاه خودرو، بیشترین سهم در بازار خودروهای برقی جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت بعد از معرفی بی وای دی سیل در سال ۲۰۲۲، تصمیم گرفت فهرست محصولاتش را فقط با ماشین ‌های الکتریکی کامل کند و جهت عملی کردن این برنامه، در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی، برند لوکس یانگ وانگ (Yang Wang = بالا را نگاه کن) را با دو خودرو برقی معرفی کرد.

 شاسی بلند یانگ وانگ U8 و ابرخودرو یانگ وانگ U9 دو محصول جدید بی وای دی هستند که با زبان طراحی و سیستم پیشرانه معرفی شده ‌اند تا سهم بی وای دی را از بازار خودروهای برقی افزایش دهند. در این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره به معرفی BYD یانگ‌ وانگ با جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

 ماشین یانگ وانگ

مشخصات فنی یانگ وانگ

بی وای دی یانگ وانگ U9 ابرخودرویی است که با شاسی بلند آفرودی یانگ وانگ U8 دارای سیستم پیشرانه مشترکی می باشد. این پیشرانه با نام Yisifang از ۴ موتور برقی تشکیل شده است که هر چرخ را به طور جداگانه و مستقل به حرکت در می ‌آورد. هر موتور الکتریکی ۳۲۲ اسب بخار قدرت دارد و در مجموع ۱۲۸۸ اسب بخار قدرت به چهار چرخ این ابرخودرو چینی انتقال داده می شود. با این قدرت، بی وای دی یانگ وانگ تنها ۲ ثانیه جهت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد، در صورتی که ریماک نورا فقط ۰.۱۵ ثانیه سریع ‌تر است و در ۱.۸۵ ثانیه، ۰ تا ۱۰۰ را پر می ‌کند.

وزن ماشین یانگ وانگ u9 معادل ۲۴۷۵ کیلوگرم است و وزن آن تقریبا دو برابر پورشه ۹۱۱ (۹۹۲) می باشد. خودرو U9 قدرت بسیار بالایی بر روی چرخ های خود دارد. این کوپه بر روی پلتفرم e4 بی وای دی قرار دارد و از موتور های الکتریکی چهارگانه ساخته شده از طریق بی وای دی استفاده می کند. هر یک از این موتورهای الکتریکی دارای توان خروجی ۲۴۰ کیلو وات می باشند. علاوه برآن، توان خروجی تلفیقی ماشین یانگ وانگ U9 به ۹۶۰ کیلو وات (۱۳۰۵ اسب بخار) می رسد.

باتری ۸۰ کیلو وات ساعتی لیتیم آهن فسفات برد حرکتی ۴۶۵ کیلومتر را فراهم می کند. حداکثر توان شارژ این خودرو ۵۰۰ کیلو وات است. مدت زمان شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد این ابرخودرو ۱۰ دقیقه زمان می برد. این مدل از ماشین یانگ وانگ به پورت‌ های شارژ دوگانه مجهز است تا بتوان آن را شبیه پر کردن مخازن دوقلوی یک کوپر S مدل ۱۹۶۰، به صورت همزمان به دو شارژر متصل کرد.

طراحی بدنه ماشین یانگ وانگ u9

بی وای دی یانگ وانگ U9 حالت بدنه خود را از ابرخودروهای فراری قرض گرفته است و به نوعی نسخه مدرن‌ تر آنها به شمار می رود. در اولین برخورد با این خودرو، چراغ ‌های C شکل و بومرنگی جلو، چشم بیننده را به سوی خود جذب می کند. چراغ ‌های جلو و دی ‌لایت ‌ها در یک قاب قرار دارند که شامل؛ لامپ ‌های ماتریکسی برای چراغ جلو و لامپ ‌های LED کوچکی است که در نقش دی ‌لایت، خطوط عمودی و افقی باریکی را تشکیل داده ‌اند.

دو خروجی هوا روی کاپوت المان دیگری است که در چهره ماشین یانگ وانگ U9 به چشم می ‌آید. این خروجی هوا به این علت بر روی کاپوت تعبیه شده تا هوای ورودی از دریچه ‌های زیر جلو پنجره را روی شیشه جلو هدایت کند و مقاومت خودرو در برابر هوا را کاهش دهد.

 ماشین یانگ وانگ

 در نمای جانبی خط مشکی رنگ از پشت گلگیر جلو تا چراغ‌ های عقب امتداد پیدا می‌ کند. در این قسمت هم برای کنترل جریان هوا، ورودی‌ ها و خروجی‌ هایی تعبیه شده است.

 نمای عقب آن نیز مثل چهره U9، شمایلی متفاوت با ابرخودروهای معمول دارد. به جای شیشه عقب، دو ردیف دریچه پله‌ ای هوا قرار دارد و در میان آنها، یک باله کوسه ‌ای شفاف و بزرگ نصب شده است. چراغ ‌های عقب شامل یک ردیف پهن از پیکسل‌ های قرمز می ‌باشد که عرض خودرو را پوشش داده و یک قطعه فیبرکربن بین چراغ ‌ها و دیفیوزر بزرگ عقب فاصله انداخته است.

 ماشین یانگ وانگ

طراحی کابین ماشین یانگ وانگ u9

در داخل خودرو Yang Wang U9 تجربه رانندگی باشکوه و همه جانبه‌ ای را با کابینی جادار که با حاشیه فیبر کربن و پوشش کامل جیر تزیین شده را برای راننده به ارمغان می آورد. کابین با چیدمان متقارن مشخص می ‌شود و دارای صفحه نمایش دوگانه با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی برای سرگرمی راننده و سرنشین است. روی کنسول میانی هم، مانیتور لمسی۱۲.۳ اینچ با ساختار عمودی نصب خواهد شد که البته، مشابه ترکیب مشاهده شده در خودروهای مکلارن است. استفاده از چرم بسیار مطلوب برای صندلی ‌ها، سقف و تمام سطح داشبورد، دیگر نکات مثبت در طراحی داخلی ماشین یانگ وانگ U9 خواهند بود.

 ماشین یانگ وانگ

سریع ترین خودرو چینی؛ یانگ وانگ u9

بی وای دی Yang Wang U9 جهت اثبات رکوردهای خارق العاده اش، عملکرد خود را در پیست بین المللی شانگهای ارزیابی نموده است. این خودرو چینی توانست برای یک دور پیست مذکور، رکورد ۲ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۶۵ میلی ثانیه را به ثبت برساند. برای مقایسه این دستگاه با سایر خودروها می توان گفت که BMW M5 room F90 رکورد ۲ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۸۲۸ میلی ثانیه را در پیست شانگهای به ثبت رساند. پورشه پانامرا توربو نیز رکورد ۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۷۲۷ میلی ثانیه را از خود به جای گذاشته است.

 ماشین یانگ وانگ

قیمت ماشین یانگ وانگ U9

قیمت خودرو یانگ وانگ U9 به صورت پیش فروش معادل ۳۰۰ هزار یوان (۴۲ هزار دلار) شروع شده، درحالی‌که قیمت نهایی آن ۱.۶۸ میلیون یوان (۲۳۶ هزار دلار) مشخص شده است. این خودرو چینی قدرتمند با ضمانت ۶ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر به مشتریان تحویل داده می ‌شود. هم اکنون از زمان دقیق تحویل یانگ وانگ U9 اطلاعی در دسترس نیست، اما به احتمال زیاد، این اتفاق از اواسط ۲۰۲۴ رخ می ‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایدات خودرو توقیفی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌