بررسی کامل موتور ویگو 110

معرفی موتور ویگو 110

اگر به دنبال یک موتورسیکلت شهری هستید که هم ظاهری مدرن و شیک داشته باشد و هم کارایی بالا در ترددهای روزمره شهری ارائه دهد، موتور ویگو ۱۱۰ می‌تواند گزینه‌ای بی‌نظیر برای شما باشد. ویگو ۱۱۰ نه تنها با طراحی جذاب و امکانات متنوع خود توجه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند، بلکه به دلیل هندلینگ آسان و مصرف سوخت اقتصادی، یک انتخاب هوشمندانه برای علاقه‌مندان به اسکوترهای شهری محسوب می‌شود. در این مقاله از سامانه مناقصات هزاره به بررسی مشخصات و مزایای این موتورسیکلت محبوب پرداخته‌ایم تا شما با اطلاعات کامل‌تری به انتخابی مطمئن دست یابید. پس همراه ما باشید تا با یکی از بهترین گزینه‌های اسکوترهای موجود در بازار آشنا شوید.

معرفی موتور ویگو ۱۱۰

موتورسیکلت تی وی اس مدل ویگو ۱۱۰، توسط شرکت نیرو موتور مونتاژ و به بازار ایران ارائه شده است. موتور TVS wego یک موتورسیکلت کوچک شهری است که در گروه اسکوترها قرار دارد. عرضه آن از سال ۱۳۹۴ شروع شده و از سال ۱۳۹۶ به صورت انژکتور ساخته می شود. این اسکوتر به این علت که عملکردی مناسب از خود نشان داده است، مورد توجه قرار گرفته و فروش بالایی را تجربه کرده است. موتورسیکلت ویگو ۱۱۰ وسیله ای مناسب برای تردد های شهری است و حتی افرادی که تجربه زیادی از موتور سواری ندارند نیز می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

موتورسیکلت ویگو 110

مشخصات ظاهری موتور ویگو ۱۱۰

در حقیقت، موتور ویگو ترکیبی از اسکوترهای کلاسیک مانند وسپا و اسکوترهای مدرن است. فلاپ سینه موتور بلند است و دو چراغ راهنمای بزرگ هم در دو طرف مشاهده می شود. چراغ جلو با طراحی چندضلعی و ابعاد بزرگش توجه بیننده را به سوی خود جلب می کند. فرمان نسبتاً کوتاه است و از خطوط منحنی در طراحی آن استفاده شده است. گلگیر جلو کوچک طراحی شده است و آثاری از خطوط عضلانی بر روی آن دیده نمی شود.

آینه های کناری کوچکی در ویگو طراحی شده است. با این وجود، دید کافی را در اختیار راکب قرار می دهد. زین ویگو راحت و نرم به نظر می رسد. فلاپ های کناری ویگو با خطوط منحنی و نرم طراحی شده اند و جهت تزیین این بخش ها از استیکرهای مختلف استفاده نموده اند. اگزوز موتور ویگو ۱۱۰ به صورت جعبه ای طراحی شده است. ترک بند ویگو نیز کوچک است و نمی توان وسیله خاصی را بر روی آن قرار داد. طراحی چراغ عقب این موتور سیکلت چهره آن را از بسیاری از اسکوترها و موتورسیکلت های بازار متمایز می کند.

رینگ های ویگو در تضاد با رنگ بدنه، به رنگ مشکی درآمده اند که جلوه اسپرت و متفاوت تری به چهره این موتور می دهند. صفحه کیلومتر این موتور سیکلت به صورت تلفیقی از آمپرهای دیجیتال و آنالوگ طراحی شده است و در هنگام شب با نورپردازی آبی رنگش توجه همگان را به سوی خود جذب می کند. یکی از مزایای ویگو، برخورداری از جعبه داشبورد در پشت فرمان است؛ آپشنی که در بسیاری از اسکوترهای هم ‌قیمت پیدا نمی شود.

مقاله پیشنهادی: بررسی موتور سیکلت ان اس

مشخصات فنی موتور ویگو ۱۱۰

موتور ویگو ۱۱۰ یک اسکوتر جمع و جور با سبک کاملا آسیایی است. این موتورسیکلت با داشتن طول ۱۸۳ سانتی متر، عرض ۶۴ سانتی متر و ارتفاع کلی ۱۱۱ سانتی متر، اسکوتر شهری سبکی است که به راحتی در خیابان ‌های شلوغ و پرپیچ و خم جولان می دهد. البته ارتفاع این اسکوتر تا زین ۷۷۰ میلی‌ متر است. دو محور ویگو از یکدیگر ۶۰۰ میلی ‌متر فاصله دارند. کوتاه ترین بخش بدنه ویگو از زمین هم ۱۳ سانتی متر بلندتر می باشد.

وزن خالص موتور ویگو ۱۱۰ براساس اعلام کمپانی سازنده به ۱۰۸ کیلوگرم می رسد. چرخ های عقب و جلوی این موتور از رینگ های ۱۲.۰ اینچی و لاستیک های ۹۰/۹۰ می باشد. رینگ های ویگو از آلومینیوم سبک ساخته می شوند. سیستم تعلیق ویگو در قسمت جلو از مدل تلسکوپی و در قسمت عقب به کمک فنرهای گازی مجهز شده است.

یکی از نقاط تمایز ویگو با دیگر اسکوترهای بازار را وجود یک پیشرانه ۱۱۰ سی سی به عنوان قلب تپنده در دل آن می باشد؛ چون که بیشتر اسکوترهای این کلاس با پیشرانه های ۱۲۵ یا ۱۵۰ سی سی به بازار عرضه می شوند، اما کمپانی تی وی اس از موتور ۱۱۰ سی سی تک سیلندر ۲ سوپاپ در این محصول بهره برده است؛ پیشرانه ای که با داشتن یک شمع و نسبت تراکم ۹.۳:۱ می تواند  حدود ۸ اسب بخار قدرت و ۸.۳۵ نیوتن متر گشتاور را تولید نماید.

موتور ویگو 110

برای سیستم سوخت رسانی موتور ویگو ۱۱۰ از انژکتور استفاده شده است. استارت موتور در ویگو ۱۱۰ علاوه بر استارتر الکتریکی، با هندل نیز انجام می شود. پیشرانه ۴ زمانه ویگو توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۴ را به خود اختصاص دهد. در ویگو برای انتقال قدرت از یک گیربکس اتومات CVT استفاده می شود. باتری موتور تی وی اس ویگو دارای یک نمونه ۱۲ ولت است که ۴ آمپر ساعت ظرفیت دارد.

موتور ویگو ۱۱۰ سی سی تا ۸۲ کیلومتر بر ساعت می تواند سرعت بگیرد. هر چند بعضی از افراد معتقدند که بیشترین سرعت ویگو بالاتر از عدد مذکور است. ترمزهای ویگو در قسمت جلو از نوع دیسکی و در عقب کفشکی هستند. یک درگاه شارژ USB نیز برای شارژ تلفن همراه در ویگو طراحی کرده اند. محفظه زیر زین ویگو به اندازه ای بزرگ است که فضای کافی برای قرار دادن کلاه کاسکت را در اختیار راکب می گذارد.

 باک سوخت ویگو ۱۱۰ سی سی تا ۴ لیتر بنزین گنجایش دارد و مصرف سوخت آن نیز بر مبنای اعلام سازنده، ۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هیچ نشانه ای از چراغ روزتاب در این متور سیکلت دیده نمی شود. همچنین ویگو فاقد دزدگیر و ترمز ABS است.

معایب موتور ویگو 110

مزایای موتور ویگو ۱۱۰

ویگو ۱۱۰ دارای مزیت های بسیاری است، در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است:

  • مصرف سوخت کم و اقتصادی
  • هندلینگ آسان و فرمان پذیری بالا
  • مانورپذیری عالی در فضاهای محدود
  • قیمت مناسب
  • طراحی شیک و مدرن
  • استارت برقی و هندلی
  • چراغ های LED جلو و عقب
  • پنل کیلومتر دیجیتال
  • فضای ذخیره سازی زیر زین
مقاله پیشنهادی: معرفی موتور پاکشتی و انواع آن

معایب موتور ویگو

موتور ویگو ۱۱۰ علاوه بر مزیت هایی که در بالا به آنها اشاره شد، دارای معایبی نیز است که از جمله؛

  •  قدرت موتور نسبتاً کم
  • شتاب اولیه پایین
  •  سیستم تعلیق نرم
  • نداشتن ABS
  • جای پای کم برای راکبان بلند قد
عکس موتور ویگو 110

قیمت موتور تی وی اس مدل ویگو ۱۱۰

در ابتدای ارائه موتور ویگو ۱۱۰ به بازار ایران، این موتورسیکلت به عنوان یک اسکوتر اقتصادی و باکیفیت شناخته می شد، اما با گذر زمان استقبال از این موتور به حدی افزایش یافت که عملاً دچار بازار سیاه شد. اکنون با وجود توقف تولید، ویگو همچنان در بازار تقاضا دارد و آخرین سری از مدل های صفرکیلومتر این اسکوتر، مربوط به ساخت سال ۱۳۹۸ هستند. با توجه به اینکه قیمت موتور ویگو دست دوم و صفر کیلومتر آن نسبت به سایر اسکوتر ها بیشتر است اما مصرف سوخت کم و استهلاک پایین آن این موضوع رو جبران می کند.

سخن پایانی

در مجموع، موتورسیکلت ویگو ۱۱۰ با طراحی بی‌ نظیر و امکانات فنی برتر، انتخابی ایده آل و مناس برای علاقه‌ مندان به موتورسواری در شهرها و جاده ‌های شلوغ است. با مشخصات ظاهری جذاب و منحصر به فرد، مصرف سوخت و استهلاک کم، موتور قدرتمند و سواری راحت، این مدل موتور سیکلت، تجربه ‌ای بینظیر از سواری را برای شما به ارمغان می آورد.

پیشنهاد مطالعه: جهت اطلاع از خدمات «مزایدات موتور سیکلت » به پایگاه اطلاع رسانی هزاره مراجعه کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌