عرضه خودروهای برقی از طریق مزایده

عرضه خودروهای برقی از طریق مزایده

با افزایش نگرانی‌های جهانی نسبت به تغییرات اقلیمی و آلودگی‌های زیست‌محیطی، توجه به استفاده از انرژی‌های پاک و تکنولوژی‌های سبز بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در این میان، خودروهای برقی به عنوان یکی از راهکارهای موثر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا به شمار می‌آیند. یکی از روش‌های نوآورانه برای تسریع در پذیرش و استفاده از این خودروها، عرضه خودروهای برقی از طریق مزایده است. در ادامه این مطلب با اطلاعاتی از سایت مزایدات همراه باشید.

در ایران نیز؛ دولت در طرحی اقدام به ثبت نام از متقاضیان خودرو برقی نموده و این امکان را برای آن ها در نظر گرفته است که محصول موردنظر خود را از سبد محصولات انتخاب نموده و مراحل نام نویسی مربوطه به آن را طی نمایند. داوطلبان خرید خودروهای مذکور، می بایست در مهلت مشخص شده، به سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی مراجعه نموده و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند.

بهترین خودروهای برقی

در ادامه این مقاله، به بررسی برخی از بهترین خودروهای برقی که در حال حاضر در ایران موجود هستند یا به زودی وارد بازار خواهند شد، خواهیم پرداخت.

  • نیسان لیف

اگر به دنبال قیمت عالی و محدوده برد قابل توجه هستید، نیسان لیف پلاس یک گزینه عالی است. این خودرو پس از هربار شارژ، ۳۴۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. نیسان لیف همچنین دارای ویژگی‌های جالبی مانند طراحی بیرونی نسبتا جذاب با خطوط بدنه آیرودینامیک و چراغ های جلوی فول ال ای دی است. همچنین به لطف فناوری پدال الکترونیکی، که شتاب و کاهش سرعت را آسان می‌کند، به طرز شگفت‌آوری چابک و پاسخگو است.

  • فولکس واگن ID.4

چندی پیش یک دستگاه فولکس واگن ID.۴ برای شروع مراحل تست فنی خود، وارد شهرک آزمایش شد. فولکس واگن ID.۴ دومین محصول از سری ID این برند به حساب می‌آید و از سال ۲۰۲۰ وارد بازار شده است. یکی از تریم‌های این خودرو تحت نام ID.۴ Crozz، توسط گروه فاو در چین تولید می‌شود و احتمالا به همین دلیل (ساخت و مونتاژ توسط چین) ورود آن به ایران ممکن شده است.

  • هیوندای کونا الکتریکی

هیوندای کونا الکتریکی، با قیمت اولیه ۳۰ هزار یورویی، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. این خودرو دارای پیشرانه‌ای با قدرت ۱۳۳ تا ۲۰۱ اسب بخاری است. سیستم HTRAC All-Wheel Drive آن، راننده را قادر می‌سازد تا بین سه حالت مختلف رانندگی عادی، اکو و اسپرت یکی را انتخاب کند.

  • کیا نیرو برقی

برای کسانی که به دنبال یک خودروی برقی مقرون به صرفه هستند که بتواند بیش از ۳۲۰ کیلومتر مسافت را با قیمت کمتر از ۴۰ هزار یورو ارائه دهد، کیا نیرو EV یک انتخاب عالی است. این خودرو در سطوح تریم Wind و Wave عرضه می‌شود. هر دو مدل دارای یک بسته باتری ۶۴ کیلووات ساعتی هستند که با یک بار شارژ، مسافت ۴۰۷ کیلومتری را فراهم می‌کند و می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد را در ۴۵ دقیقه با شارژر سریع DC شارژ کند.

کیا نیرو برقی
  • تویوتا bZ4X

مدل پایه تویوتا bz4xبه صورت استاندارد به عنوان نسخه XLE، به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و طبق رتبه بندی EPA حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی می‌کند. طبق رتبه بندی EPA، مدل چهار چرخ محرک تقریباً ۳۶۶ کیلومتر برد دارد. امکاناتی نظیر رینگ‌های ۱۸ اینچی و سیستم اطلاعات-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی تویوتا به صورت استاندارد عرضه می‌شود. گزینه سیستم چهار چرخ محرک نیز قابل انتخاب است

مزایده خودرو سواری برقی

مزایدات انواع خودروها و به طور ویژه خودروهای برقی می‌تواند باعث افزایش جذابیت این وسایل نقلیه برای مصرف‌کنندگان شود. قیمت‌های رقابتی در این فرایند می‌تواند به خریداران انگیزه دهد تا به جای خودروهای سوخت فسیلی، به خرید خودروهای برقی روی بیاورند. این رویکرد باعث می‌شود که خودروهای برقی بیشتر در دسترس قشر وسیع‌تری از جامعه قرار گیرد و به این ترتیب، پذیرش آنها در بازار تسریع شود.

یکی از چالش‌های اصلی در برگزاری این پروسه مدیریت مؤثر فرآیند می باشد. لازم است که سیستم فرایند به‌درستی طراحی شده و قوانین و مقررات آن به‌طور شفاف اعلام شود. هرگونه نقص یا عدم شفافیت در فرآیند می‌تواند منجر به عدم اعتماد خریداران و کاهش اثربخشی آن شود.

برای اجرای موفق این پروسه، جذب تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان به مشارکت در این فرآیند ضروری است. تولیدکنندگان باید از مزایای شرکت در فرایند مربوطه آگاه شده و به این فرآیند علاقه‌مند شوند. در غیر این صورت، ممکن است محدودیت‌هایی در روند وجود داشته باشد.

عرضه خودروهای برقی

قیمت ماشین مزایده‌ای

قیمت این گونه خودروها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وضعیت خودرو

یکی از اصلی‌ترین عواملی که بر قیمت خودروها در فرایند مزایدات تاثیر می‌گذارد، وضعیت فنی و ظاهری آن‌ها است. خودروهای سالم با قیمت بالاتری نسبت به خودروهایی که نیاز به تعمیرات دارند، به فروش می‌رسند. خودروهای تصادفی یا دارای آسیب‌های جدی معمولاً قیمت پایین‌تری دارند.

  • مدل و سال تولید

مدل و سال تولید خودرو نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. خودروهای جدیدتر و با مدل‌های محبوب‌تر معمولاً قیمت بالاتری دارند. برند خودرو نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت آن داشته باشد؛ به عنوان مثال، خودروهای برندهای معروف معمولاً با قیمت بالاتری در مزایدات به فروش می‌رسند.

  • میزان کارکرد

کیلومتر کارکرد خودرو یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت است. خودروهایی با کارکرد پایین‌تر معمولاً قیمت بالاتری دارند. کارکرد کمتر معمولاً به معنای عمر طولانی‌تر و نگهداری بهتر خودرو است.

 عرضه خودرو برقی
  • محل برگزاری

محل برگزاری روند نیز می‌تواند بر قیمت تاثیرگذار باشد. مزایدات برگزار شده در شهرهای بزرگ معمولاً به دلیل تقاضای بیشتر، قیمت‌های بالاتری دارند. همچنین، فرایندهایی که به صورت آنلاین برگزار می‌شوند، ممکن است قیمت‌های متفاوتی نسبت به مزایدات حضوری داشته باشند.

  • تقاضا و عرضه

میزان تقاضا برای خودروهای مربوطه و تعداد خودروهای موجود در این روند نیز بر قیمت تاثیرگذار است. در صورتی که تعداد خودروهای موجود بیشتر از تقاضا باشد، قیمت‌ها ممکن است پایین‌تر باشند و بالعکس.

نتیجه‌گیری

خرید خودرو از مزایدات می‌تواند گزینه‌ای جذاب و مقرون به صرفه باشد، اما نیازمند دقت و تحقیق کافی است تا بتوان از مزایای آن بهره‌مند شد و از معایب و ریسک‌های آن جلوگیری کرد. با توجه به عوامل مختلفی که بر قیمت خودروهای موجود در مزایدات تاثیر می‌گذارند و با در نظر گرفتن نکات مهم در خرید، می‌توان تجربه موفقی از خرید خودرو از طریق این پروسه داشت.

سوالات متداول

دسترسی به لیست خودروهای برقی وارداتی چگونه است؟

برای دسترسی به لیست خودروهای برقی وارداتی، متقاضی باید به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، مراجعه نماید.

 آدرس اینترنتی سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی چیست؟

سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی؛ در واقع همان سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به نشانی evauto.ir است.

اقدامات لازم برای ثبت نام ماشین های موجود در لیست خودروهای برقی وارداتی چیست؟

از جمله اقدامات لازم برای ثبت نام ماشین های موجود در لیست خودروهای برقی وارداتی، افتتاح حساب وکالتی یا وکالتی کردن حساب در بانک های اعلام شده از سوی دولت و بلوکه کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی است.

۵/۵ - (۶ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌