دوج چلنجر SRT دیمن 170 مدل 2023: قدرت و سرعت بی‌نظیر

آشنایی با زیر و بم ماشین چلنجر

دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ مدل ۲۰۲۳ آخرین نسل از اهریمن دوست داشتنی آمریکایی است. این خودرو شگفت انگیز در کمتر از ۱.۶۶ ثانیه، از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد! در این مقاله از سایت مناقصات قصد داریم تا شما را با مشخصات و قیمت ماشین چلنجر جدید آشنا کنیم. به ما تا انتها همراه باشید.

مشخصات فنی دوج چلنجر دیمن

دوج چلنجر مدل ۲۰۲۳ دست خوش تغییرات فنی و ظاهری عدیده ای قرار گرفته که شباهت آن را به سمت دوج چارچر بیشتر کرده است، هر چند که از نظر قوای فنی چلنجر ۲۰۲۳ ملقب به شبح سیاه قوی ترین محصول این خودروساز آمریکایی است.

ماشین چلنجر به پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز می باشد. این خودرو با سوخت اتانول E85 سازگار شده و ۱۰۲۵ اسب ‌بخار قدرت و ۱۲۸۱ نیوتن ‌متر گشتاور را به ترتیب در دورشمار ۶.۵۰۰ و ۴.۲۰۰ ارائه می کند. در صورتی که سوخت E10 معمولی در جایگاه‌ های ایالات متحده را در باک این خودرو بریزید، خروجی پیشرانه به ۹۱۰ اسب‌ بخار قدرت و ۱۰۹۵ نیوتن ‌متر گشتاور تغییر پیدا می کند.

مشخصات دوج چلنجر

دوج چلنجر دیمن با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت می تواند در طی ۱.۶۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند. همچنین، این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در مدت ۸.۹۱ ثانیه و با سرعت ۲۴۱.۸ کیلومتر برساعت طی می کند. مشاهده عدد ۱۷۰ در آخر نام دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ به کد سوخت اتانول E85 و همچنین پیشرانه هلفانت C170 ساخت دوج اشاره داردکه تعدادی از اجزای آن در موتور این خودرو به کار گرفته شده است.

تنها عضو اصلی که از پیشرانه قبلی دیمن به مدل فعلی انتقال یافته، میل بادامک می باشد. در این خودرو، حجم سوپر شارژر از ۲.۷ به ۳ لیتر و قطر دریچه گاز از ۹۲ به ۱۰۵ میلیمتر رسیده، ضمن این‌ که فشار بوست نیز از ۱۵.۳ psi در چلنجر SRT هلکت Redeye به ۲۱.۳ در محصول جدید افزایش یافته است.

گیربکس ماشین چلنجر ۲۰۲۳ همچون مدل قبل ۸ سرعته اتوماتیک است، اما سیستم ترمز (TransBrake 2.0) اضافه شده تا شتاب‌گیری از حالت سکون و عملکرد پدال پشت فرمان بهبود یابد. بسیاری از تجهیزات مرتبط با سیستم سوخت و گیربکس جهت تیونینگ یا تنظیم دستی آمادگی دارند.

طراحی ظاهری ماشین چلنجر

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ در نمای جلو تا حد زیادی مشابه با نسخه پیشین دیمن طراحی شده است. اما نسخه ۱۷۰ فاقد فندر بوده و همین تغییر نزدیک به ۶ کیلوگرم وزن این خودرو را کاهش داده است. همچنین نشان گربه جهنمی آن نیز تغییر کرده و روی گردن آن عدد ۱۷۰ مشاهده می شود و چشمان آن نیز زرد رنگ بوده که به سوخت E85 اشاره دارد. دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ در ۱۴ رنگ مختلف به بازار عرضه می شود که شامل آبی، بنفش و سبز بوده و همگی دارای تریم مشکی مات روی کاپوت، سقف و صندوق عقب هستند.

طراحی ظاهری دوج چلنجر

سقف ماشین چلنجر دیمن مدل ۲۰۲۳ نسبت به سایر مدل ها کشیده و کوتاه تر شده و با نوارهای سفید بخش های اصلی شیشه و درها از قسمت مشکی بدنه جدا شده است. به منظور افزایش مقاومت و استحکام این خودرو، احجامی بر روی گلگیر ها تعبیه شده که همزمان با آن پنل های تقویت کننده نیز برای این خودرو نصب شده است. ماشین چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ مدل ۲۰۲۳ به لاستیک‌ های درگ میکی تامپسون (Mickey Thompson ET Street R) با ابعاد ۲۴۵-۵۵R-18 در محور جلو و ۳۱۵/۵۰R-17 در محور عقب مجهز شده تا با سرعت و کیفیت مطلوبی که دارد، پوست آسفالت را از جا بکند.

طراحی کابین دوج چلنجر دیمن

در داخل کابین ماشین چلنجر دیمن جدید، صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای هستند. در این مدل به منظور کاهش وزن، صندلی های عقب این خودرو حذف شده است. علاوه بر این جهت کاهش وزن، کفی صندوق عقب در کنار مواد ایزوله سازی کابین و بلندگوهای سیستم صوتی نیز حذف شده اند.

برای افرادی که دنبال دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ با استایل لاکچری هستند هم ترکیب جیر آلکانتارا با چرم لاگونا برای صندلی ها قابل اجرا می باشد. همچنین صندلی های جلو دارای گرمکن و سردکن هستند و گرمکن فرمان، سیستم صوتی Bose با ۱۸ بلندگو به همراه سانروف برقی نیز به این خودرو افزوده شده است.

طراحی کابین دوج چلنجر

قدرت ماشین چلنجر ۲۰۲۳

چلنجر دیمن، یک ماشین سرعتی و ابرقدرت با توان و قدرت بالا طراحی شده است. این خودرو آمریکایی هم برای رانندگی قانونی مناسب است و می ‌توانید با آن در خیابان ‌ها رانندگی کنید و هم در مسابقات هیجان انگیز در برابر رقبای قدرتمند شرکت کنید. ماشین دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ مدل ۲۰۲۳ شبیه به مدل قبلی یعنی دیمن ۲۰۱۸ است ، اما در این باره تیم توسعه دوج سعی کرده اند تا از موتور معروف Hellcat V-8 ، یک توان بیشتر و ۴ رقمی به‌ دست آورد.

مصرف سوخت ماشین دوج چلنجر آمریکایی

 موتور بزرگ دوج چلنجر با بهره گیری از یک شارژر قدرتمند و مواد خاص سوخت به نام E85، می ‌تواند قدرت کامل خود را به رخ بکشد و به همین علت این ماشین به نام ۱۷۰ نام‌ گذاری شده است. هرچند با استفاده از سوخت ساده با اکتان ۹۱ همچنان ۹۰۰ اسب‌ بخار قدرت دارد. برای سال ۲۰۲۳، دوج نام “دیمن” را دوباره بر می‌گرداند. این اتومبیل تقریباً شبیه به نسخه قبلی است، اما حالا با توانایی تولید تا ۱۰۲۵ اسب‌ب خار، دوج این خودرو را خطرناک ‌تر کرده است. مدل دوج چلنجر SRTدیمن ۱۷۰ نسخه آخر از مجموعه هفت خودروی “تماس نهایی” دوج است. فقط ۳۳۰۰ دستگاه از این مدل ساخته شده و از این تعداد، ۳۰۰۰ دستگاه برای بازار آمریکا تولید شده است.

 مصرف سوخت دوج چلنجر

قیمت ماشین dodge challenger

در رابطه با قیمت ماشین دوج چلنجر ۲۰۲۳ می توان گفت که قیمت آن چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار اعلام شده است. اما زمانی که به این مجموعه، قطعات فیبر کربنی اضافه می ‌شود، به تبع قیمت آن هم تا ۱۱.۵ هزار دلار افزایش می یابد. به لطف پول بیشتر، وزن دوج SRT دیمن ۱۷۰ مدل ۲۰۲۳ هم ۱۱.۵ کیلوگرم کم می‌ شود اما وزن اصلی این خودرو در حالت استاندارد، تقریبا ۲ تن (دقیقا ۱۹۳۹ کیلوگرم) است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌