تجهیزات آزمایشگاهی و وضعیت مونتاژ در این زمینه

تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی موتور محرکه هر آزمایشگاهی هستند و اغلب این تجهیزات در زمره موارد وارداتی بوده است که این روزها به دلیل تحریم کشور در داخل ساخته و مونتاژ می‌شود. تجهیزات آزمایشگاهی در واقع مجموعه‌ای از ابزار و وسایل آزمایشگاهی هستند که استفاده از آنها برای دانشجویان رشته‌های علوم پایه و محققان ضروری است. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی پرداخته و به موضوع مونتاژ و مناقصات و مزایدات در این زمینه می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی

خرید تجهیزات آزمایشگاهی باید از تامین کنندگان معتبر این تجهیزات صورت بگیرد زیرا کیفیت آنها نیاز به اطمینان سنجی دارد و از هر شرکت و سازمان متفرقه‌ای نمی‌توان آنها را تهیه کرد. این تجهیزات با توجه به نوع آزمایشگاه متفاوت بوده و همه آزمایشگاه‌ها نیز در حالت کلی به تجهیزاتی مانند سکوبندی (رویه)، هود آزمایشگاهی، دستگاه ها و وسایل آزمایشگاهی، سینک و شیرآلات و دوش و چشم شوی نیاز دارند. بنابراین بخشی از این تجهیزات در داخل تامین شده و برخی مونتاژ می‌شوند.

مونتاژ تجهیزات آزمایشگاهی

اخیرا رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت اعلام کرده است که برخی از شرکت‌ها دستگاه‌های آزمایشگاهی را ارائه می‌کنند که کیفیت ساخت پایینی دارند. سید حسین صفوی در بازدید از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه ایران سلامت ۱۴۰۱ به حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرده است و اظهار داشته: در مقایسه با سال گذشته محصولات تولید داخل کشور بسیار بهبود کیفیت داشته‌اند و این روزها با محصولات های تک در زمینه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی روبرو هستیم.

صفوی اضافه کرده است: در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی، حفاظت فردی و پایش‌های CCU و ICU نیاز به تجهیزاتی بود که کمبود آنها در داخل کشور احساس می‌شد اما شرکت‌های داخلی توانستند بسیاری از این نیازها را رفع کنند.  در ارتباط با دستگاه‌هایی مانند “ونتیلاتور”، “مانیتور” و “پالس اکسیمتر” هم برخی از شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌اند این دستگاه‌ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب و به صورت رقابتی با محصولات خارجی در داخل تولید کنند.

از سوی دیگر هم شرکت‌هایی هستند که به تولید محصولاتی می‌پردازند که کیفیت پایینی داشته و در عین حال که مونتاژ است؛ نه تنها کمکی به کشور نمی‌کند بلکه ارزبری را هم به همان میزان واردات دارند.  محصولات دانش بنیان در حال حاضر برای کشور بیشترین اهمیت را دارند و بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند آنها را با قیمت و کیفیت مناسبی طراحی و تولید کنند. این کار به اشتغال زایی در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی نیز کمک کرده است.

در این زمینه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران امتیازات ویژه‌ای هم برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است که  بتوانند شانس بیشتری در مناقصات این نهاد داشته باشند و در عین حال بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا تولید و عرضه کنند.

صفوی افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، خرید نقدی از شرکت‌های دانش بنیان و عرضه آنها به صورت تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است تا بتوانند مراکز سلامت و دانشگاهی را حمایت کنند.

مناقصه تجهیزات آزمایشگاهی

مناقصات و مزایدات تجهیزات آزمایشگاهی

بسیاری از سازمان‌ها با هدف صرفه جویی در هزینه‌های خود اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده برای تامین تجهیزات مختلفی مانند تجهیزات آزمایشگاهی می‌کنند. برای مثال یک آزمایشگاه با برگزاری یک مناقصه اقدام به خرید این وسایل با قیمت به صرفه و کیفیت مناسب می‌کند و به این صورت بازار رقابتی ایجاد شده و در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی خواهد کرد. در این وضعیت پس از اعلام فراخوان عمومی مناقصه و دریافت مدارک شرکت کنندگان،  برنده مناقصه در میان تعدادی از مناقصه گران فردی خواهد بود که پایین‌ترین قیمت را ارائه دهد و در این صورت بین دو طرف معامله قراردادی امضا خواهد شد و تعهدات طرفین در آن قید خواهد شد.

 در برخی از اوقات نیز مزایده تجهیزات آزمایشگاهی صورت می‌گیرد و این تجهیزات توسط آزمایشگاه‌هایی که مصرف کننده آنها هستند به فروش می‌رسد. در این وضعیت پس از اعلام فراخوان عمومی مزایده و دریافت مدارک شرکت کنندگان، یک قیمت کارشناسی تعیین شده و شرکت کنندگان در مزایده باید قیمتی بالاتر از آن را پیشنهاد دهند و برنده مزایده فردی خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد.

مواردی مانند انواع دستگاه اکسیژن ساز، نمونه برنامه‌های ارزیابی کیفی، دستگاه کنترل سطح مخازن، دستگاه کنترل و اندازه گیری سطح، انواع محلول‌ها و غیره در تجهیزات آزمایشگاهی موضوع مناقصات و مزایدات سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی هستند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های گاز طبی، صنعتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌