نفت سنگین ایران از نفت برنت گران تر شد

نفت سنگین ایران

بر اساس آخرین گزارش اوپک، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش ۹ دلار در ماه میلادی گذشته و تولید روزانه ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه از نفت برنت پیشی گرفته است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

کاهش تولید نفت اوپک و افزایش قیمت نفت سنگین ایران

بر اساس جدیدترین گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، تولید نفت این سازمان طی ماه میلادی گذشته ۱۷۶ هزار بشکه در روز کاهش داشته است و به ۲۸ میلیون و ۵۰۸ هزار بشکه در روز رسیده است.

این کاهش تولید نفت اوپک در طی ماه می در حالی صورت می گیرد که کشورهای غربی فشار زیادی را به اعضای اوپک برای افزایش تولید نفت آورده اند تا از روند صعودی قیمت نفت جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، تولید نفت لیبی در ماه می افت شدید ۱۸۶ هزار بشکه در روز را تجربه کرده است. بر این اساس تولید نفت نیجریه و نفت عراق به ترتیب کاهش ۴۶ هزار بشکه در روز و ۲۱ هزار بشکه را تجربه کرده است.

گزارش جدید سازمان اوپک در ارتباط با تولید نفت سنگین ایران در ماه می نشان می دهد ایران نیز کاهش ۲۰ هزار بشکه در روز را تجربه کرده است و میزان تولیدات نفت سنگین ایران به ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه در روز رسیده است. تولید نفت سنگین ایران در ماه آوریل ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار بشکه در روز بود.

از سوی دیگر متحدان غرب در اوپک تولید نفت خود را در ماه می افزایش داده اند اما نتوانسته اند از افت تولید اوپک در این ماه جلوگیری کنند. این در حالی است که عربستان در این ماه تولید نفت خود را ۶۰ هزار بشکه در روز، امارات ۳۱ هزار بشکه در روز و کویت ۲۷ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

در بخش دیگری از گزارش اخیر سازمان اوپک آمده است: قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه می افزایش ۸.۲۳ دلاری داشته است. قیمت سبد نفتی اوپک در این ماه به ۱۱۳ دلار و ۸۷ سنت رسیده است.

قیمت نفت سنگین ایران در ماه می افزایش ۹.۲ دلاری را تجربه کرده و به ۱۱۵ دلار و ۴۸ سنت برای هر بشکه رسیده است. با وجود تحریم های امریکا علیه ایران، نفت سنگین ایران با قیمتی بالاتر از نفت برنت در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

در ماه مه امسال قیمت نفت برنت افزایش ۸.۷۶ دلاری را تجربه کرده است و بالغ بر ۱۱۳ دلار و ۱۳ سنت شده است. قیمت نفت سبک امریکا هم ۸.۰۹ دلار افزایش داشته و به ۱۰۹ دلار و ۸۶ سنت رسیده است.

طی ۵ ماه سال گذشته میلادی متوسط قیمت نفت سنگین ایران ۶۱ دلار و ۹۴ سنت بوده است که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۱۰۲ دلار و ۹۲ سنت رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مخازن فراورده های نفتی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌