معرفی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

معرفی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یکی از بزرگ ترین شرکت های نفت و گازی ایران است که وابسته به شرکت ملی نفت ایران بوده و فعالیت این شرکت در زمینه اکتشاف، توسعه و تولید، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی به علاوه تولید میعانات گازی است. این شرکت با ۴۵ میدان و ۶۵ مخزن هیدروكربوری بزرگ و كوچك در  فضایی افزون بر ٧٠ هزار كیلومتر مربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز كشور را تولید می‌كند.

در این گستره بزرگ و وسیع نفتی میادین بزرگی از جمله اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، كرنج و پارسی و بی بی حكیمه قرار دارند. مناطق نفت‌ خیز  تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دو شركت خاص خدمات نفت ایران مشهور به اسكو(OSCO) و شركت خدمات غیرصنعتی اداره شده و پس از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی مدیریت مناطق نفت خیز در شرکت ملی نفت ایران تشکیل گردید. این بخش پس از دوران جنگ به مدیریت تولید مناطق خشکی تغییر نام داد و حوزه فعالیت آن به کل کشور گسترش پیدا کرد. در سال ۱۳۷۹به دنبال سیاست‌ ها و برنامه ‌های وزارت نفت با هدف ایجاد تغییر و تحول در نحوه اداره فعالیت‌ها، ساختار سازمانی مناطق نفت‌خیز جنوب، مورد تغییر قرار گرفت و شركت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب با یك ستاد مركزی و نه شركت فرعی شكل گرفت (۵ شركت بهره برداری نفت و گاز و ۴ شركت خدماتی و تخصصی) كه پس از تغییرات دوباره در طول سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، ۴ شركت خدماتی و تخصصی منحل، و به عنوان مدیریت های ستادی تغییر ساختار دادند. در ادامه به اهداف این شرکت ، زیر مجموعه های این سازمان و مناقصات و مزایدات این شرکت می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه باشید.

اهداف شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با استفاده از به کار گیری نگاه علمی و رویکرد کارشناسی و حرکتی بر اساس خرد جمعی، بهره گیری از تمام ظرفیت ها و قابلیت های انسانی، فنی و تخصصی به دنبال رسیدن به اهداف زیر است:

– تولید صیانتی از مخازن هیدروکربوری

–   حفظ کیفیت نفت خام تولیدی

–  جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت

– اقدامات موثر در جلوگیری از آلودگی محیط زیست

 – برنامه‌ریزی حفظ حریم تاسیسات استراتژیک

– زیر مجموعه های شرکت ملی مناطق نفت خیز

– شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت اهواز

– شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز مارون با مرکزیت اهواز

–  شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت آغاجاری

– شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان با مرکزیت مسجدسلیمان

– شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با مرکزیت گچساران

مناقصه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

مناقصات و مزایدات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بر اساس قانون و با هدف ایجاد شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌ های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده می‌کند. بر این اساس و پس از انجام هر مرحله از فرایند مناقصات و مزایدات که به میزبانی این شرکت انجام می‌ گیرد؛ برنده مزایده یا مناقصه با این سازمان قراردادی را امضا کرده کرده که بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد. در ابتدای هر کدام از مناقصات و مزایدات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که واجد شرایط مزایده و یا مناقصه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند. این فراخوان در رسانه هایی مانند روزنامه های کثیر الانتشار و شبکه های اجتماعی یا وب سایت هایی مانند وب سایت هزاره به اعلام عمومی می رسد.

سپس شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اسناد را بررسی کرده و پس از رقابت میان شرکت کنندگان برنده مزایده یا مناقصه اعلام خواهد شد. در مزایده داوطلبی که بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهد برنده خواهد بود و در مناقصه نیز در صورت دارا بودن شرایط و ارائه مناسب ترین قیمت شرکتی برنده خواهد بود که پایین ترین مبلغ پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین دو طرف منعقد شده و بر اساس زمان و تعهدات درج شده در آن فعالیت هر دو طرف آغاز می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مشاوره نفت و گاز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌