ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی فلزی در اردبیل

ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی فلزی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، اعلام کرد: مطالعه سه پهنه معدنی در این استان به مرحله خوبی رسیده است و به مرور با رویکرد جلوگیری از خام فروشی واحدهای فرآوری مواد معدنی هم در نزدیکی آنها راه اندازی می شود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

اهمیت مواد معدنی فلزی

رامین صادقی استان اردبیل را با پهنه های معدی متعدد و عناصر فلزی و غیر فلزی معرفی کرد و گفت: این استان در گذشته تنها اقدام به بهره برداری معادن غیرفلزی دارای ارزش افزوده کمتر شامل مصالح ساختمانی، شن، ماسه و آسفالت کرده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت معادن فلزی اضافه کرد: بر این اساس پهنه ‌های معدنی که در گذشته تعریف شده بود، به صورت مداوم مورد پیگیری قرار گرفت که در نهایت ۲ پهنه جواب داد و پروانه بهره ‌برداری برای پهنه ‌ای در محدوده شهرستان مشگین ‌شهر هفته گذشته صادر شد.

وی ادامه داد: این پهنه معدنی با تخمین ذخیره بیش از ۶۰ میلیون تن در فاز اول به عنوان فرصتی بزرگ برای استان اردبیل شناخته می شود و می تواند چهره این منطقه را از نظر اقتصاد و اشتغال بهبود بخشد. در این زمینه ۵۰ هکتار زمین برای احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن در آن منطقه داده شد و تا کنون تنها به دلیل آزمایش فناوری مربوطه، مجوز انتقال محموله ‌ای به منظور بررسی میزان فرآوری در اصفهان صادر شده است، وگرنه به هیچ عنوان حق خروج مواد اولیه خام از منطقه دوست بیگلو وجود ندارد.

بر اساس اظهارات رئیس سازمان صمت، بررسی پارامترهای زمین‌شناسی در این استان، وجود مس در آن محدوده را نشان می‌دهد که در ماه‌های آتی نیز تخمین ذخیره انجام خواهد شد. علاوه بر این صادقی اضافه کرده است:  محدوده دیگری در کوه‌های صلوات بخش مرادلو قابلیت تبدیل شدن به معدن را دارد که مراحل مطالعاتی آن در حال تکمیل و فرایند حفاری و تخمین ذخیره در دست انجام است و امید است که در آن نقطه نیز به ذخایر معدنی مهمی دست پیدا کنیم.

در حال حاضر ۲۱۰ پروانه فعالیت تا به امروز و برای واحدهای معدنی در مناطق مختلف استان اردبیل صادر شده است که از میان آنها در حال حاضر ۱۰۹ واحد آن در حال فعالیت هستند.  حجم سرمایه ‌گذاری صورت گرفته در معادن این استان نیز عددی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که با میزان استخراج سالیانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن ماده معدنی، توانسته است تا برای یک ‌هزار و ۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مواد معدنی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌