نیازی به واردات شمش فولاد نیست

بی نیازی به واردات شمش فولاد

آمار انجمن تولید کنندگان فولاد کشور از واردات شمش فولاد نشان می دهد که  کشور چند سالی است که از واردات محصولات فولادی و آهن اسفنجی بی نیاز شده و واردات در این زمینه به صفر رسیده است. در دو ماهه سال جاری نیز واردات شمش فولاد صورت نگرفته و این موضوع در حالی است که واردات سایر اقلام افزایش ۱۹ تا ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

بی نیاز شدن از واردات شمش فولاد و آهن اسفنجی

آمارها نشان می دهد که در دو ماهه سال جاری میزان واردات مجموع مقاطع طویل فولادی ۳۳ درصد، محصولات فولادی ۲۰ درصد و مجموع مقاطع تخت ۱۹ درصد نسبت به آمار واردات آن‌ ها در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ‌است؛ این موضوع در حالی رخ می دهد که کشور از واردات آهن اسفنجی و شمش فولاد (فولاد میانی) در این مدت بی نیاز شده است.

این آمار همچنین حکایت از این دارد که بیشترین میزان واردات فولادی در دو ماهه ابتدایی سال جاری مربوط به محصولات فولادی  معادل ۱۳۸ هزار تن است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته (۱۱۵ هزار تن) با افزایش ۲۰ درصدی روبرو بوده است.

پس از آن هم میزان واردات مقاطع تخت فولادی  قرار دارد که در مدت مذکور سال جاری معادل ۱۲۶ هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش داشته است. در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، حدودا ۱۰۶  هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کشور شده شده است.

بنابراین در مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده در دو ماهه ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۳ درصد افزایش را تجربه کرده و از ۹۰۰۰ تن به ۱۲ هزار تن رسیده است. آمارها همچنین نشان می دهد که واردات شمش فولادی (فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم) و آهن اسفنجی در دو ماهه ابتدایی امسال صفر بوده است.

از سوی دیگر  بر اساس آمار واردات در ماه فروردین که در مقایسه با  فروردین ماه ۱۴۰۰ هم روندی کاهشی را همراه داشته است؛ اکثر حجم واردات فولادی‌ ها (در مجموع دو ماهه ۱۴۰۱) در اردیبهشت ماه صورت گرفته است.

علاوه بر این بر طبق بررسی های انجام شده در مدت دو ماهه نخست سال جاری حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات اقلام فولادی انجام شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برای مقاطع تخت فولادی و شمش فولاد افزایشی رقم خورده اما در مقاطع طویل و محصولات فولادی، صادرات کاهشی بوده است؛ همچنین برخلاف آن که همیشه بیشترین رشد صادرات مربوط به آهن اسفنجی بوده است، میزان صادرات آن در دو ماهه سال جاری صفر شده است.

بنابراین بررسی آمارهای تولید، صادرات و واردات انواع اقلام فولادی در کشور نشان می‌ دهد که بالاترین حجم تولیدی انواع فولادی‌ ها در دو ماهه نخست سال جاری، صرف مصارف داخلی شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پوشش فلزات » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌