در مورد خانه پیش ساخته و مناقصات آن چه میدانید؟

معرفی خانه پیش ساخته، مزایا و معایب و مناقصات آنها

خانه پیش ساخته نسل جدیدی از سازه های امروزی است که برای یک ساختمان مسکونی یا محل کسب و کار کاربرد دارد. اگر این سازه ها برای سکونت مورد استفاده قرار بگیرند به آنها خانه مسکونی پیش ساخته گفته شده و اگر برای کسب و کاری استفاده شوند به آنها کارگاه گفته می شود که برای فرایند تولیدی کاربرد دارند. این سازه ها با توجه به ویژگی های خاصی که دارد این روزها مورد استقبال افراد و سازمان های زیادی قرار گرفته است.

این سازه ها دارای طراحی های مدرن و خلاقانه ای هم هستند که مجهز به فناوری ساختمان امن شده اند. از ویژگی های برتر خانه پیش ساخته به فضای زندگی راحت، تولید سریع در زمان کوتاه و قیمت مناسب آن می توان اشاره کرد. برای ساخت سازه های از پیش ساخته شده مصالح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که از چوب تا مصالح کامپوزیتی و فولاد و آلومینیومی می تواند متفاوت باشد. از این مصالح می توان برای ساخت خانه آپارتمانی یا ساخت و ساز ویلا و کارگاه می توان استفاده کرد. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی مزایا و معایب و مناقصات آنها می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای خانه پیش ساخته

خانه پیش ساخته دارای مزایایی به شرح زیر است:

امکان ساخت سریع خانه: مهم ترین مزیت خانه های پیش ساخته آن است که ساخت آنها بسیار سریع بوده و در کوتاه ترین زمان با اتصال سازه ها می توان با هزینه نهایی کمتر آنها را ساخت و آماده کرد.

قابلیت جابجایی سازه: سازه های معمولی امکان جابجایی ندارند اما خانه های پیش ساخته را می توان با استفاده از جرثقیل و به راحتی جابجا کرد.

  • استفاده بهینه از انرژی: در این دست سازه ها صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر انجام می شود؛ موضوعی که در عصر امروز برای بشر بیشترین اهمیت را دارد. زیرا منابع انرژی در حال کم شدن است و سوخت های فسیلی نیز تجدید ناپذیر هستند. خانه پیش ساخته با عایق بودن درب و پنجره محیط داخل را گرم کرده و در نتیجه انرژی کمتری در آنها مصرف می شود.
  • مقاومت در برابر زلزله: ساخت این خانه ها به صورتی است که در برابر بلایای طبیعی مقاوم هستند.
  • مقاومت بالای مصالح به کار رفته در سازه: مصالح این سازه ها در برابر شرایط جوی، رطوبت و غیره مقاوم بوده و در صورت عایق بودن دچار آسیب نخواهند شد.
  • قابلیت بازیافت متریال ساختمانی: در سازه های سنتی با هر بار تخریب موادی وارد محیط می شوند که تجزیه آنها به کندی صورت می گیرد اما در خانه پیش ساخته این مشکل وجود نداشته و مواد به کار رفته در آنها به راحتی بازیافت و در سازه های دیگر استفاده می شود.

معایب خانه پیش ساخته

در کنار همه مزایایی که این خانه ها دارند معایب آنها نیز به شرح زیر است:

  • خرید زمین و نیاز به مجوز: شما نیاز به خرید زمان و مجوزهای دولتی برای نصب خواهید داشت.
  • پرداخت هزینه به صورت یکجا: در ارتباط با سازه های معمولی هزینه ها در چند قسمت پرداخت می شود اما در ارتباط با خانه پیش ساخته تمام هزینه ها باید یکجا پرداخت شود.
  • مشکلات نصب سازه: مهم ترین موضوعی که باید در این موضوع در نظر بگیرید تطابق موقعیت زمین با سازه است. برای مثال در زمین های ناهموار نصب سازه دچار مشکل می شود و نیاز است قبل از هر چیز نقشه از زمین به فروشندگان خانه پیش ساخته داده شود.
  • اندازه از پیش تعیین شده خانه پیش ساخته: در ارتباط با این نوع سازه ها یک اندازه ثابت وجود دارد در حالی که در سازه سنتی شما تعیین کننده اندازه ها خواهید بود.
مناقصه خانه پیش ساخته

مناقصات خانه پیش ساخته

بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی برای استفاده از این نوع سازه با هدف مسکونی یا تجاری، اقدام به برگزاری مناقصه می کنند. این فرایند با یک اعلام عمومی در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره آغاز شده و افراد حقیقی و حقوقی که واجد شرایط مناقصه باشند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند.

 سپس رقابت مناقصه آغاز شده و برنده آن کسی خواهد بود که برای ساخت خانه پیش ساخته، دارای شرایط کیفی مد نظر مناقصه گزار بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از آن، میان هر دو طرف قراردادی منعقد می شود که از این پس فعالیت هر دو طرف و مدت زمان انجام پروژه بر اساس این قرارداد صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ماشین آلات ساختمانی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌