کاهش سوانح جاده ای با احداث خطوط فرعی راه آهن

کاهش سوانح جاده ای با احداث خطوط فرعی ریلی راه آهن

با حضور رئیس راه آهن کشور، تفاهم‌ نامه‌ احداث خطوط فرعی ریلی بین شرکت راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت گل‌ گهر و شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گل ‌گهر منعقد شده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه ما باشید.

امضای تفاهم نامه همکاری با راه آهن کشور

به دنبال مراسمی که با حضور دکتر صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهندس عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل ‌گهر و مهندس آرش مدیرعامل شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گل ‌گهر در محل دفتر مرکزی راه‌ آهن جمهوری اسلامی  صورت گرفت، تفاهم ‌نامه ای مبنی بر‌ احداث خطوط فرعی ریلی به امضا رسید.

در این مراسم که مدیران هر دو شرکت حضور داشتند، مدیرعامل راه آهن امضای این تفاهم نامه را به دنبال دستیابی به  سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر مشارکت ‌جویی از همه ذی ‌نفعان برای توسعه حمل ‌و نقل ریلی کشور ارزیابی کرد.

به دنبال احداث خطوط فرعی ریلی به طول تقریبی ۹۲ کیلومتر و نیز احداث ایستگاه شانتینگ یارد و اتصال واحدهای صنعتی و معدنی منطقه گل‌ گهر به شبکه ریلی شامل؛ شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان، سایت تخلیه و بارگیری (انباشت و برداشت)، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌ گهر، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، کارخانجات گندله ‌سازی و کنسانتره گل‌ گهر و شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین، در افق طرح، بار شبکه ریلی کشور به میزان حدود ۱۸ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

صالحی در این زمینه گفت:  با توجه به رویکرد شرکت راه آهن به عنوان متولی حمل ‌و نقل ریلی کشور، امیدواریم بتوانیم در دولت سیزدهم با مشارکت همه عزیزانی که در صنایع معدنی فعال هستند و نیاز به حمل بار اعم از گندله و کنسانتره فولادی و صنایع مس یا تامین موارد اولیه‌شان را دارند، در آینده شاهد افزایش همکاری راه آهن و صنایع معدنی با مشارکت برد – برد باشیم.

صالحی همچنین با اشاره به سیاست ‌های‌ ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص بند ۲۴ و ۲۵ سیاست ‌های کلی برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویت حمل و نقل ریلی، تصریح کرد: در سال‌ های گذشته به فرمان مقام معظم رهبری عمل نشده است و این‌ مهم محقق نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه  راه‌آهن در صدد توسعه کمی و کیفی در حال حاضر است گفت: صنایع معدنی این روزها در صدد رساندن مواد اولیه و حمل مواد تولیدی خود چه در داخل کشور و چه برای صادرات است و در نتیجه از منظر ایفای نقش رسالت اجتماعی، امیدواریم که با مشارکت مستمر و برد-برد که ناظر بر افزایش درآمد برای کشور است رو به جلو حرکت کنیم.

آمارها نشان می دهد که در سال گذشته، سوانح جاده‌ای موجب ۱۷ هزار نفر فوتی و بیش از ۲۰ برابر آن جراحت شده است که با توسعه زیرساخت ‌های ریلی کشور، انتقال بارها از روی جاده به روی ریل انجام می شود و با این اتفاق  هم میزان فوتی‌ها و جرحی‌ ها کاهش پیدا خواهد کرد.

پیش بینی ها نشان می دهد که در صورت  کامل شدن این طرح و به دنبال کاهش هزینه های حمل و نقل، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات و کاهش آلاینده های زیست محیطی، حدود ۲۴۰۰۰ میلیارد ریال سود سالانه نصیب کشور خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های وسایل نقلیه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌