معرفی سنگ آهن بافق و مناقصات این مجموعه

معرفی سنگ آهن بافق و مناقصات این مجموعه

آنچه در این مطلب می خوانید:

سنگ آهن یکی از مواد معدنی است که در ایران هم وجود داشته و برای دسترسی به آن باید آنها را از پوسته زمین استخراج کرد. از این ماده استفاده های زیادی می شود اما عمده ترین آن برای ساخت و ساز فولاد است. استخراج این ماده نیاز به وجود معادن دارد و برای همین منظور هم در کشور معادن مختلفی وجود دارد که می توان از آنها این ماده را استخراج کرد. بزرگترین تولید کننده در سراسر دنیا کشور استرالیا است که در هر سال می تواند چندین تن سنگ آهن استخراج کرده و به دیگر کشورها صادر کند. در کشور ما  معدن سنگ آهن بافق یکی از معروف ‌ترین معادن کشور است.

با توجه به اینکه تقریبا ۵ درصد از پوسته زمین از سنگ آهن تشکیل شده است و این ماده هم برای ساخت فولاد کاربرد دارد از فولاد هم در صنایع مختلفی مانند صنعت خودرو سازی یا ساختمان سازی استفاده می شود. در ادامه بیشتر به این موضوع و معرفی معدن بافق می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

مشخصات سنگ آهن بافق

بافق در استان یزد قرار گرفته است و جزو مناطق مرکزی کشور به شمار می رود. در این قسمت جاذبه های طبیعی و مذهبی بسیاری وجود دارد که از جمله آنها به شن‌ های روان حسن ‌‌آباد، انواع قنوات زنده و سرو (یا چنار) باجگان می توان اشاره کرد. این شهر به لحاظ دارا بودن مواد معدنی یکی از مهم ترین شهرهای کشور به شمار می رود. معدن بافق یکی از معروف ترین معادن در کشور است که به دنبال این موضوع فعالیت های معدنی در این شهر رونق بسیار زیادی دارد.

در بافق بخش های معدنی غنی و مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها عبارت است از: سنگ آهن، فسفات، سرب و روی. معادن این شهرستان به حدی زیاد و گسترده است که هم اکنون درآمد ۷۰ درصد از  جمعیت شهرستان بافق با کار کردن در معادن مختلف  تامین می ‌‌شود. در این منطقه فعالیت های مختلفی انجام می شود که گندله سازی یکی از این فعالیت ها است.

کارخانه سنگ آهن بافق  ظرفیت تولید سالانه، به اندازه پنج میلیون تن گندله را دارد. تولید گندله  در روش احیای مستقیم تولید فولاد، کاربرد دارد و به همین دلیل هم تولید گندله از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از طرح ‌‌های این منطقه انجام همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بافق است که این طرح در کنار طرح‌های دیگر توانسته، زنجیره فولاد در شهر بافق را بهبود بخشد. معدن سنگ آهن بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد واقع شده است.‌‌

 معرفی سنگ آهن بافق

مناقصات سنگ آهن بافق

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در کنار تولید مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن اصفهان، طی ۳۰ سال گذشته مطالعات وسیعی در زمینه اکتشافات معادن سنگ آهن انجام داده است. علاوه بر چغارت، معادن سنگ آهن سه چاهون X ، سه چاهون XI ، چاه گز ، منگنز ناریگان و لکه سیاه نیز معادن فعال زیر مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است. علاوه بر این، این شرکت برای همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه دهد. سپس قراردادی ما بین برنده و سنگ آهن مرکزی ایران به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های  مس، برنج، استیل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌