وعده افتتاح راه آهن تبریز – بستان آباد و میانه در هفته دولت

راه اهن تبریز

مهم ترین پروژه ریلی شمال غرب کشور، یعنی راه آهن تبریز – بستان آباد – میانه جدیدترین وعده ای است که مسئولان کشور برای هفته دولت آن را اعلام کرده اند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

طرح راه آهن میانه – تبریز

راه آهن تبریز- بستان آباد – میانه مهم ترین پروژه ریلی شمال غرب کشور است که مسئولان برای افتتاح آن در هفته دولت سال جاری وعده داده اند. طرح راه آهن میانه – تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که حدود ۱۳۲ کیلومتر آن مربوط به مسیر میانه – بستان آباد می شود و ۷۰ کیلومتر باقی مانده آن نیز در مسیر بستان آباد تا تبریز قرار دارد.

این پروژه که یکی از مهم ترین و در عین حال قدیمی ترین پروژه های حمل و نقل کشور است از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن آغاز شده و هدف از آن تسهیل در رفت و آمد مردم و جابجایی راحت تر حجم قابل توجهی از کالا است. این مسیر در قسمت بستان آباد تا خاوران ادامه دارد.

این طرح تا به امروز و در ۲۲ سال گذشته تجربه ۴ رئیس جمهور و وعده های دولت گذشته را برای تکمیل همراه داشته است و این روزها در مسیر رسیدن به خط پایان است. قرار بر آن بود که این پروژه در دهه فجر سال گذشته به مرحله بهره برداری برسد اما با وعده های جدید و تخصیص اعتبار کافی قرار است که این ابر پروژه آذربایجان شرقی تا شهریور ماه سال جاری افتتاح شود.

با اعلام معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی قرار است این پروژه در هفته دولت امسال افتتاح شود. پس از حرکت های کند این پروژه، در تاریخ ششم آذر ماه ۱۳۹۸ بخشی از آن در مسیر میانه – بستان آباد به بهره برداری رسید و اکنون قرار است مسیر بستان آباد به خاوران هم در شهریور ماه افتتاح شود.

هزینه بالای ایستگاه خاوران به راه آهن تبریز

بر اساس اعلام کارشناسان اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه راه آهن تبریز نیازمند هزینه های بسیار زیادی است که بالغ  بر چند هزار میلیارد تومان می شود و ممکن است به زودی محقق نشود. راه آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می ‌شود.

حداکثر سرعت در این مسیر برای واگن های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن های مسافرتی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مشخص شده است. در صورتی که این پروژه به مرحله بهره برداری نهایی برسد، فاصله میان تهران و تبریز از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر کاهش می یابد.

مناقصه راه آهن تبریز

بهره برداری از پروژه تبریز – میانه و رشد صنعت حمل و نقل ریلی

بهره برداری از راه آهن تبریز – میانه موجب پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور شده و بی تردید به رشد صنعت حمل و نقل ریلی کشور کمک می کند. این موضوع در حالی رخ می دهد که افزایش قیمت حامل های انرژی موجب رشد تورم زیادی در کشور شده است و کمک می کند تا برخی از مشکلات حمل  و نقل در این منطقه حل شود.

این طرح که ابر پروژه نیمه تمام استان آذربایجان شرقی است، به نظر می رسد که با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری و اختصاص اعتبارات کافی به مراحل پایانی خود نزدیک شود. در واقع نهایی شدن این پروژه، بستگی به تزریق بودجه کافی از سوی دولت دارد تا با تسریع در عملیات اجرایی، به بهره برداری برسد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تبریز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌