بهبود تبادل برق ایران و ترکیه با شیوه نوین

بهبود تبادل برق ایران و ترکیه با شیوه نوین

وزیر نیرو اعلام کرد که ارتقا زیرساخت تبادل برق  ایران و ترکیه یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در جریان سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه به تهران به دست آمد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

ضرورت توسعه دیپلماسی برق ایران

علی اکبر محرابیان با تاکید بر اهمیت توسعه دیپلماسی برق ایران در کانال روابط اقتصادی میان کشورها گفت: امروز مساله دیپلماسی انرژی به خصوص در حوزه برق به یک راهبرد برای حل مسئله، کسب انتفاع اقتصادی و حفظ منافع ملی تبدیل شده است و ما برای توسعه این بخش با اولویت کشورهای همسایه برنامه ‌ریزی کرده ایم.

وزیر نیرو همچنین در ضرورت توسعه دیپلماسی برق گفت: بر اساس آمار بین‌ المللی، ایران قدرتمندترین کشور منطقه از نظر تولید و توسعه زیرساخت برق است. علاوه بر این موقعیت ژئوپلیتیک کشور ما به نحوی است که امکان اتصال به کشورها و شبکه‌ های متعددی را فراهم می‌ کند، این قدرت تولید برق در کنار موقعیت استراتژیک جغرافیایی فرصت خاصی را در توسعه دیپلماسی برق را در اختیار ما قرار خواهد داد.

وزیر نیرو با اشاره به رویکرد دولت مردمی در ارتباط با دیپلماسی برق کشور اضافه کرد: یکی از راهبردهای اساسی دولت مردمی، استقرار دیپلماسی قدرتمند برق با اولویت همکاری با کشورهای منطقه است. از این طریق ما به دنبال ارتقا منافع کشور هستیم.

محرابیان همچنین ضمن اشاره به سفر اخیر روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران و محورهای مذاکره گفت: یکی از مهم ترین محورهای مذاکره شده در این سفر توسعه روابط دیپلماسی برق بود که در قالب گفتگو میان روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه به توافق های مثبتی دست پیدا کردیم.

توافق تبادل برق ایران و ترکیه

توافق برای توسعه زیر ساخت تبادل برق ایران و ترکیه

وزیر نیرو در ارتباط با توافقات انجام شده با رئیس جمهور ترکیه گفت: ارتقا زیرساخت تبادل برق بین ایران و ترکیه یکی از مهم ‌ترین توافقاتی بود که اخیرا در چهارچوب سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران با نظر مثبت دو کشور به دست آمد.

محرابیان با تشریح جزئیات ظرفیت تبادل برق ایران و ترکیه اضافه کرد: بر اساس توافقات صورت ‌گرفته، اتصال برقی میان ایران و ترکیه از طریق سه زیرساخت خوی- وان، خوی- باش‌قلعه و بازرگان- دغوبایزید انجام خواهد شد.

وزیر نیرو شیوه استقرار زیرساخت تبادل برق میان کشورها را عمدتا در قالب سه روش سنکرون شبکه‌ها، شیوه ایزوله ‌سازی یک منطقه و شیوه نوین خطوط ولتاژ بالای جریان مستقیم پشت به پشت (HVDC Back to Back(B to B)) توصیف کرد و در ادامه گفت: در زیرساخت تبادل برق خوی- باش‌قلعه، با کشور ترکیه توافق شده تا برای اولین بار اتصال برقی دو کشور از طریق شیوه نوین (HVDC Back to Back) با توان ۶۰۰ مگاوات انجام شود و از این طریق با ارتقاء ضریب بار موثر، شاهد افزایش ظرفیت تبادل انرژی باشیم.

محرابیان افزود:  با توجه به تغییر ریل تصمیم‌ گیری در حوزه دیپلماسی، تاکید بر ارتقای همکاری ها به محوریت برق با سایر کشورهای همسایه و دوست داریم و در این زمینه با روشی پویا عمل خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تابلو دیجیتال » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌