اجاره خانه دلاری در تهران! 

اجاره خانه دلاری در تهران

این روزها احتمالا در ارتباط با اجاره خانه های دلاری شنیده اید اما این موضوع تا چه حد صحیح است و آیا مالک یک ملک می تواند خانه خود را به صورت دلاری اجاره بدهد؟ این موضوع در کجای کشور در حال رخ دادن است در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

افزایش هزینه رهن و اجاره خانه

این روزها با توجه به افزایش بسیار زیاد هزینه خرید و فروش و همچنین هزینه رهن و اجاره خانه روزهای خوبی برای مستاجران نیست و این هزینه ها بر اساس آنچه مستاجران اذعان کرده اند، بسیار کمرشکن شده است. از سوی دیگر علی رغم آنکه مصوبه ستاد کرونا مقرر کرده بود که صاحب خانه ها نباید رهن و اجاره را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهند؛ اما این مصوبه تنها در حد صحبت بوده و تعداد کمی از صاحب خانه ها آن را رعایت می کنند و تعداد زیادی از آنها این مبلغ را تا هر میزان که می خواهند افزایش می دهند.

بر اساس گزارشات مردمی، یکی از هموطنان در این زمینه گفته است: پارسال واحدی را با ۱۵۰میلیون تومان رهن کرده و حال امسال صاحب‌خانه می ‌خواهد رهن واحد را به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش دهد؛ یعنی افزایشی بیش از  ۲۰۰درصدی؛ مصوبه ستاد کرونا کجا و این رقم کجا؟

از طرف دیگر با توجه به عدم موفقیت مصوبه این ستاد، مجلس هم وارد عمل شده و می خواهد قانونی را به همین شکل تصویب کند که البته این قانون هم ضمانت اجرایی ندارد. اخباری دیگر هم از بنگاه های املاک می رسد که در برخی از مناطق اجاره ها به صورت دلاری است. اما آیا این موضوع واقعی است؟

در این زمینه یکی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک گفته است که انجام این کار خلاف قانون بوده و مشاوران املاک در شمال تهران مانند منطقه ولنجک اعلام کرده اند که اجاره خانه دلاری اساسا عرف نیست و کمتر مستاجری آن را قبول خواهد کرد. اما خانه هایی از این دست وجود دارند و این خانه ها غالبا مبله بوده و برای مسافران خارجی در نظر گرفته شده اند که قرار است مدت کوتاهی در کشور بمانند.

اجاره دلاری مسکن در تهران

یکی از مشاوران املاک در شمال تهران اعلام کرده است: اجاره خانه دلاری به ایرانیان داخل کشور مرسوم نیست؛ اما نمی ‌توان هم آن را انکار کرد و موارد بسیار نادری هستند که به صورت دلاری خانه اجاره می‌ دهند.

مشاور املاک دیگری از منطقه زعفرانیه اعتقاد دارد: اصولا خود مردم زیر بار اجاره خانه دلاری نمی ‌روند؛ این مورد بیشتر مربوط به زمانی بود که سفرای کشورهای مختلف به ایران می‌ آمدند و الان بسیار کم شده است و به ندرت شاهد این هستیم که فردی خانه را دلاری اجاره کند؛ البته اگر هم چنین اتفاقی بیفتد به صورت رسمی امکان ثبت آن  وجود ندارد و تنها قراردادی بین موجر و مستاجر منعقد خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده‌های املاک استان تهران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌