بی توجهی شهردار گرگان به مصوبات شورای مسکن

بی توجهی شهردار گرگان به مصوبات شورای مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان ضمن اشاره به این که بر طبق مصوبه شورای مسکن استان، شهردار گرگان باید لایحه عوارضی را اصلاح کند گفت: در حال حاضر هیچ اراده ای برای تغییر عوارض ساختمان وجود ندارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

شهردار گرگان و مساله لایحه عوارض شهرداری

حمید محبی، دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: برای بررسی مجدد لایحه عوارض شهرداری درخواست داده ایم که با شهردار و شورای شهر و فرمداری مذاکره و جلسه ای داشته باشیم اما معاونت عمرانی فرمانداری به صراحت اعلام کرده است که ما جلسه می‌گذاریم ولی اراده ‌ای را برای تغییر دفترچه عوارض شهرداری مشاهده نمی کند.

وی ادامه داد: علی رغم آن که ما تحلیل ها و بررسی های کارشناسانه خود را به شهردار گرگان اعلام کرده ایم و وعده هایی نیز در این ارتباط داده شده است اما شهرداری تمایلی برای تغییر در این مصوبه ندارد.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان اضافه کرد: با اعضای شورای شهر  نیز نشست هایی برگزار شده است و آنها بیان کردند «ما موافق این تغییرات هستیم زیرا در درآمدزایی شهرداری تأثیرگذار بوده است» اما علی رغم تمامی مذاکرات و صحبت ها و تاکید استاندار هیچ اراده‌ ای برای اعمال تغییر از سمت شهرداری وجود ندارد.

محبی در طی صحبت های خود خاطر نشان کرده است که به همین دلیل هم بسیاری از تولید کنندگان حوزه صنعت ساختمان دست نگه داشته و منتظر هستند تا ببینند سرانجام این مساله چه خواهد بود. وی خاطر نشان کرد: در پرداخت عوارض برای برخی از سازندگان فاکتور محاسبات درآمد هم صادر شده  است اما آنها انگیزه ای  برای اجرای پروژه ها در شهر ندارند زیرا برای آنها به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

شهرداری گرگان

محبی گفت: ما برای افزایش عوارض مستندسازی کرده ایم و به صورت مصداقی در تمام محلات مختلف شهر عوارض را بررسی کرده ایم. برای مثال در برخی از محلات مانند منطقه پارتیان سال گذشته کل عوارض حدود ۵۴ میلیون تومان بوده که هم اکنون به بیش از ۳۴۴ میلیون تومان رسیده یا در منطقه کمربندی حدود ۱۸۱ میلیون تومان بوده که سال جاری به ۷۷۶ میلیون تومان رسیده است و در برخی از نقاط افزایش چهار تا شش برابری داشته است. در جلسات با نمایندگان و استاندار و اعضای شورای شهر و شهرداری قول مساعد می دهند اما به مرحله اجرا نمی رسد.

وی ادامه داد: برای مثال در جلسه شورای مسکن هم خود استاندارد تاکید داشتند که شهرداری باید دفترچه عوارضی را اصلاح کند اما علی رغم اینکه شورای مسکن بالاترین نهاد در زمینه مسکن است به این مصوبه توجهی نمی شود. این عمل در واقع موجب رکود صنعت ساختمان در گرگان شده است.

بر اساس اظهارات حمید محبی، دبیر انجمن انبوه سازان گلستان، خروج سرمایه و این سرمایه گذاران از شهر، بیکاری، آسیب های اجتماعی و مسائل دیگر را در شهر به دنبال دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های گرگان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌