آزادسازی زمین های کشاورزی ساری و بابل

25 هکتار از زمین های کشاورزی ساری و بابل آزاد سازی شد

۱۲۰ مورد از تغییر کاربری غیر مجاز در زمین های کشاورزی در مناطق ساری و بابل به میزان ۲۵۴ هزار و ۶۴ متر مربع قلع و قمع شد. با این کار بسیاری از زمین ها به کاربری اصلی خود بازگردانده شد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

بازگشت زمین های کشاورزی به چرخه تولید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری ضمن اشاره به قلع و قمع ۱۰۲ فقره از تغییر کاربری های غیر مجاز در زمین های کشاورزی شهرستان ساری در پنج ماه اول سال جاری گفت: با اجرای این احکام ۲۵۱ هزار و ۸۴ مترمربع از زمین ها و باغ  های کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگردانده شد.

سید اسماعیل علوی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی دهیاری ها، شورا‌های محلی و رسانه‌ های جمعی برای حفظ کاربری زمین های کشاورزی و حفاظت از آن اضافه کرد: مشارکت مردمی در تماس با سامانه تلفنی ۱۳۱ و همچنین ارائه گزارش انجام تخلفات در ارتباط با تغییر کاربری های غیر مجاز به دست افراد سودجو و فرصت طلبان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری ضمن اشاره به این که ساخت گلخانه ‌ها، دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه ‌های صنایع تکمیلی و غذایی تغییر کاربری به شمار نمی روند خاطر نشان  کرد: با رعایت ضوابط زیست محیطی و پس از انجام مراحل قانونی و موافقت سازمان‌جهاد کشاورزی، در این زمینه می توان اقداماتی را انجام داد.

در این ارتباط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز خبر از اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی برای از میان بردن ۱۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در مراتع کشاورزی بابل کنار داد و گفت: با انجام همكاری و هماهنگی دستگاه های قضايی، نيروی انتظامی، مسئول و كارشناسان امور اراضی اين مديريت و اجرای این احکام، ۲۸۰ مترمربع زمین كشاورزی آزاد سازی شده است.

محسن علی گل زاده، مدير جهاد كشاورزي شهرستان بابل ضمن تاکید بر برخورد با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی به دنبال قانون حفظ کاربری به مالکان این زمین های زراعی و باغی توصیه کرد: پیش از ساخت و ساز در زمین های خود، برای دریافت مشاوره و مجوز، به مديريت و مراكز جهاد كشاورزی مراجعه كنند.

استان مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که درآنها به صورت سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد ، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌ های مهم این استان شمالی کشور به شمار می رود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ساری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌