آشنایی با انواع تجهیزات قفسه بندی و مناقصات آن

آشنایی با انواع قفسه بندی و معاملات در این حوزه

امروزه با توجه به نیاز کسب و کارها و شرکت های مختلف برای بهره وری بیشتر در زمان و مکان و استفاده بهینه از فضا؛ استفاده از سیستم های قفسه بندی نقش قابل توجهی در کمک به صنعت و به خصوص صنعت انبارداری و لجستیک ایفا می کند. قفسه بندی هر سازه ای اعم از فلزی، چوبی و یا پلاستیکی را شامل می شود که دارای سطوح قابل بارگذاری باشد. در این زمینه تجهیزات قفسه بندی متنوعی نیز استفاده می شود که در ادامه به انواع آنها اشاره می کنیم. پس با مجله هزاره همراه باشید.

انواع قفسه بندی و تجهیزات آنها

قفسه بندی مشبک

 قفسه ‌بندی مشبک یا پیچ و مهره ای از جمله متداول ‌ترین و پرمصرف ‌ترین انواع قفسه‌ بندی است. این نوع از قفسه بندی جهت نگهداری اقلام سبک و کم‌ حجم استفاده می شود و به‌صورت دستی قابل بارگذاری است. تجهیزات این سازه از نبشی ‌های سوراخ ‌دار، پانل‌ ها یا کفه ‌ها و پیچ و مهره تشکیل‌ شده است و مونتاژ بسیار آسان و راحتی دارد. این نوع قفسه ها در رنگ ‌های استاندارد طوسی، آبی، سفید تولید می شوند.

قفسه بندی پالت راک

این نوع از قفسه بندی برای محصولات و کالاهای سنگین و حجیم استفاده می شود. در این نوع محصولات و کالاها بر روی پالت های مسطح و یا پالت های دیواره دار به صورت یک دست قرار می گیرند و بارگذاری آنها با استفاده از لیفتراک صورت می گیرد. تجهیزات قفسه بندی در این نوع شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل ‌های مختلف)، رابط‌ های بین قاب، قفل بازو، زیر پالتی، پالت پروفیلی، محافظ ستون، بازوی تقویت، زیر جعبه‌ ای، محافظ قاب و … است. رنگ استاندارد قاب‌ ها طوسی، بازوهای و اجزای طبقات نارنجی و اتصالات گالوانیزه است.

قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین

این نوع قفسه بندی نیز برای محصولات و کالاهای نیمه سنگین و سنگین کاربرد دارد. در این نوع حرکت میان طبقات با استفاده از پلکان یا بالابر انجام می گیرد و جابجایی بار در طبقات توسط نفر و به صورت دستی و یا با استفاده از تجهیزات کمکی مانند چرخ دستی و کانوایر انجام می شود. تجهیزات قفسه بندی در این نوع شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌ های مختلف)، رابط ‌های بین قاب، قفل بازو، کف ‌پوش‌های طبقات (در ابعاد و تحمل‌ های مختلف) است. رنگ استاندارد قاب ‌ها طوسی، بازوهای طبقات نارنجی، کفپوش‌ های طبقات طوسی یا گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه است.

قفسه بندی کفپوش دار سبک

قفسه بندی کفپوش دار سبک با قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین شباهت دارد اما تفاوت آنها در این است که در این نوع  نگهداری بارهای حجیم و نیمه سنگین  کاربرد دارد ولی تحمل بارگذاری کمتر است و توسط نفر صورت می گیرد. تجهیزات قفسه بندی این نوع شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌ های مختلف)، رابط ‌های بین قاب، قفل بازو، کف ‌پوش ‌های طبقات (در ابعاد و تحمل ‌های مختلف) است. رنگ استاندارد قاب‌ ها طوسی، بازوهای طبقات نارنجی، کف‌پوش ‌های طبقات طوسی یا گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه است.

قفسه بندی خود راهرور

در این نوع از قفسه بندی تونل هایی وجود دارد که  علاوه بر محل بارگذاری بارهای پالتی، مسیر تردد لیفتراک نیز هستند و راهروهای اضافی در این سیستم حذف ‌شده است. در این سیستم آخرین بار گذاشته شده، اولین بار قابل‌ برداشت است. این سیستم از نظر بازو، ریل ‌ها و تعدادی از مهاربندها سایر اجزا شباهت زیادی به قفسه نوع قفسه بندی پالت راک دارد. تجهیزات قفسه بندی این نوع شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازوهای شیب‌ دار (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، بازوهای مهار سقف (در ابعاد و تحمل ‌های مختلف)، مهاربندهای پشت و بین قاب، ریل‌های طبقات، استپ پالت و اتصالات است. رنگ استاندارد قاب‌ ها طوسی، بازوهای شیب ‌دار نارنجی، ریل‌ها نارنجی یا گالوانیزه، مهاربندها نارنجی یا طوسی و اتصالات گالوانیزه است.

قفسه بندی بازویی

این نوع قفسه بندی برای نگهداری بارهای سنگین، حجیم لوله ‌ای، شاخه ‌ای و یا رولی و ورقی که توسط لیفتراک جابجا می‌ شوند به کار می رود. تجهیزات قفسه بندی این نوع شامل پایه و ستون، بازو، مهاربندهای افقی و ضربدری، پین اتصال بازو، پین جلوگیری از ریزش بار و سایر اتصالات است. رنگ ستون‌ ها و پایه ستون‌ ها طوسی، بازوها نارنجی، مهاربندها طوسی و سایر اتصالات گالوانیزه است.

قفسه بندی دفتری

از این نوع قفسه بندی برای نگهداری بارهای سبک و لوازم دفتری و کتابخانه ای استفاده می شود. تجهیزات قفسه بندی این نوع شامل ستون، بست اتصال ستون‌ ها، بازو، کفه یا طبقه، کفی ستون، کلیپ تکیه‌گاه کفه و درپوش پلاستیکی ستون است که معمولاً به رنگ سفید تولید می شود.

قفسه بندی فروشگاهی

این نوع جزو متداول ترین و پر مصرف ترین سیستم قفسه بندی است که اجزای آن شامل  ستون ‌های دیواری یا خود ایستا، لچکی طبقات، کفه‌ ها یا طبقات، کتیبه جلو یا پاخور، پانل‌ های پشت، جا کارتی و … در ابعاد و رنگ ‌های مختلف تولید می گردد.

بالکن بندی با پایه راک

این نوع از قفسه بندی برای استفاده حداکثری از ارتفاع و با امکان ایجاد بالکن و یا نیمه طبقه در فضاهای مختلف طراحی می شود. تجهیزات قفسه بندی در این نوع هم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، رابط‌های بین قاب، قفل بازو، نبشی جهت راهروبندی و دسته نرده، پانل پله جهت پلکان و راهرو بندی و سایر اتصالات است. رنگ استاندارد قاب‌ ها طوسی، بازوهای طبقات نارنجی، نبشی ‌ها به رنگ طوسی، پانل پله‌ های راهروبندی طوسی یا گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه است.

قفسه بندی نیم طبقه مزنین

این سازه قفسه ای بسیار مستحکم بوده و برای استفاده مفید از ارتفاع فضا و سالن ها کاربرد دارد.

معاملات تجهیزات قفسه بندی

بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی برای استفاده از  تجهیزات قفسه بندی با اهداف مختلف، اقدام به برگزاری مناقصه می کنند. این فرایند با یک اعلام عمومی در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره آغاز شده و افراد حقیقی و حقوقی که واجد شرایط مناقصه باشند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند.

 سپس رقابت مناقصه آغاز شده و برنده آن کسی خواهد بود که برای ساخت و طراحی تجهیزات قفسه بندی، دارای شرایط کیفی مد نظر مناقصه گزار بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از آن، میان هر دو طرف قراردادی منعقد می شود که از این پس فعالیت هر دو طرف و مدت زمان انجام پروژه بر اساس این قرارداد صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امروز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌