خط ریلی بندر عباس – قشم در ایستگاه پایانی

خط ریلی بندر عباس - قشم به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود

سرپرست راه آهن هرمزگان اعلام کرد: مقرر است اولین قطار ترانزیت حامل زغال سنگ از روسیه وارد بندر عباس شود. خط ریلی بندر عباس به قشم نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

وضعیت خط ریلی بندر عباس

حمید گوگوچانی ضمن اشاره به این که در حال حاضر کریدور ریلی برای انتقال بار از روسیه به بندر عباس فعال شده است گفت: درخواست ترانزیت یک و نیم میلیون تن زغال ‌سنگ از روسیه برای هند و پاکستان ارسال شده و قرار است تا پایان شهریور ماه سال جاری این محموله در بندرعباس تخلیه و با کشتی به هند و پاکستان ارسال گردد.

وی ادامه داد: در ماه گذشته قطار ترانزیتی حامل بار با ۴۰ واگن از روسیه وارد بندر عباس شد. ترانزیت و بارگیری در ۵ ماهه نخست سال جاری رشد ۱۵۵ درصدی داشته و حجم جابجایی مسافر نیز رشدی ۷۷ درصدی را تجربه کرده است.

سرپرست راه آهن هرمزگان در ارتباط با خط ریلی بندر عباس به قشم گفت: کارهای اولیه این موضوع مانند مطالعه و مشاوره توسط منطقه آزاد قشم انجام شده است و طرح نهایی داده شده و همچنین پایه های ثابت پل در بندر پهل هم نصب شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این موضوع در طرح جامع راه آهن بندرعباس در نظر گرفته شده است و هدف از اجرای این پروژه اتصال بندر کاوه به منظور رشد و ارتقا بحث باری است.

سرپرست راه آهن هرمزگان ضمن اشاره به این که شرکت ساخت و بخش خصوصی هر دو در چنین موضوعاتی پای کار بوده اند تصریح کرد: تا پایان سال جاری برخی از مراکز بار مانند شرکت آلومینیوم المهدی به خطوط ریلی متصل می شوند.

گوگوچانی همچنین به قابلیت ایجاد خط تراموا در بلوارساحلی برای رونق گردشگری در این منطقه اشاره کرد و گفت: تراموا رفت و آمد را نیز تسهیل می کند. متاسفانه بسیاری از افراد بندر عباس را یک شهر صنعتی می بینند در حالی که نباید این شهرستان را تنها با دید اقتصادی نگاه کرد بلکه باید برای هر پروژه یک پیوست گردشگری نیز در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: این موضوع در طرح جامع راه‌آهن بندرعباس در نظر گرفته خواهد شد و یکی از اهداف ما در این طرح پیشنهاد اتصال شهرک علوی به ریل است و در این برنامه همچنین اتصال مسیر بندرعباس به میناب یا جاسک را مد نظر داریم که نیاز به همراهی تمامی دستگاه ‌های اجرایی برای عملی شدن دارد.

اداره کل راه‌آهن هرمزگان در ۳ استان یزد، کرمان و هرمزگان از خروجی سوزن ایستگاه اضطراری ۲۶ تا بندرعباس قرار دارد و  فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز  کرده و در ۲۶ اسفند ماه ۱۳۷۳ به بندرعباس متصل شده است. مهم‌ترین ایستگاه‌  های این اداره کل ایستگاه مانوری ،انشعاب ، تزرج ، گل گهر، سیرجان و خاتون آباد است. راه آهن منطقه هرمزگان بخش هایی از استان یزد، بخش هایی از استان کرمان و استان هرمزگان را شامل می شود که ۶۱۲ کیلومتر دو خطه را از خروجی بافق تا هرمزگان و ۲۵ ایستگاه فعال حدود ۱۵ درصد سهم شبکه ریلی در حوزه بار کشور را شامل می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بندر عباس » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌