سازمان صدا و سیمای ایران و معاملات این مجموعه

معرفی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاملات این مجموعه

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی IRIB یک سازمان رسانه ای است که تنها متولی قانونی برای پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی در کشور است. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس صدا و سیما به صورت مستقیم توسط رهبر جمهوری اسلامی انتخاب می شود. این سازمان پیش از انقلاب اسلامی  سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران نام داشت و آن ‌زمان هم به به صورت حکومتی اداره می ‌شد.

صدا و سیما در کنار  اطلاع رسانی و ارائه پیام به مخاطبان خود از طریق شبکه‌ های صدا و سیما و بیش از حدود صد پایگاه اطلاع رسانی الکترونیک، از امکانات و ظرفیت ‌های رسانه‌ای مکتوب هم استفاده می ‌کند. برای مثال  در بخش رسانه ‌های مجازی این سازمان دارای یک پایگاه اصلی اینترنتی با عنوان www.irib.ir  بوده که در زیر مجموعه های آن هر کدام از شبکه‌ های صدا و سیما قرار دارند که به تولید و انتشار محتوا در شبکه‌ جهانی اینترنت می پردازند. در ادامه به معرفی بیشتر این سازمان و معاملات آن می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

تاریخچه صدا و سیما

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ تلویزیون ملی ایران نام داشت و به صورت حکومتی اداره می شد پس از انقلاب نیز این روند اداره این سازمان ادامه پیدا کرد. تعداد کارکنان این سازمان در سراسر کشور و تا اواخر سال ۱۳۹۵ در حدود ۵۰ هزار نفر تخمین زده شده است. از جنبه های مختلف صدا و سیما ایران یکی از قدرتمندترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه و نهاد آموزشی و فرهنگی در ایران است.

زیرا این سازمان در کنار تملک و کنترل رادیو و تلویزیون مالک شرکت فیلم سازی سیما فیلم، جشنواره های فیلم، موسیقی و هنر بوده و انواع روزنامه و مجله منتشر می کند و از دانشگاه صدا و سیما نیز به عنوان یک بازوی آموزشی بهره مند است. منابع مالی صدا و سیما از راه های زیر تامین می شود.

– فروش زمان پخش رادیو و تلویزیون به تبلیغات بازرگانی

– دریافت هزینه آبونمان از تمام مشترکان برق در ایران

– عوارض توسعه شبکه صدا و سیما

– دریافت مبلغی از تیم های ورزشی برای نمایش در اوقات خاص

– درآمد حاصل از انتشارات سروش

– بودجه مصوب هر ساله

– تولید برنامه های مشارکتی با دیگر ارگان ها

مناقصه صدا و سیما

معاملات سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برای همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین برنده و سازمان صدا و سیما  به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های تلویزیون شهری» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌