تعرفه برق در بخش خانگی و صنعتی، همچنان بدون تغییر

تعرفه های برق در بخش خانگی و صنعتی، همچنان بدون تغییر

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: تعرفه ‌های برق خانگی و صنعتی هیچ تغییری نکرده است و بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال گذشته ، تعیین شده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

ثابت ماندن تعرفه های برق و کاهش مصرف

مصطفی رجبی مشهدی در ارتباط با تعرفه های برق گفت: تعرفه های برق هیچ گونه تغییری نکرده است و در سال جاری نیز شاهد همکاری بسیار خوب مشترکان خانگی بوده ایم که این موضوع موجب شده است تا مصرف برق به صورت قابل توجهی در کشور کاهش پیدا کند.

سخنگوی صنعت برق همچنین در ارتباط با کاهش مصرف برق، اضافه کرد:  هر سال حدود یک میلیون مشترک جدید به مشترکان خانگی برق اضافه می ‌شود که رشد حدود ۵ درصد یا هزار مگا واتی مصرف برق را به دنبال دارد. در سال جاری نه تنها در این بخش افزایش مصرف را نداشته ایم، بلکه با کاهش ۴.۲ درصدی مصرف برق یعنی تقریبا معادل صرفه جویی ۱۵۰۰ مگاوات نیز روبرو بوده ایم. این میزان کاهش در کنار دیگر عوامل ، موجب شد تا بتوانیم برق دیگر بخش ‌ها را نیز تامین کنیم.

رجبی مشهدی همچنین افزود: یک موضوع مهم دیگر در این زمینه، در ارتباط با تخصیص تشویق های بسیار خوب به بخش خانگی بوده است که بسیار موثر عمل کرده به طوری که از میان ۱۶.۷ میلیون مشترکی که مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند، حدود ۵ میلیون مشترک، در تابستان سال جاری، صورت‌حساب رایگان یا برای پرداخت ماه‌ های آتی بستانکار شده اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ارتباط با تعرفه ‌های صنایع نیز گفت: در بخش صنعت تعرفه های برق تغییری نداشته است و مشارکت نیز به خصوص در زمان های اوج مصرف برق از سوی صنایع بسیار خوب بوده است. در کل ۹۲ درصد از مشترکان یا واحد‌های صنعتی که بیشتر کارگاه ‌های کوچک درون شهری هستند، هیچ‌ گونه محدودیتی نداشتند و از ۸ درصدی که در برنامه مدیریت مصرف شرکت کردند، بخشی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ های صنعتی بودند که در حدود ۱۲ ساعت در برنامه ‌های مدیریت مصرف مشارکت داشتند که این عدد برای سال گذشته حداقل ۲ روز در هفته بوده است.

رجبی مشهدی همچنین در ادامه اظهارات خود گفت: ۴۴۰ واحد صنعتی بزرگ که از آنها خواسته بودیم بخشی از تعمیرات و یا تعطیلات تابستانی را به زمان بهتری منتقل کنند، در این ارتباط همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی در پایان نیز  در ارتباط با انرژی در بخش صنعتی، خاطر نشان کرد: در سال جاری توانسته ایم بیش از ۱۵ درصد انرژی بیشتری به بخش صنعتی کشور در مقایسه با سال گذشته تحویل بدهیم. به صورتی که در مرداد ماه شاهد رشد ۶۵ درصدی تولید فولاد در کشور بوده ایم و توانستیم در زمینه تولید رتبه اول را در جهان به دست بیاوریم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شرکت توانیر » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌