561 کیلومتر توسعه راه آهن تا سال آینده

561 کیلومتر توسعه راه آهن تا سال آینده

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور اعلام کرد: سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر در بخش ریلی در دست اجراست که ۵۶۱ کیلومتر از آن تا سال آینده به بهره ‌برداری خواهد رسید و به این صورت توسعه راه آهن کشور در دست اقدام است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

توسعه راه آهن تا سال ۱۴۰۲

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور طی سفر خود به استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به اینکه پروژه ‌های بزرگی در بخش توسعه راه‌ها فعال هستند؛ خاطر نشان کرد: در بخش ریلی ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در سراسر کشور در دست اجرا قرار گرفته است که نسبت به وجود ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن کشور، عدد بسیار خوبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه اظهارات خود گفت: برنامه‌ ریزی شده  است تا سال بعد ۵۶۱ کیلومتر از مسیرهای ریلی دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد به بهره‌ برداری برسد. به این ترتیب در طول یک سال آینده ۲.۸ برابر متوسط ریل‌ گذاری در کشور  انجام خواهد گرفت.

خادمی همچنین در ارتباط با پروژه‌ های آزاد راهی کشور نیز  اضافه کرد: یک هزار و ۳۵ کیلومتر آزاد راه در سرتاسر کشور در حال اجرا است که نسبت به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزادراه موجود کشور عدد قابل توجهی است.

وی ضمن اشاره به این که،۴۰ درصد آزادراه‌ های موجود کشور در حال ساخت است، اضافه کرد: بهره‌ برداری از ۲۹۳ کیلومتر از آزادراه ‌های در حال ساخت کشور در برنامه قرار گرفته است  که در این صورت، ۳.۵ برابر متوسط سالانه ساخت آزاد راه کشور در سال آینده تحقق پیدا خواهد کرد.

توسعه راه آهن

خادمی تاکید کرد: با توجه به این که بیشتر این طرح ‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد همراه هستند، این هدف قابل دستیابی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در ارتباط با  پروژه ‌های بزرگراهی کشور نیز  تصریح کرد: ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور در حال اجرا است که سالانه یک هزار کیلومتر از این بزرگراه‌ ها در استان‌ های مختلف تعریف می ‌شوند. 

همچنین وی افزود: تعهد احداث ۲ هزار و ۶۵۰ کیلومتر مسیر جدید بزرگراه و راه اصلی در استان خراسان جنوبی را داریم که ۸۵۰ کیلومتر آن تعریف شده است و حدود ۶۴۷ کیلومتر از این میزان هم در حال اجرا است.

خادمی ادامه داد: حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر نیز باقی‌ مانده است که در صورت تامین اعتبار مناقصات آن برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهارات خود گفت: در مجموع در استان خراسان جنوبی به نسبت سایر استان‌ ها فعالیت‌ های خوبی در حوزه بزرگراهی انجام گرفته است.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خطوط ریلی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌