آیا قیمت مصالح ساختمانی بالا می رود؟

آیا قیمت مصالح ساختمانی بالا می رود؟

انواع مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای موجود در بازار هستند که به طور رومزه در حجم بالایی معامله می‌شوند. در این زمینه رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران ضمن اشاره به این که برودت هوا  موجب کاهش فعالیت در بخش ساخت و ساز و کاهش قیمت مصالح ساختمانی شده است؛ گفت که قیمت‌ ها در بازار مصالح ساختمانی افزایش نیافته است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

وضعیت قیمت مصالح ساختمانی

اسماعیل کاظمی،  در ارتباط با وضعیت بازار مصالح ساختمانی گفت: قیمت ‌ها در بازار مصالح ساختمانی افزایش نیافته و حتی اخیرا در مقاطعی به دلیل برودت هوا در برخی مصالح مثل سیمان، گچ و ماسه با کاهش قیمت این مصالح هم روبرو بوده ایم.

کاظمی با اشاره به این که برودت هوا باعث کاهش فعالیت و در مواردی تعطیلی در بخش ساخت و ساز شده است؛ خاطر نشان کرد: این موضوع از بدیهیاتی است که نمی‌ توان جلوی آن را گرفت.

بر اساس اظهارات رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران، هم اکنون وضعیت بازار مصالح ساختمانی آرام بوده و با افزایش قیمت همراه نشده است.

کاظمی در ادامه اضافه کرد: شاخص مصالح ساختمانی، سیمان است و از زمان عرضه این محصول در بورس کالا، قیمت آن با بازار حاشیه تفاوت چندانی نداشته است و بازار آرام بوده است.


بیشتر بخوانید: آشنایی با مصالح ساختمان و مناقصات و مزایدات آن

قیمت سیمان اما برای سومین بار است که در سال جاری با افزایش روبرو بوده و در ماه های  اردیبهشت و خرداد، هم زمان با ورود به بورس با رشد غیر رسمی قیمت روبرو شده و به حدود ۲۸ هزار تومان به ازای هر پاکت رسیده است، سپس طی نوساناتی حدود ۵۰ هزار تومان شده است. در اواخر آبان ماه نیز انجمن سیمان درخواست افزایش ۳۵ درصدی قیمت سیمان را به بورس کالا اعلام و از هفته جاری اعمال کرد.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت سیمان در خرده فروشی ها تا ۵۰ هزار تومان معقول و قیمت عمده آن در بورس کالا حدود ۳۵ هزار تومان است.

در بازار مصالح ساختمانی مانند همه دیگر بازارها، نوساناتی در قیمت اقلام ریز و درشت وجود دارد. اما این نوسانات شاید برخلاف دیگر بازارها، در بازار مصالح ساختمانی با عرضه و تقاضا کم و زیاد نشوند و متاسفانه عوامل بسیار دیگری نیز در عملکرد آنها موثر است. از آنجایی که این عوامل در سطح جهانی و منطقه‌ای هم تاثیرگذار هستند، پس جامعه کوچک مصالح ساختمانی ایران صرفا تابع همین قواعد است.

نرخ بنزین، نرخ ارز،‌ شرایط و روابط سیاسی، تورم و میزان عوارض گمرک صادرات از جمله عواملی هستند که می توانند بر قیمت مصالح ساختمانی تاثیر گذار باشند. به همین دلیل هم این فاکتورها برای افرادی که در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت می کنند مهم است.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌