آیا ترمز گرانی خودرو کشیده می شود؟

آیا ترمز گرانی خودرو کشیده می شود؟

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت با وعده پایانی گرانی خودرو به دو دلیل، علت تعیین حداقل عرضه خودرو در بورس کالا را رقابت عجیب و غریب مشتریان اعلام کرد.  در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

عرضه خودرو در بورس و پایان گرانی خودرو

طی روز‌های اخیر و هم زمان با رشد نرخ ارز، شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو‌های داخلی و خارجی بوده ایم. این مساله در حالی رخ می دهد که بازار همچنان چشم انتظار ورود خودرو‌های صفرکیلومتر وارداتی است. به همین دلیل هم وزارت صمت اعلام کرده است که به‌ زودی شاهد کاهش قیمت ‌های کاذب در بازار خودرو خواهیم بود.

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صنعت،  ضمن اشاره به این که انتظار می ‌رود با عرضه خودرو در بورس کالا و انجام واردات، التهابات بازار به ‌شدت کاهش پیدا کند و دست سوداگران و واسطه ‌ها کوتاه شود خاطر نشان کرد: با  مذاکرات متعدد انجام شده با بورس کالا و تلاش برای برقراری تعامل ، نیاز به عرضه نظام‌ مند خودرو در بورس داریم.

مزایده خودرو سواری

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در تعامل با بورس کالا مصوب شده است، میزان عرضه خودرو است. به ‌صورتی که کف عرضه برای ایران‌ خودرو و سایپا ۲ هزار دستگاه و برای خودروسازان کوچک ۵۰۰ دستگاه در هر مرحله است. البته این فقط کف عرضه بوده و اصل بر آن است که همه تولیدات خودروسازان در بورس عرضه شود.

وی همچنین در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: طی  هفته‌ های گذشته به صورت مثال عرضه تنها ۲۶ دستگاه از یک خودرو در بورس کالا مشاهده شد که متعاقب آن رقابتی عجیب و غریب میان مشتریان به وجود آمد و قیمت ‌ها افزایش یافت که این مسئله سیگنالی منفی به بازار می ‌داد اما با مشخص شدن کف عرضه نباید شاهد معضل عرضه قطره‌ چکانی خودرو سازان بود.


بیشتر بخوانبد: خريد خودرو در بورس كالا چگونه است؟

توکلی لاهیجانی ضمن اشاره به تقاضای خودرو و روش کنترل آن، توضیح داد: مزیت دیگر بورس کالا، بلوکه شدن مبلغ پیش دریافت خرید خودرو در حساب خریداران است. به این معنا که خریداران باید قبل از ثبت سفارش در بورس اقدام به افتتاح حساب وکالتی کرده و تا آغاز معاملات، مبلغ پیش دریافت در حساب خریدار بلوکه می ‌شود تا در صورت خرید مبلغ به حساب بورس کالا واریز شود.

این موضوع در حالی مطرح شده است که بررسی ها نشان می دهد قیمت خودرو همچنان دچار تلاطم بوده و طی ۵ روز میانگین بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان گران شده است. بر این اساس میانگین قیمت خودروهای پرتیراژ بازار از ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

میانگین قیمت خودروهای پرتیراژ بازار آذر 1401

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنعت خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌