آیا بی ثباتی اقتصادی بر بازار مسکن تاثیر دارد؟

آیا بی ثباتی اقتصادی بر بازار مسکن تاثیر دارد؟

عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان اعلام کرد: افزایش قیمت دلار، نوسانات اقتصادی و تلاش برای حفظ سرمایه ‌های شخصی از مهم ترین عواملی است که در مدت زمان اخیر بر رشد قیمت مسکن اثر گذار بوده است. این بی ثباتی اقتصادی بازار مسکن را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

تاثیر بی ثباتی اقتصادی در قیمت مسکن

فرشید پورحاجت ضمن اشاره به دلایل رشد قیمت مسکن خاطر نشان کرد: بازار مسکن بخشی از اقتصاد کلان کشور است و نمی ‌توان انتظار داشت که نوسان و بی ثباتی در اقتصاد کلان کشور رخ دهد اما بازار مسکن از آن تاثیر نپذیرد و بی‌ بهره بماند.

وی اضافه کرد: همیشه نرخ دلار در تعیین مسیر بازارهای موازی از جمله بازار مسکن بازیگر اصلی بوده و خواهد بود و در این زمینه باید بپذیریم که مردم به این شناخت رسیده ‌اند که هر زمان دلار رشد می‌ کند برای حفظ دارایی و جلوگیری از کاهش سرمایه خود به بازارهای سرمایه ‌ای وارد می شوند.

عضو هیات مدیره کانون انبوه ‌سازان ضمن اشاره به اینکه عرضه و تقاضا یکی از مولفه‌ های بسیار مهم اقتصادی در کشور است، تصریح کرد: زمانی که در بازار مسکن به تعداد مورد نیاز، تولید مسکن صورت نمی گیرد، نمی ‌توان انتظار داشت تقاضایی وجود نداشته باشد و این مساله خود در روند رشد قیمت ‌ها بسیار تاثیرگذار است.

پورحاجت همچنین گفت: در طول یک سال اخیر مردم همواره منتظر آن بودند تا دولت برنامه مشخصی برای تولید مسکن ارائه دهد اما باید گفت که اکنون نوعی بی اطمینانی حتی نسبت به مسکن دولتی در میان مردم به وجود آمده است که این امر اثرات روانی خود بر بازار مسکن را خواهد داشت.

بی ثباتی اقتصدر در بازار مسکن

وی اضافه کرد: این که مردم نسبت به تامین مسکن امید چندانی نداشته باشند باعث شده تا عده ‌ای در بازار ورود و نسبت به تامین مسکن مصرفی و یا سرمایه ‌ای اقدام کنند.

عضو هیات مدیره کانون انبوه ‌سازان ادامه داد: افزایش قیمت دلار، نوسانات اقتصادی و تلاش برای حفظ سرمایه ‌های شخصی از مهمترین عواملی است که در مدت اخیر بر رشد قیمت مسکن اثرگذار بوده است. همچنین در این زمینه نباید از عدم تولید کافی مسکن در کشور نیز چشم‌ پوشی کرد زیرا این مساله نیز نقشی بسیار اساسی در افزایش قیمت ‌ها دارد.

در حالت کلی چهار عامل بر قیمت مسکن اثر می گذارند که شامل قیمت مصالح ساختمانی، نرخ دلار، قیمت زمین و تورم عمومی است که ممکن است اثر گذاری هر کدام از این عوامل کم یا زیاد باشد. گاهی اوقات هم ممکن است این اثرگذاری سریع یا در طولانی مدت رخ بدهد که تمام این فاکتورها نیز در اهمیت آنها موثر خواهند بود.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌