دو راهکار برای کنترل قیمت خودرو

دو راهکار برای کنترل قیمت خودرو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که راهکار اولیه برای کنترل قیمت خودرو، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و واردات مقطعی خودرو در مقاطعی است که نیاز به تنظیم بازار دارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

افزایش بی رویه قیمت خودرو و راه های کنترل آن

سید کریم حسینی در ارتباط با افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر اعلام کرد:‌ موضوع افزایش قیمت خودرو از مشکلاتی بود که هم به وزیر مربوطه و هم اینکه به کارخانجات داخلی ارجاع داده شد، البته متاسفانه از ابتدای دولت هم علی رغم وعده هایی که برای ساماندهی قیمت خودرو داده شد کاری انجام نشده است و این موضوعات از دلایلی بود که منجر به سوالات متعدد از وزیر صمت شده و همچنین تا طرح استیضاح نیز پیش رفت.

وی ضمن اشاره به این که بخش اعظم مشکلات در ارتباط با وضعیت بازار به خصوص بازار داخلی است خاطرنشان کرد: متاسفانه اقداماتی که در ارتباط با تولید، لغو نوبت‌ دهی و قرعه کشی و همچنین بحث واردات خودرو وعده داده شده بود نیز محقق نشد و بعد از گذشت نزدیک به یک سال از وعده واردات خودرو، اما هنوز در پیچ و خم برخی مقررات وزارت صمت قرار دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: بر این اساس قطعا تنظیم بازار خودرو و قیمت گذاری آن به ساز و کارهایی نیاز دارد که بخشی از این ساز و کارها به همین موضوعات مربوط می شود، اما متاسفانه آنها هم انجام نشد. مطالبه مجلس هم بدون تاثیر بوده و به ویژه در بخش قیمت گذاری خودرو که متاسفانه قیمت خودرو هم بر قیمت خیلی از اقلام در بازار اثر می گذارد و باعث می شود که گرانی های موجود و افزایش قیمت بی رویه و بی جهت را همراه داشته باشیم.

مزایده خودرو سواری

حسینی همچنین در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: تولید خودروی ما داخلی است و نباید سرعت افزایش قیمت به این سرعتی که الان در بازار وجود دارد باشد، چراکه ناشی از سوء مدیریت در این حوزه است.

او راهکار اولیه برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو را علاوه بر توجه جدی به تولید داخل، افزایش کیفیت تولیدات خودرو داخلی و واردات خودرو در مقاطعی که نیاز به تنظیم بازار دارد، اعلام کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در انتهای اظهارات خود افزود: ما شاهد هستیم که در برخی مواقع در کوچکترین اجناس خوراکی افزایش قیمت صورت می گیرد که برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آنها واردات مقطعی انجام می شود و به شکل مستقیم در قیمت گذاری تاثیر دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های ایران خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌