با انواع دوربین مدار بسته آشنا شوید

با انواع دوربین مدار بسته آشنا شوید

دوربین مدار بسته دوربینی است که در جای ثابتی قرار داشته و اطلاعاتی مانند تصاویر فیلم را با استفاده از یک مدار بسته و کاملا امن به دستگاه یا دستگاه هایی که به دوربین متصل است ارسال می کند.

امروزه لزوما برای ارسال اطلاعات به سیم نیاز ندارند و بدون سیم هم می توانند اطلاعات را از دوربین ها دریافت کنند. همچنین این دوربین ها تنها به یک دستگاه وصل نمی شوند و می توانند به چندین دستگاه وصل شوند. شما حتی می توانید با استفاده از یک گوشی موبایل هم تصاویر دوربین مدار بسته را مشاهده کنید. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

کاربردهای دوربین مدار بسته

این روزها در اغلب مکان ها مانند فروشگاه های کوچک و بزرگ، استفاده از دوربین مدار بسته کاربرد دارد اما عمدتا در بانک ها، موسسات اداری و تجاری، بیمارستان ها و دیگر مکان های امنیتی و حفاظتی به چشم می خورند. این کاربردها به شرح زیر است:

– استفاده در خانه

– استفاده برای نظارت بر کودکان

–  استفاده در محیط کسب و کار

–  استفاده برای نظارت بر سالمندان

– استفاده در صنعت

–  استفاده ا در سیستم حمل و نقل

– استفاده در مدارس

–  استفاده در پارکینگ ها

–  استفاده در مکان های ورزشی

– استفاده در مکان های عمومی

–  استفاده در بیمارستان ها


بیشتر بخوانید:انواع سیستم‌های حفاظتی، کاربرد و معاملات آنها

انواع دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته با توجه به شکل و طرح آنها متفاوت هستند. عملکرد کلی آنها با یکدیگر تفاوت ندارد و با توجه به هدفشان خریداری و نصب می شوند. این دوربین ها به شرح زیر هستند:

دوربین مدار بسته دام

مدل دام با توجه به نوع کاربرد و میدان دید مورد نیاز، به صورت سقفی نصب می شوند یا از یک قلاب دیواری آویزان می شوند. این دوربین ها می توانند آنالوگ یا تحت شبکه، ثابت یا متحرک باشند. گنبدهای PTZ می توانند بچرخند یا بر روی اشیای مورد نظر بزرگنمایی را انجام دهند.

دوربین مداربسته Bullet

این دوربین ها استوانه ای بوده و عمدتا بر روی دیوار نصب می شوند. این نوع از دوربین های مدار بسته، از قابلیت مادون قرمز برخوردار هستند و امکان دید در شب اجسام توسط آنها وجود دارد بنابراین در اماکنی که نیاز به مشاهده تصاویر در تاریکی مطلق وجود دارد از مدل بولت استفاده می شود. لنزهای مختلفی در این نوع از دوربین ها استفاده می شود که از آن میان می توان به لنزهای ثابت، لنز موتورایز و لنز وریفوکال اشاره کرد.

دوربین های اسپید دام

این نوع از دوربین ها قابلیت چرخش به اطراف را دارد. در زمان هایی که نیاز است تصاویر دوربین ها به صورت همزمان دریافت و مشاهده شود استفاده از مدل اسپید دام کاربرد دارد.

دوربین های مخفی

این دوربین ها بسیار کوچک هستند و برای جلوگیری از وقوع جرائم و سرقت در مکان هایی مخفی نصب می شوند. با توجه به اندازه کوچک این دوربین ها می توان آنها را در مکان های مختلفی جاسازی کرد.

دوربین مداربسته ضد آب

دوربین ضد آب دارای قاب یا پوشش بیرونی است که از نفوذ آب به داخل لنز دوربین جلوگیری می کند. قاب این دوربین ها با نام waterproof شناخته می شود.

دوربین های pin hole

به دوربین پین هول دوربین سوزنی هم گفته می شود که دارای ابعادی به اندازه قوطی کبریت  است و می توان از آن به عنوان دوربین مخفی در موارد امنیتی استفاده کرد. حجم کوچک بدنه و لنز کوچکی که این دوربین دارد این امکان را فراهم کرده تا بتوان حتی از یک روزنه ۳ میلی متری نیز تصاویر را ثبت کرد.

با انواع دوربین مدار بسته آشنا شوید

مناقصه دوربین مدار بسته

مناقصات متعددی برای تهیه انواع مختلف دوربین مدار بسته برگزار می شود که شرکت هایی که نیاز به این دوربین ها دارند فراخوان مناقصه را در روزنامه های کثیرالانتشار، اعلام کرده و شرکت های تامین کننده در صورت دارا بودن شرایط وارد رقابت می شوند. مناقصه گران اسناد و مدارک خود را ارسال کرده و در صورت پیشنهاد بهترین قیمت، برنده مناقصه خواهند شد. مناقصات آنها، عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه خرید، نصب، تجهیزات و راه اندازی، مناقصه دوربین های مدار بسته اماکن، مناقصه اجرای پروژه حفاظت الکترونیک و غیره صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سیستم های ایمنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌