با انواع نقاشی ساختمان بیشتر آشنا شوید

با انواع نقاشی ساختمان بیشتر آشنا شوید

یکی از راه‌ هایی که با استفاده از آن می توان خانه و محیط زندگی و کار را زیباتر کرد؛ نقاشی ساختمان است. با این کار فضایی که در آن حضور داریم دل نشین تر و آرام بخش تر خواهد شد. نقاشی ساختمان کمک می کند تا از تکراری بودن محیط اطراف خود خلاص شویم و هر زمان که دوست داشتیم آن را عوض کنیم. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

انواع رنگ و نقاشی ساختمان

انواع رنگ و نقاشی ساختمان به شرح زیر است:

نقاشی با رنگ پلاستیک:

رنگ پلاستیک یکی از قدیمی ترین رنگ هایی است که در نقاشی ساختمان استفاده می شود زیرا استفاده از راحت و ماندگاری آن زیاد بود. نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود:

نقاشی ساختمان با رنگ تمام پلاستیک:

این نوع نقاشی دارای کیفیت بالاتری نسبت به نیمه پلاستیک است و مقداری قابلیت شستشو دارد.

نقاشی با رنگ نیمه پلاستیک:

این نقاشی قابلیت شستشو ندارد.

نقاشی با رنگ روغن:

نقاشی با رنگ روغن از محبوب ترین نقاشی های ساختمانی بوده و از آن برای رنگ کردن در و پنجره هم استفاده می شود.  رنگ روغن به سه دسته براق، مات و نیمه مات تقسیم می شد. این نوع از نقاشی با استفاده از رنگی انجام می شود که محلول در روغن است و بیشتر در آشپزخانه خانه ها و فضاهایی استفاده می شود که به سرعت کثیف می شوند.

نقاشی با رنگ مولتی کالر:

 از نقاشی با استفاده از این رنگ می توان بر روی سطوح استفاده کرد و ایرادات مختلف را با استفاده از آن پوشاند. رنگ مولتی کالر در برابر گرد و غبار و دود بسیار مقاوم است و عمدتا در مکان های پر رفت و آمد از آن استفاده می شود.

نقاشی با رنگ بلکا:

 در نقاشی ساختمان با رنگ بلکا از پنبه استفاده شده است و نوعی پوشش سلولزی است و عمدتا به جای کاغذ دیواری از آن استفاده می شود. این رنگ قابل شستشو بوده و ترک نمی خورد.

نقاشی با رنگ پتینه:

 با استفاده از نقاشی و رنگ پتینه افراد می توانند هر سطحی را به هر طرحی که دوست داشته باشند رنگ کنند. این رنگ بسیار مقاوم بوده و دیر کثیف می شود.

نقاشی با کنیتکس:

 رنگ کنیتکس از رزین سنتیک، پرلیت، پنبه نسوز و غیره ساخته می شود. این رنگ ضخامت بیشتری نسبت به رنگ ها متداول دیگر دارد. رنگ کنیتکس دارای انواع مختلفی  به شرح زیر است:

  • رنگ کنیتکس پلاستیک
  • رنگ کنیتکس روغنی
  • رنگ کنیتکس اکریلیک
با انواع نقاشی ساختمان بیشتر آشنا شوید

مناقصه نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان یکی از موضوعاتی است که در ارتباط با آن مناقصات مختلفی برگزار می شود. این مناقصات با اعلام سازمان مناقصه گزار شروع شده و شرکت کنندگان در صورت داشتن شرایط مناقصه وارد رقابت با یکدیگر می شوند و اقدام به ارسال مدارک و اسناد مورد نیاز می کنند. سپس شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که دارای شرایط مورد نظر سازمان مناقصه گزار بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. سپس قراردادی ما بین طرفین امضا شده و تعهدات هر دو طرف در آن قید شده و مدت زمان پروژه نیز در آن ذکر می شود.

مناقصات نقاشی ساختمان عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه تهیه رنگ و انجام عملیات رنگ آمیزی خیابان ها، مناقصه رنگ آمیزی جداول و معابر، مناقصه اجرای نقاشی دیواری و غیره انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های معماری داخلی ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌