تابلو برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مناقصه تابلو برق

تابلو برق، مجموعه ای از تجهیزات قطع و وصل، فرمان، سنجش، حفاظت و پایش است که به هم وصل شده و در یک محفظه قرار می گیرد و با هدف کنترل و توزیع انرژی الکتریکی استفاده می شود.

زمانی که از تابلو برق استفاده می شود امکام کنترل و حفاظت بیشتر و مطمئن تر وجود دارد و در حالت کلی نیز هزینه ها کمتر خواهد بود. تعمیر و نگهداری آنها ساده است و ایمنی افراد را در برابر اتفاقاتی مانند برق گرفتگی بیشتر می کند. مهم ترین وظیفه انواع مختلف تابلو برق تقسیم برق یک مکان مسکونی یا صنعتی است تا ایمنی آن را فراهم کرده و از خطرات مختلف جلوگیری کند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

انواع تابلو برق و کاربرد هر کدام

انواع تابلو برق به صورتی طراحی شده است که در هنگام بارگیری بیش از حد مدار به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد.  هر کدام از فیوزهای داخل تابلو برای حمل مقدار مشخصی جریان طراحی شده است و در صورت حمل بیش از حد، سیم ها می توانند بیش از حد گرم شوند و احتمال آتش سوزی بیشتر شود. دسته بندی های مختلفی برای انواع تابلو برق وجود دارد اما متداول ترین آن به شرح زیر است:

فیکس

مدل فیکس بیشترین استفاده را در صنعت برق دارد و از نمونه های آن به مواردی مانند تابلو برق ایستاده و دیواری می توان اشاره کرد. از ویژگی های اصلی این نوع به تجهیزات نظارت، کنترل و اطلاعاتی  مخابراتی نصب شده بر روی آن می توان اشاره کرد.

کشویی

این مدل کاربرد بسیاری دارد و با توجه به نامگذاری آن ساخت کشویی دارد. تابلو برق کشویی در مقایسه با دیگر انواع آن هزینه و قیمت بیشتری دارد. طراحی این تابلو به صورتی است که کاربر به راحتی می تواند به تمام نقاط این تابلو دسترسی داشته باشد. بنابراین به راحتی می توان بخش های کنترل آن را بازدید کرد. بیشترین کاربرد آن در شرکت های بزرگ است.

مدولار

تابلو مدولار از پیشرفته ترین تابلوهای برق دنیا به شمار می رود. طراحی این تابلو به صورت ایستاده و صفحه ای است و دسترسی به بخش های مختلف آن بسیار راحت است. کاربر می تواند به دو صورت از جلو و یا پشت به قسمت های مختلف آن دسترسی پیدا کند.


بیشتر بخوانید: معرفی اداره برق و معاملات این مجموعه

مهم ترین اجزای تابلو برق

اجزای یک تابلو برق را به صورت خلاصه می توان در موارد زیر بیان کرد:

  • بدنه
  • کلیدها
  • شینه و هادی‌ ها
  • تجهیزات اندازه‌گیری
  • تجهیزات حفاظتی
  • سیستم زمین (ارتینگ)
  • سیستم اینترلاک
  • مقره

مناقصه تابلو برق

در ارتباط با انواع تابلو برق، انواع مناقصات و مزایدات متنوع برگزار می شود. در فرایند مناقصه سازمانی که بهترین پیشنهاد قیمت و بالاترین کیفیت را ارائه بدهد برنده مناقصه خواهد بود و در مزایده کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده است. سازمان هایی که در جریان فعالیت های خود، نیاز به تابلو برق دارند اقدام به شرکت در مزایدات نهادهایی  می کنند که این تجهیزات را در اختیار دارند و این تجهیزات را به مزایده می گذارند.  همچنین بسیاری از سازمان ها با برگزاری مناقصه اقدام به تامین تجهیزات مورد نیاز خود می کنند. این مناقصات عمدتا در زمینه هایی مانند مناقصه خرید قطعات یدکی تابلو برق، مناقصه خرید ست های تابلو برق، مناقصه خرید تابلوهای فشار متوسط و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های کنتور برق » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌