با وزارت جهاد کشاورزی بیشتر آشنا شوید

با وزارت جهاد کشاورزی بیشتر آشنا شوید

وزارت جهاد کشاورزی یکی از وزارتخانه های کشور است که در سال ۱۳۷۹ با ادغام دو وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی تشکیل شد. در ادامه این مقاله با تاریخچه این وزارت خانه و شرح اهداف آن بیشتر آشنا می شویم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

تاریخچه وزارت جهاد کشاورزی

قبل از دوره قاجار نامی از اداره فلاحت و یا وزارت فلاحت در هیچ کتابی وجود ندارد اما در زمان مظفرالدین شاه در سال ۱۲۶۹ بر اساس تصویب نامه هیئت وزرا اداره‌ای به نام اداره کل فلاحت و تجارت تاسیس شد. سپس در سال ۱۳۰۹ وزارت فلاحت و تجارت و فواید به ۲ وزارتخانه تفکیک شد، وزارت اقتصاد ملی و وزارت راه اداره‌ های فلاحت و تجارت و معادن، وزارت اقتصاد ملی را تشکیل دادند.

در شهریور ماه ۱۳۱۰ وزارت اقتصاد ملی به سه اداره کل تقسیم شد که به این شرح بود: اداره کل فلاحت، اداره کل صناعت و اداره کل تجارت. در سال ۱۳۱۱ از دو اداره کل فلاحت و صناعت، یک اداره کل به نام اداره کل صناعت و فلاحت شکل گرفت که بعد از گذشت دو الی سه سال از هم جدا شدند و دوباره اداره کل فلاحت و اداره کل صناعت هر یک جداگانه تاسیس شد و پس از چند سال نام اداره کل فلاحت به اداره کل کشاورزی تبدیل شد. در نهایت در  شهریور ماه ۱۳۲۰ اداره کل کشاورزی به وزارت کشاورزی تغییر نام داد.

اهداف وزارت جهاد کشاورزی

اهداف وزارت جهاد کشاورزی پس از انقلاب اسلامی به شرح زیر تعریف شده است:

  •  ابلاغ پیام روح بخش انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دور افتاده و محروم روستایی کشور
  •  محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات عمرانی، رفاهی، بهداشتی و آموزشی به روستاییان و عشایر
  •  فراهم آوردن زمینه‌ های حضور و مشارکت گسترده روستاییان در عرصه تولید و سازندگی
  •  اولویت دادن به روستا به عنوان پایگاه تولید و کشاورزی و خودکفایی غذایی در کشور
  • حرکت به سوی استقلال و خودکفایی کشور از طریق توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع روستایی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم
با وزارت جهاد کشاورزی بیشتر آشنا شوید

مناقصات جهاد کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی، همانند دیگر نهادهای دولتی و خصوصی،  انواع مناقصات و مزایدات متنوع را با هدف همکاری بیشتر و بهتر با دیگر سازمان ها و شفافیت مالی بیشتر برگزار می کند. برای این کار یک فراخوان عمومی را در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کرده و یا در وب سایت ها و دیگر شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی می کند. در فرایند مناقصه سازمانی که بهترین پیشنهاد قیمت و بالاترین کیفیت را ارائه بدهد برنده مناقصه خواهد بود و در مزایده کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده است. مناقصات وزارت جهاد کشاورزی نیز عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه اجاره و فروش انواع خودرو، مناقصات تولید انواع کالای کشاورزی، مناقصه واگذاری خدمات حجمی و مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان  و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های وزارت جهاد کشاورزی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌