درآمد فروش خودروهای رسوبی برای دولت چقدر است؟

درآمد فروش خودروهای رسوبی برای دولت چقدر است؟

رییس سازمان اموال تملیکی ضمن اشاره به این که در صورت دریافت مجوز فروش خودروهای رسوبی این موارد در لایحه بودجه در نظر گرفته خواهد شد، اعلام کرد: پیش ‌بینی ما این است که از فروش خودروهای رسوبی حدود ۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت حاصل خواهد ‌شد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

۷ هزار میلیارد تومان درآمد خودرو رسوبی

عبدالمجید اجتهادی رییس سازمان جمع‌ آوری و فروش اموال تملیکی در پاسخ به سوالی در ارتباط با پیشنهاد تعیین بند درآمدی برای خودروهای رسوبی موجود در بنادر و گمرکات در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: این خودروها شامل ماشین آلات سنگین راه‌ سازی و معدنی، خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی‌ سی و خودروهای سواری پایین ‌تر از ۲۵۰۰ سی ‌سی است. علاوه بر این برخی از این خودروها قاچاق است.

اجتهادی اضافه کرد: با توجه به قوانین کنونی ما نمی توانیم این خودروها را در مزایده به فروش برسانیم و پیشنهادی ارائه کردیم که در کمیسیون اقتصادی مطرح شد. در لایحه بودجه ظرفیت بسیار خوبی برای بحث درآمدی فروش این خودروها وجود دارد. در صورت صدور مجوز فروش این خودروها می ‌توان بند درآمدی مربوطه را در بودجه سال آینده در نظر گرفت.

وی در ارتباط با سوالی در مورد پیش بینی درآمد حاصل از فروش خودروهای رسوبی گفت: پیش ‌بینی ما این است که در صورت فروش خودروها با حجم موتور بالاتر و پایین ‌تر ۲۵۰۰ سی‌ سی و همچنین ماشین آلات سنگین راه‌ سازی حدود ۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت به دست بیاید.

مزایده خودرو سواری

خودروهای رسوبی در پارکینگ ‌های دولتی شامل ماشین ‌آلات سنگین راه ‌سازی و صنعتی و همین ‌طور سواری ‌هایی می ‌شوند که یا قاچاقی وارد کشور شده‌ اند و یا حجم موتور آن‌ها از حجم موتور مجاز در قوانین (۲۵۰۰ سی‌سی) بیشتر است. ظاهرا شرایط و جواز فروش این خودروها به تازگی صادر شده و سرمایه قابل‌توجهی به ‌واسطه فروش آن‌ها به دست می ‌آید که می‌توان در بودجه سال ۱۴۰۲ از آن استفاده کرد.

در این زمینه، قانون ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به کشور از سال ۱۳۹۷ به اجرا در آمد و عمده خودروهای دپو شده در گمرک پیش از این تاریخ وارد کشور شده ‌است. یعنی حداقل ۴ سال در شرایط آب و هوایی متغیر نگهداری شده و به معنای واقعی رسوب کرده ‌اند به همین دلیل هم آنها را رسوبی می گویند. حال که ممنوعیت واردات منقضی شده، عمده خودروهای لوکس به دلیل داشتن حجم بالای موتور باز هم در قوانین واردات نمی‌گنجند و فروش آن ‌ها به صدور جواز احتیاج دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه صنعت خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌