اجاره غرفه چیست و چه شامل چه مزایداتی می شود؟

اجاره غرفه چیست و چه مزایداتی برای آن انجام می شود؟

بسیاری از کسب و کارها در برخی از نقاط پرتردد یا نمایشگاه‌ های مختلف اقدام به برپا کردن غرفه کرده و به این صورت و با اجاره غرفه می توانند کالا یا خدمات خود را بیشتر و بهتر معرفی کرده و آن را به تعداد بیشتری از افراد نشان دهند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

قوانین حاکم بر اجاره غرفه

زندگی پیچیده امروزی به خصوص در ارتباط با کسب و کارها نیازمند آن است که از قواعد و مقررات در زمینه مرتبط با کار خود آگاهی پیدا کنیم تا دچار ضررهای مالی نشویم. یکی از قواعد و مقررات مربوط به اجاره غرفه و دکه است که شهرداری آن را به متقاضیان اجاره می دهد. در ادامه به چند قانون در این زمینه اشاره می کنیم.

۱-بر اساس قانون، شهرداری تهران مجاز است قسمتی از پارک ها و میادین و سایر اموال عمومی تهران که داخل شهر تهران واقع شده است را در قبال دریافت اجاره بها به دیگران به طور اجاره واگذار نماید . این واگذاری هم می تواند شامل عرصه و اعیانی شود .

۲- شهرداری می تواند با هر شخصی اعم از حقیقی (افراد عادی و انسانها) یا حقوقی (مانند سازمان های دولتی یا شرکت های خصوصی) قرار داد اجاره را منعقد کنند .

۳- قراردادی که شهرداری در قالب عقد اجاره با این اشخاص تنظیم می کند مشمول مقررات قانون روابط موجر و مستاجر نخواهد بود.

۴- به مستاجران یا متصدیان اینگونه دکه ها و غرفه ها و … هیچگونه حق سرقفلی یا حق کسب و پیشه تعلق نمی گیرد.

۵- پس از پایان مدت اجاره یا فسخ قرار داد در صورتی که شهرداری تهران لازم بداند با اخطار کتبی و دادن مهلت دو ماهه به مستاجر یا متصرف و طرف قرارداد اقدام به تخلیه محل واگذار شده خواهد کرد.

۶- لازم نیست که این قرار داد رسمی باشد بلکه می توان با سند عادی هم قرارداد اجاره را منعقد کرد.

۷- چنانچه متصرف یا مستاجر از تخلیه مکان پس از پایان مدت اجاره یا فسخ آن خودداری کند شهرداری تهران درخواستی به دادستان تهران نوشته و دادستان تهران بدون فوت وقت دستور تخلیه را صادر می کند.

۸- اگر هنگام تخلیه اسباب و لوازمی اعم از منصوب یا غیر منصوب در محل اجاره باشد از محل خارج می شود و شهرداری در حفظ و نگهداری آنها مسوولیتی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: قوانین اجاره اماکن تجاری چیست؟

مزایای اجاره غرفه

۱. امکان نمایش طراحی کاملا متفاوت در هر غرفه نمایشگاهی

۲. مفهوم و طراحی را می توان به طور بهینه با نوع نمایشگاه و گروه هدف خاص تنظیم کرد.

۳. هزینه های کمتر به جای سرمایه گذاری بیشتر.

۴. لازم نیست نگران جاسازی غرفه خود و محلی برای نگهداری آن باشید. چرا که پس از پایان نمایشگاه، آن را به غرفه ساز باز می‌گردانید.

۵. ساخت و ساز و جمع کردن آن آسان است.

۶. اگر برای اولین بار در یک نمایشگاه شرکت می کنید، اجاره می تواند گزینه بهتری نسبت به خرید باشد. چرا که به شما امکان می دهد میزان اثربخشی حضور در نمایشگاه را برای کسب و کار خود آزمایش کنید و در مرتبه های بعدی، آن را بهینه سازی کنید.

۷. در صورت شرکت در نمایشگاه های خارجی (البته بسته به کشور و مکان) ممکن است اجاره غرفه محلی ارزان تر باشد. ضمنا در هزینه های حمل و نقل شما نیز به شکل قابل توجهی صرفه جویی می شود.

۸. برای اینکه غرفه نمایشگاهی شما پس از چند سال قدیمی به نظر نرسد، اجاره کردن گزینه بهتری است. با اجاره غرفه نمایشگاهی، غرفه تجاری شما این شانس را دارد که هر بار مدرن و تازه به نظر برسد.

۹. مزیت اجاره غرفه این است که می توانید بر روی یک طراحی خاص کار کنید. با اجاره غرفه خود می توانید غرفه نمایشگاهی خود را شخصی سازی کنید.

۱۰. اجاره غرفه می ‌تواند برای غرفه ‌داران جدید ایده‌ آل باشد، تا شروعی سریع در نمایشگاه داشته باشند و وقت زیادی را صرف ساخت و طراحی آن نکنند.

مزایده اجاره غرفه

در ارتباط با اجاره غرفه، انواع مناقصات و مزایدات متنوع برگزار می شود. در فرایند مناقصه سازمانی که بهترین پیشنهاد قیمت و بالاترین کیفیت را ارائه بدهد برنده مناقصه خواهد بود و در مزایده کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده است. سازمان هایی که در جریان فعالیت های خود، نیاز به اجاره غرفه دارند اقدام به شرکت در مزایدات نهادهایی  می کنند که  این غرفه ها را در اختیار دارند و آنها را به مزایده می گذارند. این معاملات در زمینه هایی مانند مزایده اجازه برگزاری عناوین نمایشگاهی، مزایده اجاره بوفه عرضه مواد غذایی و غرفه خدمات کپی و اینترنتی،  مزایده اجاره موقت عرصه/ اعیان تعدای کیوسک و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های روز کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌