آشنایی با صنایع روشنایی و مناقصات آن

مناقصه تجهیزات صنایع روشنایی

صنایع روشنایی یکی از صنایع مهم و گسترده در صنعت برق است که در ارتباط با تولید محصولات روشنایی کاربرد دارد. این صنعت دامنه فعالیت گسترده ای داشته و بازار تقاضا در آن حجم زیادی دارد و همچنین میزان خدمات و محصولات آن نیز زیاد است.
در ایران هم صنعت روشنایی به عنوان یکی از صنایع رو به رشد به شمار می رود که تاحدودی توانایی رشد و پیشرفت و رقابت در عرصه بین الملی را دارد. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

ویژگی های صنایع روشنایی

در هر صنعتی برای آن که بتوان خدمات را به صورت پیوسته و در سطحی گسترده ارائه داد، باید ویژگی هایی وجود داشته باشد. برای صنایع روشنایی می توان معیارهای زیر را در نظر گرفت:

ارائه محصول با کیفیت

یکی از اصلی ترین  ویژگی هایی که یک صنعت روشنایی باید داشته باشد، این است که کیفیت بالایی از محصولات روشنایی را به بازار ارائه کند. عواملی مثل مصرف انرژی، طول عمر و احتیاج به حفاظت کم از المان هایی است که صنایع روشنایی باید به آنها توجه داشته باشند تا بتوانند محصولی عالی و با کیفیت را تولید کرده و وارد بازار کنند.

قیمت مناسب برای محصولات

مشتریان با مقایسه قیمت محصولات اقدام به خرید می کنند بنابراین بهتر است تولید کنندگان صنایع روشنایی قیمت خود را در سطح معقولی در مقایسه با رقبا قرار دهند.

ارائه گارانتی محصول

معمولا تولید کنندگان محصولات برای مشتریان خود تسهیلاتی را در نظر می گیرند که یکی از آنها گارانتی است. ارائه گارانتی برای آن است که تا مدت زمان مشخصی بعد از خرید، خرابی ها و مشکلات مربوط به محصول جبران شود. برای محصولات روشنایی به خصوص انواع لامپ ها و چراغ ها، صنایع روشنایی باید گارانتی قابل قبولی را ارائه دهند تا اعتماد و اطمینان مشتری به محصول بیشتر شده و به این صورت انگیزه بالاتری برای خرید آن وجود داشته باشد.

بالابردن کیفیت محصول

صنایع روشنایی باید خود را با پیشرفت جهانی هماهنگ کنند و برای این کار نیاز است از روش ها و متدهای جدید برای تولید محصولات بهتر استفاده شود.

ارائه کاتالوگ و اطلاعات مربوط به انواع محصولات

برای آشنایی با محصولات مختلف و ویژگی های هر کدام از آنها نیاز است که کاتالوگ هایی برای محصولات تنظیم و چاپ شود و سپس در اختیار مشتریان قرار بگیرد. در این صورت، آگهی و اطلاعات مشتریان نسبت به محصولات آنها بالاتر رفته و می توانند با کمک و راهنمایی این کاتالوگ ها، محصول مورد نیاز خود را با خیال راحت تر خریداری کنند.

مشاغل مرتبط با صنایع روشنایی

مشاغل متعددی مانند شرکت های تولید کننده و عرضه کنندگان لامپ های ال ای دی، لامپ هالوژن، لامپ اس ام دی، انواع لامپ های کم مصرف، لامپ متال هالید، لامپ های بخار سدیم، نور افکن ها و پروژکتور ها، چراغ های خیابانی، چراغ زیر پله ای، چراغ دستی یا هند لامپ، چراغ پنل سقفی، انواع ریسه و دیگر محصولات روشنایی، همچنین پیمانکاران نورپردازی، تولید کنندگان و عرضه کنندگان قاب مهتابی و غیره در زمره مشاغل مرتبط با صنعت روشنایی به شمار می روند.
این صنعت در همه جا و حتی کوچک ترین محصولات الکتریکی و الکترونیکی کاربرد دارد که انواع لامپ ها در این صنعت به شرح زیر است:
۱. التهابی
۲. لامپ های تخیله در گاز
۳. لامپ های ال ای دی
۴. لامپ های القایی

مناقصات تجهیزات صنایع روشنایی

در ارتباط با موضوع صنایع روشنایی، انواع مناقصات و مزایدات متنوع برگزار می شود. در فرایند مناقصه سازمانی که بهترین پیشنهاد قیمت و بالاترین کیفیت را ارائه بدهد برنده مناقصه خواهد بود و در مزایده کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده است. سازمان هایی که در جریان فعالیت های خود، نیازمند صنایع روشنایی هستند؛ اقدام به شرکت در مزایدات نهادهایی می کنند که این تجهیزات را در اختیار دارند و این تجهیزات را به مزایده می گذارند. همچنین بسیاری از سازمان ها اقدام به برگزاری مناقصه تجهیزات صنایع روشنایی مورد نیاز خود می کنند. این مناقصات عمدتا در زمینه هایی مانند مناقصه احداث روشنایی، مناقصه خرید چراغ های LED خیابانی و پیرامونی شرکت ها، مناقصه عمومی یک مرحله ای خرید اقلام برقی و تاسیساتی جهت روشنایی معابر سطح شهر، مناقصه تهیه، ساخت و تحویل پایه های روشنایی دو شعله جهت ارتقاء کیفیت سطح شهر و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های برق » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌