ورود قطره چکانی خودرو و نیاز به تسریع واردات خودرو

ورود قطره چکانی خودرو و نیاز به تسریع واردات خودرو

اگرچه واردات خودرو  با تعدادی محدود از خودروها آغاز شده است، اما پس از کش و قوس های طولانی به مرحله اجرا درآمده است. بر اساس اظهار نظر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، علی رغم ثبت‌سفارش ۴۴ هزار دستگاه خودرو، تا به امروز ۱۰۰ خودرو وارد شده است. آیا وزارت صمت تصمیم بر عرضه قطره‌چکانی این خودروها دارد یا اقدام به تسریع واردات خودرو می کند؟ در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

نیاز به تسریع واردات خودرو

وزارت صمت بالاخره به وعده خود در ارتباط با واردات خودرو جامه عمل پوشاند اما این واردات تنها با ورود ۲۲ دستگاه آغاز شده است. این در حالی است که زمزمه هایی مبنی بر ورود چند محموله دیگر هم به گوش می رسد.

بر اساس اعلام مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، اگرچه ۴۴ هزار ثبت ‌سفارش خودرو انجام شده است، اما با گذشت حدود ۲۰ روز از ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور، تنها ۱۰۰ دستگاه خودرو به مرزهای ایران رسیده است.

سخنگوی وزارت صمت، امید قالیباف طی گفتگویی اعلام کرده است که در سه ماه پایانی سال جاری، ۱۰۰  هزار خودرو وارد کشور می ‌شود، اما با نگاهی به محموله‌ خودروهای وارداتی می ‌توان پی برد که اجرای این وعده برای شرکت ‌های واردکننده و وزارت صمت با مشکل روبرو خواهد شد.

مزایده خودرو سواری

البته در این بین کارشناسان هم امیدی به تسریع واردات خودرو تا پایان سال جاری ندارند و اعتقادها بر این است که ورود این محموله های اولیه به کشور تنها رفع تکلیفی برای رضا فاطمی ‌امین، وزیر صمت، بوده و احتمالا فرآیند اصلی واردات در سال آینده صورت خواهد گرفت.

در ارتباط با شکست قیمت خودرو به دنبال واردات، انتظار می رود که با نخستین نوبت عرضه خودروهای خارجی شوک جدیدی به بازار وارد شود. پیش بینی ها بر این است که قیمت این خودروها در هنگام عرضه اولیه آنها کمتر از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیست.

بر اساس اعتقاد کارشناسان، با خروج این خودروها از بورس کالا و ورود آنها به بازار آزاد، آنها با قیمت سه میلیارد تومان به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید.

البته در این میان و در ارتباط با تاثیر واردات خودرو بر قیمت آن در داخل کشور، برخی نیز اعتقاد دارند که در کشوری که ظرفیت تولید خودرو آن به یک میلیون دستگاه می‌رسد، واردات ۳۰ هزار الی ۴۰ هزار دستگاه خودرو در مرحله نخست، نقش حیاتی در تنظیم بازار نخواهد داشت.

به همین دلیل هم نوسانات مرتبط با افزایش قیمت خودرو در بازار تنها مقطعی خواهد بود که در نهایت در طولانی مدت این شوک از بین رفته و بازار به روال سابق خود برخواهد گشت.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که هنوز ساز وکار قیمت‌ گذاری خودروهای وارداتی مشخص نیست و باید منتظر اعلام سیاست ‌های جدید از سوی وزارت صمت برای فروش خودروهای خارجی در بورس کالا پس از تکمیل فرآیند واردات خودرو بود.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خودو و وسایل نقلیه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌