زیان 7 میلیون دلاری با تعطیلی جایگاه های CNG

تعطیلی جایگاه سی ان جی

رئیس انجمن صنفی سی ان جی اعلام کرد: در حال حاضر فعالیت تعدادی از جایگاه‌ های سوخت گاز متوقف شده است که این تعطیلی جایگاه های CNG ، خسارت بسیار زیادی را به جایگاه‌ ها و اقتصاد کشور وارد کرده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

زیان تعطیلی جایگاه سوخت به اقتصاد کشور

محسن جوهری ضمن اشاره به این که در روزهای اخیر حدود ۳۰ درصد از جایگاه‌ های سی‌ان‌جی به دلیل افت فشار و مدیریت مصرف گاز فعالیت خود را تعطیل کرده‌ است، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش مصرف روزانه حدود  ۷ میلیون لیتر بنزین در روزهای اخیر، زیان ناشی از تعطیلی جایگاه ‌ها به اقتصاد کشور روزانه حدود ۷ میلیون دلار برآورد شده است که این موضوع نشان دهنده اهمیت سوخت سی ان جی در سبد سوخت کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به این موضوع که تعطیلی این جایگاه ها به دلیل شرایط حاکم در کشور و جبران کمبود گاز بوده است تقاضای ما بر این است که وزارت نفت خسارت تعطیلی این جایگاه ها را پرداخت کند.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی اضافه کرد: از وزارت نفت انتظار داریم مشابه اقدام مناسبی که در پرداخت قبوض گاز و برق شهرهای شمال شرقی کشور انجام شد، خسارات وارده به جایگاه‌ های سی‌ان‌جی کشور نیز که در روزهای اخیر تعطیل شده است را پرداخت کند.

جوهری در اظهارات خود گفت که در این مدت جایگاه های سوخت سی ان جی خسارات زیادی را تحمل کرده اند و با مشکلات بسیاری روبرو هستند و تعطیلی ها ضرر آنها را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:جایگاه CNG چیست و مزایدات آن به چه صورت است؟

وی ضمن اشاره به  مقدار خسارت جایگاه‌ ها گفت: میزان خسارت جایگاه ‌ها با توجه به میزان تعطیلی آنها متفاوت بوده است. در این بین فعالیت جایگاه‌ های چند استان کشور چندین روز به صورت کامل متوقف شده است که این جایگاه‌ ها خسارت بیشتری را متحمل شده ‌اند. البته تعطیلی جایگاه های CNG در دیگر استان ‌ها مقطعی بوده است و با توجه سهم حدود ۲ درصدی جایگاه های سی ان جی از گاز مصرفی روزانه کشور انتظار داریم وزارت نفت تدابیر مورد نیاز برای جلوگیری از ادامه روند قطعی گاز جایگاه ‌ها را اتخاذ کند.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی همچنین تاکید کرد: با تعطیلی یک جایگاه سی‌ان‌جی خسارت زیادی وارد می ‌شود، زیرا جایگاه های سی‌ان‌جی همانند یک پالایشگاه کوچک هستند که راه ‌اندازی مجدد آن ‌ها بعد از مدتی تعطیلی هزینه‌ های اضافه بر سازمانی را تحمیل می ‌کند. ممکن است بر اثر تعطیلی، برخی قطعات آسیب دیده باشند و تعویض این قطعات و سرویس های لازم نیز زیان جایگاه‌ها را بیشتر خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مزایدت جدید هستید « مزایدات روغن موتور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌