واگذاری کارخانه در مزایده به چه صورت است؟

واگذاری کارخانه در مزایده به چه صورت است؟

آنچه در این مطلب می خوانید:

کارخانه ها محلی هستند که در آنها کالاهای مورد نیاز مردم ساخته می شوند. کارخانه ها عمدتا دارای یک یا چند ساختمان هستند که در هر کدام از آنها تعدادی از ابزار برای تولید محصولات قرار گرفته است. واگذاری کارخانه معمولا با هدف استفاده از آنها برای تولید کالایی خاص و قیمت معینی است که خریدار جدید مالک کارخانه خواهد شد. ما را در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراهی کنید.

تعریف کارخانه

 کارخانه شامل مجموعه اي ازاشياء فيزيکي مورد استفاده يک سازمان اعم از ساختمان، تجهيزات و ماشين آلات به صورتي مستقر در يک مکان خاص است که در آن مجموعه اي ازنيروهاي انساني به منظور توليد کالا يا خدماتی خاص مشغول به کار هستند.

محصولاتی که در هر کارخانه تولید می شود در انبار آنها ذخیره شده و بعد از مدتی به بازار مصرف منتقل می شود. در یک کارخانه بخش های متعددی مانند نگهبانی، حسابداری، حمل و نقل،  مدیریت و غیره نیز وجود دارد که همه آنها به اداره صحیح و کارآمد کارخانه کمک می کنند.

کارخانجات مختلف برای تولید محصولات خود نیازمند ماشین آلات و مواد اولیه ای هستند که برای تامین آنها با دیگر کارخانه ها همکاری می کنند. به دنبال این موضوع زنجیره ای به هم وابسته از کارخانه ها تشکیل می شود که هر یک از آنها وظیفه تامین نیاز کارخانه های دیگر را بر عهده دارند. می توان این زنجیره ی به هم وابسته را صنعت نیز نامید.

کارخانه دارای یک مدیر اجرایی است که تحت نظارت مدیر ارشد سازمان فعالیت می کند. حیطه وظایف مدیران کارخانه ها بسیار گسترده و وسیع است. درواقع مدیر کارخانه به صورت مستقیم زیر نظر مدیر عامل کار کرده و ماموریت او هماهنگی امور مربوط به کارخانه و ارتباط گرفتن با دیگر مدیران برای رسیدن به اهداف کارخانه است.

وظایف یک مدیر کارخانه به شرح زیر است:

  • تحلیل اطلاعات و نتایج پایش و اندازه گیری فرآیندهای تولید.
  • شناسایی فرآیندهای سازمان و تعیین شاخص‌ های پایش و اندازه‌گیری آن
  • پیشنهاد راهکارهای بهبود به مدیرت عامل جهت اثربخشی سیستم مدیریتی
  •  تشویق و تقدیر از فعالیت ‌های بهبود انجام‌شده توسط کارکنان یا کارگروه‌ها.
  • ترویج تفکر مبتنی بر ریسک در تمامی سطوح و بخش‌ های سازمان.
  • تقسیم وظایف بین کارکنان زیرمجموعه و نظارت بر فعالیت ‌های آن‌ ها.
  • دریافت سفارش ‌های مشتری از واحد فروش و ارتباط مستمر با مدیر فروش جهت برآورده سازی الزامات مشتری.
  • برنامه ‌ریزی کلان تولید و مواداولیه و نظارت بر اجرای آن
  • تعیین نقطه سفارش مواداولیه و اعلام به واحد انبار یا خرید.
  • نظارت و همکاری درانبارگردانی های دوره‌ ای.
واگذاری کارخانه در مزایده به چه صورت است؟

واگذاری کارخانه در مزایده

بسیاری از کارخانه ها طی فرایند مزایدات واگذار می شوند. بر این اساس، سازمان دارنده یک کارخانه تصمیم می گیرد تا کارخانه خود را که در قالب سوله یا کارگاه ساختمانی و غیره است به مزایده بگذارد. سپس شرایط شرکت در مزایده را در قالب یک آگهی و فراخوان در روزنامه های کثیرالانتشار و شبکه های اطلاع رسانی مانند وب سایت ها، منتشر می کند. پس از آن افراد و سازمان هایی که نیازمند کارخانه برای تولید محصولات متنوع خود باشند اقدام به ارسال مدارک برای شرکت در این مزایده می کنند. در صورت تایید شرکت کنندگان با یکدیگر رقابت کرده و سازمانی برنده خواهد شد که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه کند. این قیمت باید بیشتر از قیمت پایه اعلام شده توسط سازمان برگزار کننده مزایده باشد. مزایدات واگذاری کارخانه عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده سوله با کاربری انبار با مساحت های متنوع، مزایده اجاره املاک و مستغلات، مزایده واگذاری نیروگاه برقابی و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سرمایه گذاری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌