اسناد شرکت در مناقصه چیست؟

اسناد شرکت در مناقصه چیست؟

در یک مناقصه درست و اصولی، اسناد شرکت در مناقصه، از اصلی ترین جزء آن به شمار می آید. در هر مناقصه ای که انجام می شود اسناد مربوط به آن مناقصه مطرح می شود که بر طبق آن اسناد، مناقصه به اجرا درمی آید. اما این اسناد شامل چه مواردی است؟ در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه ما شوید.

اسناد شرکت در مناقصه

۱-  نامه دعوت به ارائه پیشنهاد (دعوت ‌نامه)

نامه پذیرش

این نامه دارای برگه پیشنهاد مناقصه و تمامی توافقات امضا شده از سوی دو طرف معامله است . این اوراق به نامه پذیرش پیوست شده و به صورت رسمی از سمت مناقصه گزار پذیرفته و امضا می شود .

برگ پیشنهاد مناقصه

برگه ای قانونی است با عنوان برگ پیشنهاد مناقصه که به دست مناقصه گزار کامل می شود و حاوی پیشنهادات امضا شده مناقصه گر برای انجام کارها است.


بیشتر بخوانید:با برگه پیشنهاد فنی مناقصه بیشتر آشنا شوید

پیشنهاد فنی بازرگانی مناقصه گر

برگه ای است با همین عنوان که فرد مناقصه گر همراه با برگ پیشنهاد مناقصه ارایه می کند. دقیقا به همان شکل که در اسناد مناقصه ذکر شده است .

پیشنهاد مناقصه

همه مدارک مناقصه به همراه برگه پیشنهاد مناقصه که شخص مناقصه گر تسلیم کرده اند ، دقیقا به همان شکل که در اسناد مناقصه ذکر شده است. گاهی ممکن است به صورت مختصر از واژه پیشنهاد نیز استفاده کنند.

نامه دعوت به ارایه پیشنهاد

این سند، نامه ای است که از سمت برگزار کننده مناقصه به تمام شرکت کنندگان انتخاب شده و واجد شرایط فرستاده می شود. فرد دریافت کننده این نامه می تواند اسناد مناقصه را دریافت کند. درواقع این نامه یکی از قسمت های مهم اسناد مناقصه است .

اسناد مناقصه

مجموعه از مدارک است که با عنوان اسناد مناقصه که در عوض تحویل نامه دعوت به ارایه پیشنهاد به مناقصه گران تقدیم می شود . اسناد مناقصه شامل مدارکی است که در ماده ۵ قانون برگزاری مناقصات ذکر شده است .

۲-  دستورالعمل شرکت در مناقصه، همراه با کاربرگ ‌های ضمانت‌ نامه شرکت در مناقصه

افرادی که می خواهند در مناقصه شرکت کنند نیاز است تا ضمانت نامه هایی را با مبلغ از پیش تعیین شده در کاربرگ مناقصه خود به ریال یا معادل آن به صورت ارز خارجی، که اعتبار آنها از تاریخ اخرین مهلت تحویل پیشنهاد آغاز می شود، به ضمیمه پیشنهاد خود اضافه کنند.

۳- ضمانت ‌نامه انجام تعهدات

در طول مدت زمان تعیین شده در کاربرگ مناقصه و پس از دریافت نامه پذیرش و یا امضای موافقت نامه پیمان، فرد برنده مناقصه وظیفه دارد که ضمانت نامه انجام تعهدات را بر اساس مبلغ تعیین شده در اسناد مناقصه، از یکی از بانک های ایرانی تامین کرده و ارائه کند.

۴- برگ پیشنهاد مناقصه

این برگه از سوی مناقصه گر تکمیل شده و شامل پیشنهاد امضا شده مناقصه گر برای کارها است.

اسناد شرکت در مناقصه چیست؟

۵- موافقت ‌نامه پیمان و شرایط پیمان (شامل شرایط عمومی و خصوصی)

 شرایط عمومی

شرایط عمومی پیمان مجموعه شرایطی است که در تمام قرار دادهای پیمانکاری وجود دارد. هر دو طرف قرارداد باید این شرایط را قبول کرده و برخلاف آن عمل نکنند.

شرایط خصوصی

در مقابل شرایط عمومی ، شرایط خصوصی قرار دارد. شرایط خصوصی پیمان شرایطی است که طبق موضوع قرارداد پیمانکاری تعیین می شود و از قبل هیچ چیز مشخص شده ای در این مورد وجود ندارد و این موارد طبق وظایفی که پیمانکار موضف به اجرای آن است متغییر خواهد بود.

۶- نقشه‌ ها و مشخصات فنی

این بخش باید توسط کارفرما و پیمانکار بررسی و تکمیل شود و مناقصه گر باید همه آنها را مطالعه و امضا کند.

جدول‌ها (در صورت وجود)

این جدول ها معمول شامل  جدول پرداخت ‌ها، جدول زمانی کارها، جدول تضمین‌ ها یا شاخص‌ های عملکردی، جدول داده ‌ها و جدول (یا فهرست) مقادیر و قیمت‌ ها می شود.

فرم ‌ها، گواهی‌نامه‌ ها، تاییدیه‌ ها و مدارک دیگر (در صورت وجود)

تمامی فرم ها و گواهی نامه های طرفین قرارداد در این بخش قرار می گیرد.

الحاقیه‌های صادره بعدی از سوی مناقصه‌گزار، در طول برگزاری مناقصه

این بخش، از سوی برگزار کننده مناقصه، در طول انجام مناقصه برای مناقصه گر ارسال شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال اسناد جدید هستید «سرویس تهیه اسناد مناقصه ها و مزایده های کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌